Bijkomend en toch wel vreemd is, dat we ook nog even mijn zender hebben uitgeprobeerd met Michel zijn ontvanger.
(mijn zender is Futaba en Michel's Hitec)
Nu hebben we beiden niet dezelfde frequenties dus onze eigen sets kristallen gebruikt (mogelijk dus niet optimaal).
Echter met mijn zender in combinatie met Michles ontvanger leverde slechts 3 meter bereik op (met ingeschoven antenne / zender op PPM).
Terwijl mijn set ontvanger/zender een bereik van meer dan 200m opleverde met ingeschoven antenne.
De ontvanger kristallen gebruik ik ook in combinatie met een Hitec-feather-ontvanger zonder problemen.
Zo'n kort bereik kan toch niet aan een ongunstige set kristallen liggen???
Terwijl Michels ontvanger geschikt zou zijn voor "universele" kristallen....
Uitermate vreemd. :roll:
(mijn zender is Futaba en Michel's Hitec)
Nu hebben we beiden niet dezelfde frequenties dus onze eigen sets kristallen gebruikt (mogelijk dus niet optimaal).
Echter met mijn zender in combinatie met Michles ontvanger leverde slechts 3 meter bereik op (met ingeschoven antenne / zender op PPM).
Terwijl mijn set ontvanger/zender een bereik van meer dan 200m opleverde met ingeschoven antenne.
De ontvanger kristallen gebruik ik ook in combinatie met een Hitec-feather-ontvanger zonder problemen.
Zo'n kort bereik kan toch niet aan een ongunstige set kristallen liggen???
Terwijl Michels ontvanger geschikt zou zijn voor "universele" kristallen....
Uitermate vreemd. :roll: