Satoer
Forum veteraan

Van de 15 rolls die ik gedaan hebt had ik 3 keer last van een klein jittertje op het moment dat hij op z’n kop hing. Met normaal rondvliegen heb ik hier geen last van.

De antenne, staat los van alles (zit alleen nog met een tiewrap aan het frame vast). De staart en de motor zijn met de massa van de accu “geground” dus het kan ook geen statische ontlading zijn van de rubberen tailbelt. De ESC heb ik met twee ferriet kernen ontstoord, 1 bij de esc en 1 bij de ontvanger.
Ik heb de antenne nog eens goed doorgemeten, en er zit geen draadbreuk in. (ook niet bij flink bewegen)
Wat kan de oorzaak van dit zijn? Hoogst waarschijnlijk iets wat veroorzaakt wordt als die op grote hoogte op de kop hangt. Het is anders te toevallig dat hij dit net heeft als ik op de kop hang en anders niet. Kan het komen dat de carbon bladen het signaal tussen de zender en ontvanger het signaal verstoren?
Gerard rade mij deze quick UK antenne aan:

Base loaded Aerials.
These base loaded aerial are unique in that the electronics are sealed inside a CNC machined alloy mounting case. Allows for a very neat and tidy radio installation keeping your aerial wire out of harms way.
Overall length - 200mm (10")
Suitable for all frequencies from 35 Mhz to 40 Mhz
Het bereik neemt wel af met 30% maar de “Afstraling” zou beter moeten zijn. Een ontvanger antenne straalt toch helemaal niets af?
Lijkt mij dus alleen maar nadeliger. Iemand ideeën?