Bart83
verslagschrijvers
Hallo medebouwers ,
Achter de schermen ben ik enige tijd bezig geweest met het ontwerp van een Grumman Goose. Vandaag zijn de prachtige door Gary gelaserde onderdelen aangekomen en dat vond ik een mooi moment om het draadje te starten.
Het model heb ik zo uitgedacht dat het zonder tekening gebouwd word. In plaats daarvan heb ik een bouwbeschrijving zoals bij bv een legobouwdoos gemaakt. De onderdelen vallen met nokjes en sleuven in elkaar waardoor het meteen goed is uitgelijnd.Alle onderdelen hebben het nummer ingegraveerd welke in de handleiding is aangegeven met daarbij het nummer van het plankje waar het onderdeel zich bevind. De Goose heeft een spanwijdte van 2 meter. Hier enkele plaatjes en uitleg over het ontwerp en wat foto's van de kit ;
De Goose in het schema gebruikt door Catalina Seaplanes
Het schema dat Gary gaat gebruiken
Het hoofdlandingsgestel
Step vent systeem
Romp constructie
Groot toegangsluik
De romp is deelbaar voor transport
Complete constructie ( niet beplankt en bespannen )
Enkele pagina's van de bouwbeschrijving , dit is echt ongeloofelijk veel werk geweest.
De handleiding telt nu 54 pagina's
Kid in a candy shop
De ply delen va de kit
Zijkanten voor de standaard
Vacuumgevormde dummy stermotoren
ply delen
Balsa
Linker plankje zijn er elk 2 keer , rechter elk één keer
Pre-cut strip plankjes , hierover later meer.
Wat detail foto's :
Robart wielen
past aardig toch ?
Wortelrib
Voorgesneden schroefgaten voor de landingsgestel beugels
De vleugelverbinders
Ik zal proberen de komende tijd regelmatig een update te plaatsen.
Mvg,
Bart
Achter de schermen ben ik enige tijd bezig geweest met het ontwerp van een Grumman Goose. Vandaag zijn de prachtige door Gary gelaserde onderdelen aangekomen en dat vond ik een mooi moment om het draadje te starten.
Het model heb ik zo uitgedacht dat het zonder tekening gebouwd word. In plaats daarvan heb ik een bouwbeschrijving zoals bij bv een legobouwdoos gemaakt. De onderdelen vallen met nokjes en sleuven in elkaar waardoor het meteen goed is uitgelijnd.Alle onderdelen hebben het nummer ingegraveerd welke in de handleiding is aangegeven met daarbij het nummer van het plankje waar het onderdeel zich bevind. De Goose heeft een spanwijdte van 2 meter. Hier enkele plaatjes en uitleg over het ontwerp en wat foto's van de kit ;
De Goose in het schema gebruikt door Catalina Seaplanes

Het schema dat Gary gaat gebruiken

Het hoofdlandingsgestel

Step vent systeem

Romp constructie

Groot toegangsluik

De romp is deelbaar voor transport

Complete constructie ( niet beplankt en bespannen )

Enkele pagina's van de bouwbeschrijving , dit is echt ongeloofelijk veel werk geweest.
De handleiding telt nu 54 pagina's

Kid in a candy shop

De ply delen va de kit

Zijkanten voor de standaard

Vacuumgevormde dummy stermotoren

ply delen

Balsa

Linker plankje zijn er elk 2 keer , rechter elk één keer

Pre-cut strip plankjes , hierover later meer.

Wat detail foto's :

Robart wielen

past aardig toch ?

Wortelrib

Voorgesneden schroefgaten voor de landingsgestel beugels

De vleugelverbinders

Ik zal proberen de komende tijd regelmatig een update te plaatsen.
Mvg,
Bart
Laatst bewerkt door een moderator: