Last van jitters als ik inverted vlieg?

Bijkomend en toch wel vreemd is, dat we ook nog even mijn zender hebben uitgeprobeerd met Michel zijn ontvanger.
(mijn zender is Futaba en Michel's Hitec)
Nu hebben we beiden niet dezelfde frequenties dus onze eigen sets kristallen gebruikt (mogelijk dus niet optimaal).
Echter met mijn zender in combinatie met Michles ontvanger leverde slechts 3 meter bereik op (met ingeschoven antenne / zender op PPM).
Terwijl mijn set ontvanger/zender een bereik van meer dan 200m opleverde met ingeschoven antenne.
De ontvanger kristallen gebruik ik ook in combinatie met een Hitec-feather-ontvanger zonder problemen.

Zo'n kort bereik kan toch niet aan een ongunstige set kristallen liggen???
Terwijl Michels ontvanger geschikt zou zijn voor "universele" kristallen....
Uitermate vreemd. :roll:

Heb ik ook niet, kan mij ook niet meer de laatste keer herinneren dat ik hem nodig had om uit een paniek situatie te komen.
Echter met luchtopname is hij erg handig. Vooral op hele grote hoogte, dan weet ik zeker dag hij niet op z'n kop is gekanteld, en zolang ik dan de staart kan onderscheiden van de pot kan ik hem stil op zijn plek houden.

hoho, eerst maar eens een goed vliegende en dan denken over cam ;)

Maar het is wel gek, antenne verleggen en steeds minder bereik? Zit er echt geen breuk in? Meet de draad eens door terwijl je er aan trekt. Zo had ik ook een breuk ooit.

Anders kan de ontvanger inderdaad beschadigd zijn. Het idee van laurens is echt geen gek idee. Eerst de oorzaak vinden, dan de oplossing dus een andere ontvanger erin en testen weer.

Kan hoeft niet.

Mijn ervaring is dat sommige externe BEC's behoorlijk je range en of vlieghoek beinvloeden. Ook sommige regelaars geven dit effect.

Mijn tip, bij problemen eerst de BEC eruit en met een losse ontv. accu testen., daarna een andre ESC en ontvanger.

om een antal dingen uit te sluiten.

We hebben tijdens het doormeten aan de antennedraad getrokken, markeerde niets aan.

In eerste instantie lag de antennedraad juist vlak langs de BEC, vandaar dat we hem gingen verleggen.
Bij de laatste poging lag de draad op de oude plaats en was het alleen weer erger.
Het leek wel of een van de accu´s leeg raakte ( :roll: )

Ik zou niet weten waarom een gyro storing kan veroorzaken op al de kanalen.
Het ligt in iedergeval niet aan de zender. Ik heb net een andere zender geprobeerd (ook een eclipse) en de storingen waren exact hetzelfde. (of het moet aan de zender module liggen)

De Bec is goed.

Ik ga er vanavond een andere ontvanger in zetten. (Hitec dubbel super ppm)

Jongens ik sta voor raadsel, ik snap er niets meer van.

Ik heb eerst een andere zender geprobeerd (ook een hitec eclipse) door de module te verwisselen.
Reikwijdte test gedaan in de woonkamer en bij een afstand van 4 -6 meter begonnen de servo's al te jitteren.
Ander dubbel super kristal in de ontvanger gedaan (zelfde kanaal) exact hetzelfde storings beeld.
Compleet andere ontvanger er in gedaan...
Nog steeds het zelfde storingsbeeld!!!
Ik heb nu dus inzitten:
- Ander ontvanger kristal
- Andere ontvanger (Hitec dubbel super)
- Andere zender

Het enige wat nog gelijk is, is de zender module (met zender kristal). Als ik de TL buis test echter doe, is de afstraling gelijk als de Futaba zender van Erwin.

Iemand nog ideeën ?!?!?!

Wel... Dat de afstraling gelijk is wil alleen maar zeggen dat er een HF-signaal wordt uitgezonden.
Of dat ook een bruikbaar (dus PPM of PCM gecodeerde "servo-pulsen") signaal is?
Het zou dus ook in een ander deel van je zender kunnen zitten.

Jij had toch ook een 72mHz set?
Probeer daar eens mee uit te wisselen.
Dus 72mHz ontvanger en 72mHz module in beide zenders.

Blijft wel vreemd dat er ook met mijn zender niets was aan te vangen (heeft dus niets met jouw zender te maken) :roll:

Jan (Corrien) :help:

Nu snap ik er helemaal niets meer van.

Andere ontvanger (72 Mhz Berg) , andere zender, andere module (72 Mhz)
En nog storing!! :hammer:

Ik heb net buiten in de straat een reikwijdte test gedaan. bij 8 a 10 meter beginnen de servo's al ernstig te jitteren.

Wat is normaal? Volgens de faq van Jan 40 meter. Nou als de heli 40 meter bij mij weg is dan geeft hij zelfstandig een mooi 3D showtje denk ik.

:?: :?:
Dan lijkt het er op dat alleen de esc rest.
Regelaar er tussen uitgooien en de ontvanger(s) + servo's testen op gewoon 4 cellen.

Satoer ik heb helemaal geen verstand van heli's.
Misschien een domme vraag.
Probeer eens 1 servo en de ontvanger en regelaar uit de heli.
Heb je het dan nog regelaar ertussenuit en een gewone ontvanger accu proberen.
En dan een reikwijdte test zo kom je er het beste achter.
Als je het dan nog heb leg het toch aan je besturing.
Anders aan het inbouwen/ de heli
Je moet zo alles uitsluiten stap voor stap.
Zo zou ik het doen.
je kan ook nog proberen je ontvanger in te wikkelen met alu folie.

Goed ik heb net buiten een test gedaan met uitgeschoven antenne.
-Hitec DS ontvanger
-Hitec zender (35 mHz module)

Bij zo'n 120 meter ernstige jitters.

Ik zal eens een andere Bec gebruiken.

Even nogmaals kort gezegt
Probeer het eens buiten de heli.
En dan net zolang alles toevoegen wat je heb totdat je det storing krijgt.
Dan weet je waar het in zit.
En dus met ontvanger accu zonder regelaar.
Moet je de heli wel helemaal uitbouwen 8O

Back