Laten we eens beginnen, Wat voor vliegtuig heb je ??

Filmpje

Martijn,

Heb t filmpje eindelijk gezien, moest namelijk eerst een DivX
programma-tje downloaden.
Echt geweldig!

Spreek je binnenkort,

Greetz Wouter

Roy zei:
Is dit de gangster 52? Weet jij misschien of daar een tekening van betstaat? Ik heb deze nml een jaar of 4 geleden gehad met een 40fsr erop, echter hij ging voor mij onbkende reden opeens (door mij 8O :? ) naar beneden recht de plomp in. Ik zou deze toch welis een keer willen bouwen, maar het was een vliegtuig van me pa en die had hem 10 jaar daarvoor gekocht als bouwdoos zonder tekening.

Roy

Je vader heeft hem waarschijnlijk als originele kit gekocht, daar deze zonder uitgebreide tekening geleverd werd. Alles wat er bij zat was een a4 achtig velletje (zie tekening). Waarin zo ongeveer staat: “Volg de nummertjes op de onderdelen, Plak hem in elkaar en vlieg ……”. Op de achterkant van dit velletje wordt nog wel verduidelijkt waar de lijm moet komen.

Helaas met deze bouwbeschrijving is zonder de Kit geen gangster te bouwen :( .

Mvgr Fred

afb143.jpg

Dat is idd het "beruchte" blaadje. Je hebt er idd totaal niks aan........... :? zonder bouwdoos.

new toestellen

die donkere dagen hebben in mij de laatste tijd een beetje de bouwkriebels naar boven gebracht.

vandaar hier mijn twee nieuwst aanwinsten

een RBC micromustang. (2x 9 gram multiplex servo's aandrijving speed 280 met gunthertje en 7x twicell)

en de allernieuwste aanwinst een nog ongenaamd toestel gebouwd van tekening (RCME daar genaamd skylark)is een elctrozwevertje van krap een meter met 2x hs81 op hoogte en richting (geen rol) speed 400 met gunther in duwprop config aangedreven door hetzelfde paketje 7x twicell. het blauw is eigenlijk metalicblauw nieuw van oracover maar je ziet het niet op de foto maar geeft een mooie schittering

newaditions.jpg

ik heb de gunther uit nood op de skylark moeten monteren om dat de voor geschreven 7x3 en 6x 3 duwproppen nergens te krijgen zijn... weet iemand een adresje of een leverancier.

groet,

vinze

Eh, Vinze. Die speed 400 op die zwever kan dus niet werken met een twicell pakket van het RBC model. (Nimh 700 of 750) Een speed 400 trekt veel te veel stroom voor deze kleine cellen. Beter is een Sanyo 500AR x 7 of een 600AE x 7 pakket. Overigens zijn die duwprops zo slecht leverbaar omdat er geen vraag naar is..... Bij een elektro motor wissel je gewoon de draden op de motor om dan draait hij gewoon andersom.

hmmm , morgen even een gewone prop en meenemer halen dus gaat het gelijk proberen,
haal uit dit setje met twicell toch nog 5 minuten volgas achterelkaar, of bedoelje dat de kwaliteit van de cellen er op achteruitgaat.

groet,

vinze

Joost zei:
FredF heeft nog een plaatje upgeload, heeft het alleen dat niet geplaatst.
bij deze dus:

De Gangster52 dus .... :D

Net als Didier aangepast (overigens volledig onafhanklijk van elkaar).

Mvgr Fred

Ha, Vinze.

Dat je nog vijf minuten haalt op zo'n pakket komt omdat de spanning van deze te kleine cellen zover instort dat de stroomsterkte daardoor afneemt.
Met grotere cellen zul je ontdekken dat je veel meer toeren uit de speed 400 haalt.
Speed 400 stromen uit zo'n klein twicell pakketje proberen te halen is inderdaad niet bevorderlijk voor de levensduur van deze cellen.

Dit is trouwens mijn Gangster.
Gebouwd in 1996 tijdends een 7 maanden reis naar de Carribean op een marine fregat.
Pilot: Tazmanian Devil

P.S. Bedankt Joost, zelfs ik snap nu hoe je foto's kan uploaden!!!

afb147.JPG

Wat heb ik......

Heb niet veel, maar genoeg om een keuze te maken,

> Cessna 170 (Z 63 cc), een oud beestje wat opgeknapt moet worden :?
> Cessna 182 S (Z 23 cc)van Top Flite :D
> Cessna 182 S (Irvine 53) (ARF) van Great Planes :D
> Cessna 182 S (Irvine 53) van Hangar 9 :D
> Cessna 336 (2 x Irvine 53) van Aviomodelli (80 % gereed) 8O
> Cessna 336 (2 x 400) van JR :D
> Electrozwever Junior sport :wink:
> Curare 60 (Irvine 61) in aanbouw (60 %) gereed, een stukje nostalgie van 22 jaar geleden. :roll:

Louis

ha nu ik

heb een trainer van robbe
p-51 van kyosho
f4-u corsair van kyosho
f4u- corsair van pica
piper cub van protech
rare bear van rbc
fock wulf van rbc
skybike van protech
f4-u corsair van flying styro
spitfire van top-flite
en nog wat auto's en booten

groeten geoffrey

electra van carl goldberg
"vakantievliegtuig" naar eigen ontwerp (en 't vliegt nog ook!)
trend
binnenkort Somethin Extra van SIG

wouter1 zei:
@ lo-el

zeker een cessna-fan :twisted:

Waarop baseer je dit idee? :D

En om Louis nu niet helemaal eenzaam te laten worden ga ik er binnenkort (rekbaar begrip....) een Cessna 188 Agwagon laten vliegen. Die zal worden aangedreven met een Irvine 0.53.
agwagon.jpg

Wrom geen .91 4-takt? DAs toch een must op dat model, of niet? Ik vind persoonlijk een 4-takt op dat ding veel mooier dan een gillend 2-taktje.

Roy

Re: Wat heb ik......

lo-el zei:
> Cessna 336 (2 x Irvine 53) van Aviomodelli (80 % gereed) 8O

Dat toestel wil ik ooit ook nog eens gaan bouwen. :D
Heb je een linksdraaiende motor (voor de kijkertjes rechts :wink: ) gebruikt als duwmotor?
Waar heb je deze kit gekocht?

Groeten,

Re: Wat heb ik......

J. de Beer zei:
Heb je een linksdraaiende motor (voor de kijkertjes rechts :wink: ) gebruikt als duwmotor?

Beter van niet. Met de normale looprichting + Duwprop compenseert de duwmotor met zijn koppel voor het koppel van de "trek" motor (door achetrstevoren-plaatsing is de draairichting in vliegrichting gezien tegengesteld!)te krijgen......

Back