Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je op een groot veld vliegt zal het wel loslopen. Maar als er hier en daar wat boompjes of dikke struiken langs de rand van je veld staan, dan wordt het denk ik moeilijk om 'm zó laag op final te krijgen dat hij vóór het einde van het veld aan de grond staat. Dat probleem heb ik nu al met mijn Atlantis, die is 2-kanaals dus daar heb ik geen opties... maar bij mijn Junior S gebruik ik spoilerons zogauw er weinig wind is.Eigenlijk vraag ik me af of ik die spoilerons nog wel nodig heb, want vanavond bij windstil weer kon de kist toch al heel langzaam binnenkomen.
O ja dat vergat ik nog om op te merken... je hebt spoilers (flaps, kleppen of noem maar op) helemaal niet om langzaam binnen te komen; in feite verhogen ze je stallsnelheid dus probeer het maar niet! Al deze zaken dienen om de weerstand te verhogen, om sneller hoogte te verliezen zonder dat die in extra snelheid wordt omgezet.Eigenlijk vraag ik me af of ik die spoilerons nog wel nodig heb, want vanavond bij windstil weer kon de kist toch al heel langzaam binnenkomen.
Zet je de flaperons omhoog, dan stel je een deel van het vleugelprofiel min of meer buiten werking. Dat betekent dat de stallsnelheid omhoog gaat. Bovendien krijgt de vleugel door die omhoog staande ailerons een neiging achterover te roteren. Down elevon moet dan zorgen dat je met veilige snelheid blijft vliegen.Vraag met sowieso af of het wel down is op hoogte?
Vraagje: een clublid vertelde dat men ook wel als een soort "thermiekstand" de ailerons 1 mm naar beneden zet. Dit zou ik dan als een vluchtfase kunnen programmeren. Wat is jullie mening hierover ?
Je vergroot op die manier de curve van het profiel, het effect is dat je langzamer kan vliegen bij gelijkblijvende liftopbrengst, waardoor je kleiner kan cirkelen en dus gemakkelijker in het centrum van de bel kan blijven.Vraagje: een clublid vertelde dat men ook wel als een soort "thermiekstand" de ailerons 1 mm naar beneden zet. Dit zou ik dan als een vluchtfase kunnen programmeren. Wat is jullie mening hierover ?