Laten we eens beginnen, Wat voor vliegtuig heb je ??

Nou,

Dan mijn hele lijst ook maar... ;-)

Een Laser Models IBIS

(Is vandaag door v/d Goor opgestuurd, komt morgen dus aan als het goed is)

Dan nog in elkaar bouwen en zweten tijdens de eerste lessen....

Gelukkig zit er 3 kilometer van m'n huis een club (in Stompetoren, N-Holland) en ga er Zaterdag even kijken. (Helaas nog zonder vliegtuig..)

Groetjes, Rene

Heb nog eens even door deze thread heen gelezen. Ik hoop niet dat ik te snel wordt aangestoken door het 'virus' waar velen van jullie aan lijden. Ben bang dat ik dan snel moet verhuizen ivm ruimte (en geld) gebrek.... ;-)

Maare, er zitten prachtige spullen bij. Ik hou het eerst maar bij m'n oefen-mooiste-vluigtuig-wat-er-bestaat (want het is m'n eigen.... ;-) )

Doei, René

Momenteel vlieg ik met een "manta speed400" en een "pibros480cobald :twisted: "

Verder heb ik nog een Hawk http://digilander.libero.it/martinucci/tabellahawk.htm in ruwbouw liggen van depron (maiden volgende maand) een robbe spitfire 600 (zwaar underpowerd en dus gecrashed) en een b2 van depron die ook nog afgebouwd moet worden.

Een mustang van JEPE die al 10 jaar in de kast ligt omdat ik over ben gestapt op electro en nog niet de beschikking heb over een koolborstelloze motor en ik niet wil dat deze hetzelfde overkomt als zijn voorganger (met een 3,5cc met +- 180 kmph de grond in, gaf wel een heeeele mooie klap :twisted: )
Een Focke-Wulf in ruwbouw van aerotech die ook wel nooit meer zal vliegen omdat ik geen zin meer heb om te investeren in een 10cc

Verder heb ik nog een electopanda zwevertje liggen voor de dagen dat het allemaal niet zo snel hoeft.

Ohhjaa, ook nog een t33 van kyosho waarvoor ik alleen nog maar een 8cellen pakket hoef te halen.

Hieronder twee fotooootjes van de manta
afb1006.jpg

afb1007.jpg

Die manta vliegt btw echt perfect, rustig als je wil, zelfs zo rustig dat je hem als trainer kunt gebruiken, maar bij tijden en roeruitslagen :D ook zo giftig als wat.

Groet van Ben

ben, de jepe warbirdjes vliegen prima met een speed 700 hoor :wink: beter dan die robbe piep toestelletjes.

enne de t33 van kyosho, als je de standaard fan erin hebt zal 8 cellen krap aan zijn.

over beide toestelletjes vind je veel in de forums van www.ezonemag.com

My turn:

- Cap 232 van Great planes met OS 46 FX
- Shukhoi van Kyosho met 72 saito
- Four star 40 van Sig met Irvine 46
- SE 200 van Simprop met speed 600 2,8:1 en 8 cellen
- Fox 2.75m van Steber
- Skeeter
- Talon

Bestuurd met een Fieldforce 9 van Futaba.

Wensen:

- Solution 2.0 met borstelloze motor
- Excel competition 2 met borstelloze motor

Zal ik mijn luchvloot er dan ook maar eens bij zetten?

-Junior 200 met 4cc 2takt (Twintig jaar oud geloof ik en heel veel draaiuren)
- Slowmo met speed 280 onvertraagd.
- Nagemaakte Bleriot met speed 280 1:4 vertraagd
- Gelipoliseerde Lupo van Multiplex met GWS motor.
- Slowpoke (Mijn eerste zelfgebouwde vliegtuig).
- Crazee (zie ook Arjen's foto's van vliegende vliegtuigen) met originele aandrijving (waarschijnlijk speed 600).

Wensen:
- Electro trainer om eindelijk mijn brevet te halen.
- En een heel groot huis om alles kwijt te kunnen. :?

Oké, nu ik als voorlaatste (?):
in chronologische volgorde;

outdoor:
-electro junior
-rode charter (jaja, rood :P )
-witte charter
-taxi cup (heel fijn model! leuke eerste rolroertrainer!)
-wayfarer(jaja, inclusief botslandingen!)
-piper
-laser arrow
-pizzadoos(pbf)
(-laser 3D)

indoor:
-drénalyn
-slowmo
-lili
-vergrote tiny (80 cm)
-eigenbouw 3D modelletje
-tribute V1.7

in aanbouw:
-aermacchi mb 339 PAN
-coroplast spad (ik weet nog niet welke...)

Niels

Drie weken geleden mijn eerste vliegtuigen gekocht:

- Taxi II (inmiddels zelf vijf vluchten, wat loopings en vandaag zelf drie keer geland en nog steeds heel!!!!!!!! thanks to flying a Simulator every day... en uiteraard de begeleiding van enthousiaste clubleden)
- Graupner DUO40 dubbeldekker

Er is zoveel moois te koop waar ik in de toekomst eens mee wil vliegen (o.a. Grumman Albatros, F4U Corsair, Pitts, heli's, ...........) Ik heb het wel gelezen, ik ben niet de enige die moeite heeft met het maken van een keuze....... eerst maar goed en veilig onder alle omstandigheden (in het echt op het veld) leren vliegen.......... 8)

Groeten,

Johan

Bende zei:
Momenteel vlieg ik met een "manta speed400"
Groet van Ben

Gister voor het eerst met mijn manta sp300/7.2 gevlogen.

Gaat lekker, ook tegen de wind in.
Alleen behoorlijk wennen aan het vliegbeeld, en de vliegstand.

Hoe heb je met een zwaardere sp400 het zwp op zijn plaats gehouden?
Waar heb jij ontvanger enz weggewerkt?

Niek zei:
Bende zei:
Momenteel vlieg ik met een "manta speed400"
Groet van Ben

Gister voor het eerst met mijn manta sp300/7.2 gevlogen.

Gaat lekker, ook tegen de wind in.
Alleen behoorlijk wennen aan het vliegbeeld, en de vliegstand.

Hoe heb je met een zwaardere sp400 het zwp op zijn plaats gehouden?
Waar heb jij ontvanger enz weggewerkt?

Leuk om te horen dat er meer zijn die de Manta een leuk toestel vinden.

Het zwaartepunt van mijn Manta is mede bepaald door de lengte van de buis (waarin de speed 300 zit ?) mijn speed 400 heb ik op het uiteinde van de buis gemonteerd met scharniertape (ook wel cellotape genoemd :wink: ) hierdoor kan de accu iets naar voren schuiven.

Bijgaande heb ik een tekeningetje gemaakt die het één en ander wat verduidelijkt.
afb291.jpg

Vlieg jij hem met lipo's?

'k Heb de accu onder de vleugel hangen met klitteband en er dan voor de zekerheid een stukje tape eroverheen. Hierover zet ik dan met schilderstape de beschermflap vast, zelfs bij de meest extreme up-manouvres blijft hij dan goed zitten.

Nou komt i

Robbe charter
Kyoso cessna electro

Kalt baron 30
Caliber 30
eco 8 alu tuimel en bodemplaat
eco 8 met jetrangerromp
picolo

airhog heli (niet kopen werkt niet onbestuurbaar)

tamiya porsche 911 op tl01 chassis

Moet wel toegeven dat ik eigenlijk alleen nog maar heli vlieg en die auto is leuk als ik thuis kom om ff samen mijn zoontje (bijna 4) ff de werkdag van je af te gooien.
Ik heb een nc master pro van simprop dus altijd volle accu's

gr Remco

Eco's is erg leuk ik heb hem tot op de draad versleten. Ben hem nu opnieuw aan het bouwen vloog met standaard motor en 8 cellen nu ga ik naar de borstelloos met 10 cellen. Had dit al in de oude maar doordat deze versleten was (veel speling) was dat vermogen niet meer goed controleerbaar. Dus eco lite gekocht en ben bezig de rotor kop te herbouwen is veiliger he. (ff een tip die lite kost 89 euro en is een prima crash kit je hebt alleen nog evetueel bladen nodig). Heb nu een alu tuimelschijf en alu bodemplaat iets preciezer.
Die met die jetrager romp is gewoon standaart wil wel met 10 cellen gaan vliegen maar de romp maakt de heli staart lastig en lood is niet de oplossing voor een electro. Wil dus een constructie maken om de accu verder naar voren te plaatsen maar dat is voor de winter. Op dit moment ben ik druk bezig om 8tjes te vliegen steeds hoger en hoger en dat gaat eerlijk gezegt beter met de Kalt (deze is afgeschreven en maak ik geen zonde meer van). De caliber heb ik gekocht als vervanger van de kalt maar ik heb inmiddels weer een beetje spare voor de kalt dus voorlopig heeft hij nog te gaan. Loppings rollen en rugvlucht hoop ik ook nog eens te gaan proberen.

Nou hoop dat je hier genoeg aan hebt

gr Remco

Dus, ik kan niet achterblijven

Motor:
-Charter (verkocht - onbekent)
-Rodeo - multipex (verkocht - gecrashed)
-Super sportster - GP (verkocht - gecrashed)
-Zelfbouw laagdekker (verkocht -still going)
-Wigens Z250 - Uwe Ralle (vliegend!!!)
-Sopwith Pup - flair (in aanbouw)

Zweef (electro)
- Electrobat - simprop (TE KOOP!)
- Excel competition (Vliegend)
- Pilatus B4 - multiplex (TE KOOP!)
- Overige expirimenten (veelal aan reperatie toe :lol:)

electro
- delta 400 - RBC (vliegend)
- Zaunkonig electro - simprop (instalatie in delta)

Dat was em. Vooral bij mijn motorkisten verkocht als ik iets nieuws had. Moest als student toch ergens het geld vanadaan halen. Nu niet meer zie de Wigens :) :)
Helaas klopt de volgorde verkocht - gecrashed. Ben eigenlijk nooit de getuige geweest al zijn ze allemaal aan clubgenoten verkocht.

grz

Mark

k, ik ook maar dan...

Great Planes Elektro Stik Sp.600/24 8 cellen (in reparatie)
Zelfbouw Elektro Stik Sp.600/24 / 8 cellen
Robbe P51 Sp.600/24 / 8 cellen (kl#teding, niet kopen)
Robbe Hunter / Sp.400/8 cellen
Hacker Mini Bipe / .10
Hacker Trainer 1.20 / .21
Carrera Trainer 1.50 / .40

Robbe Moskito /.46
Ikarus Piccolo / 310 tuner, alu rommeltjes

Dus ik moet nog ff ;)

Ton.

Back