Die zijn 3,60 meter inderdaad.
Je hebt ze in 2,80, 3,20 en 3,60 meter.
Volgens mij allemaal met dezelfde romp.
Ben
Ben
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die zijn 3,60 meter inderdaad.
Ben
Ja, de 3,60 m. versie is de grootste. Zelf mik ik op de 3,20 m. versie.
Eigenlijk ga je niet langzamer met remkleppen... want de overtreksnelheid gaat juist omhoog. Wat er gebeurt is dat de luchtweerstand toeneemt en de liftproductie afneemt; gevolg, je komt binnen met een steilere glijhoek zodat je een kortere final kan vliegen....omdat die 320 verzie wolbklappen (remkleppen)heeftivb dat je dan minder rumte nodig hebt, en hij komt wat rustiger binnen denk ik?? de 280 verzie heeft dat niet en zal zeker wel sneller!! binnen schuiven
![]()
Eigenlijk ga je niet langzamer met remkleppen... want de overtreksnelheid gaat juist omhoog. Wat er gebeurt is dat de luchtweerstand toeneemt en de liftproductie afneemt; gevolg, je komt binnen met een steilere glijhoek zodat je een kortere final kan vliegen.
Met die "welfkleppen" een klein beetje omláág kan je het omgekeerde bereiken; door het profiel meer gewelfd te maken wordt méér lift gegenereerd en daal je langzamer; mooi bij het thermieken.
Flaps een paar graden omhoog maakt een vlakker profiel, waardoor je sneller kan vliegen zonder veel te dalen. Mooi als je tegen de wind in wil steken.
Maar lang niet alle zenders hebben al die mogelijkheden.
Je hebt echt de grotere versies niet nodig om op een klein veld te landen. Als ik krap wil landen dan zet ik beide ailerons 50% omhoog gemixt aan 10 procent down. Valt ie als een baksteen naar beneden en blijft prima bestuurbaar. De algemene mening bij ons op de club is dat de 2,80 het beste vliegt. De verhoudingen kloppen gewoon het beste.
Hmm? Ik zou juist denken, de hoogteroerservo ook voorin... (ben ik zowiezo een voorstander van)....Om lood te voorkomen heb ik de lipo maximaal naar voren en de servo voor het hoogteroer naar achteren verplaatst.
O ja...Bestel gelijk een 13*8 klapprop mee. De meegeleverde (ze zeggen dat ie 14*8 is maar dat geloof ik niet) is veel te zwaar. Ik trok er 55 ampere mee en de motor werd loeiheet. Ik zit nu op 44 A max en hij gaat nog steeds hard omhoog.....
Ik zie ze zelf wel....Ik heb ze vanuit mijn foto album geplaatst
![]()
Ik vlieg de 3,20 meter versie net als Robert (3,6 meter) met 4 cellen.
Ben hier erg tevreden over.
Prop 13/7.
Power te over en alles blijft koel.
Zeer lange vliegtijd zonder thermiek.
Ik kocht 'm 2e hands met de hoogte servo achterin.
Door het accupakket geen lood nodig.
Echt een aanrader.
Met 3 cellen vind ik 'm te licht.
Ben