Latrax Teton vs. Himoto Tracker. Advies gevraagd

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Capo, 21 aug 2020.

  1. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Ok dus jij zegt dat absima een prima beginnersauto is?
    Ook om later eventueel te upgraden naar brushless?

    Dat snap ik maar nieuw ligt helaas te ver boven budget.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Alles is een prima beginnersauto en alles ook niet. Het is maar net hoe de beginner er mee om gaat......
    Verwacht je veel botsingen met van alles, zou een Nikko een betere keuze zijn ;)

    Die Abshima zal prima voldoen en zou niet aan een brushless upgrade denken. De auto zoals daar staat zal een 30 tot 40km/u kunnen doen, dat is best snel voor een beginner en dus prima controleerbaar. Dan gewoon iedere maand een paar tientjes opzij zetten en als die na een jaar eraan toe is kan je iets beters voor hem kopen.
     
  3. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Centjes opzij zetten hoeft die niet.
    Hij heeft centjes zat gespaard, dat is het ook niet.
    Ik heb gezegd dat wat hij inlegt ik verdubbel en hij wou niet meer dan €100 van zijn spaarcentjes gebruiken.

    Als ik je goed begrijp is de absima dus op zich prima zo uit de doos maar niet echt geschikt om eventueel over een poosje te upgraden?
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2020
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen


    Alles is plastic. Nog erger dan traxxas. Had me zoontje destijds 1 gekocht. Na dat de motor en esc vervangen omdat deze waren doorgebrand, waren de aandrijfassen aan de beurt. Toen deze vervangen waren door aluminium exemplaren die overigens belachelijk duur waren, waren de diffjes aan de beurt. In hoeverre dit diffjes zijn te noemen. Goedkoopste van het goedkoopste plastic. Zelfs de asjes

    Je uitspraak dat iedere auto beoordeeld moet worden op hoe hij gebruikt word slaat in mijn ogen nergens op. Er zit gewoon verschil in kwaliteit. Een budget merk van traxxas is gewoon droevig. Een rtr van een goed merk gaat al. Maar een kit is nog hoger. Daarom kost een rtr van een goed merk 5a600 voor een truggy. Terwijl de kale kit rond de 700 zit. Plus dat je meestal een partij spares erbij krijgt als je een 2ehands buggy of truggy koopt. Als deze van een oud wedstrijdrijder was dan zijn deze meestal in nieuwstaat

    Mensen adviseren een nieuwe slechte te kopen en het dan gooien dat het aan het gebruik ligt, dat vind ik geen goed advies. Plastic of gegoten tandwielen zoals je die vind in goedkopere modellen gaan veel eerder stuk dan stalen exemplaren. Denk als iedereen rondjes op een stuk asfalt rijdt alles heel blijft. Alleen zijn de meeste mensen daar na 5 minuten op uitgekeken. Helemaal een kind van 9. Die kan je beter een goede kopen, of blijven discussiëren dat het zijn schuld is dat het stuk is. Terwijl je hem gewoon rotzooi hebt gekocht. Alles kan kapot, ik heb mijn zoontje na dat latraxx fiasco mijn team associated rc8te gegeven. En throttle op 40 procent gezet. Nog nooit wat stuk gehad. Met traxxas en latraxx heel veel. Maar dat zal aan hem liggen uiteraard. Wat ook goed werkte was een crawler met een brushed motor. Was een lrp of conrad model. Ook onverwoestbaar. Die leeft na 5 jaar nog. Vond ik persoonlijk heel leuk met hem het bos in. Maar hij vond het saai en had meer oog voor truggy's haha

    Beter een goede 2ehands buggy of truggy kopen dan een slechte nieuwe. Heb genoeg nieuwe en 2ehandse gekocht omdat te kunnen beamen.

    Maar mensen die graag een goede auto kopen worden beoordeeld als sloper merk ik. Niet naar mij luisteren. Waarschijnlijk is alles goed wat te koop is en ligt het aan de eind verbruiker.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2020
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik lees wel eens klachten over bv gebroken en gebogen dempersteunen, dat is een teken van verkeerd op de grond terecht komen. Is dat dan een slechte kwaliteit of een verkeerd gebruik? Ik weet dat de meningen verdeeld zijn maar dat is toch echt verkeerd gebruik.
    Verschil in kwaliteit is er, dat ontken ik niet en bij correct gebruik zal je dit zien in de vorm van slijtage op met name de aandrijflijn, bij een goede auto zullen er veel hardere staalsoorten gebruikt zijn die de slijtage drukt. Heb je een Himoto lach je om de prijzen van de onderdelen, bij Abshima denk ik niet veel anders.

    Afhankelijk van de brushless motor kan het bij een sneller model extra belasting op de onderdelen geven. En als je ineens met gemak een 70 tot 80km/u haalt gaat de omgeving een grotere rol spelen in het krijgen van ongelukken, een kind dat wat wild is zal dit besef niet hebben. Ook de accu bij die Abshima is een gewone NiMh accu welke te kort zal komen bij brushless geweld, zeker als die wat ouder geworden is. Dat betekend ook de kosten van een LiPo accu met een bijpassende lader en voor de veiligheid ook een LiPo laadzak.
    Als het niet echt nodig is zou ik het niet doen, daarom dat geld besparen en opsparen tot direct iets beters.
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ben ik met je eens. Ik zou persoonlijk ook naar een (wedstrijd) model van 10 jaar oud gaan kijken. Mede om het feit dat men toen wat minder met gewichtsbesparing bezig was. Plus dat de modellen wat goedkoper zijn. Geloof dat losi/tlr toendertijd ook vrij onverwoestbare sct's maakte. Waren op basis van de 1/8 modellen. Zijn ook al wel 10 jaar oud. Misschien is kijken of die nog ergens te koop staan
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Oudere wedstrijdmodellen die door wedstrijdrijders worden aangeboden zou een prima keuze zijn omdat die alrijd wel prima zijn onderhouden. k vrees alleen dat die voor TS nog steeds buiten budget komen.
    Maar vandaag de dag zien we ieder jaar wel een nieuw model verschijnen en is een 10 jaar oud model geen goede keuze in het verkrijgen van onderdelen.
     
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Doel op hobao hyper 8/8.5 pro. Bijnaam was de tank.

    10 jaar is inderdaad misschien beetje overdrijven.

    Team associated rc8. Minstens 10 jaar oud. Is nog zat voor te krijgen.

    losi/tlr 8ight
    Mugen mbx5 mbx6 misschien de mbx7

    Grote merken blijven vaak wel even doorgaan met productie van oudere (populaire) modellen. Inderdaad geen vreemd of minder courant model halen want dan heb je een probleem.
    Maar kijk bij bijvoorbeeld een tamiya clodbuster, daar is alles nog voor te krijgen. Ding is uit de jaren 80.

    Wel iets om rekening mee te houden inderdaad als je een model aanschaft.
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Met andere woorden: de topicstarter vroeg even wat raad maar zit nu met de handen in het haar :)
    Ik zou zeggen: volg je buikgevoel. Snelheid, brushless, lipo... niet om van wakker te liggen bij een beginnend zoontje. Mogelijkheid tot upgraden wel leuk, maar pakweg 5 jaar later of zo is er mss zin in wat anders met de ervaring erbij ondertusen...
     
  10. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Haha, idd sensory overload :D
    Maar blij dat ik het gedaan heb want denk als het toch 1/18 was geworden we daar toch achteraf spijt van zouden krijgen.
    Heb nu de Arrma Senton 4x4 van forumlid gonzoroosengarten overgenomen.
    Komt als goed is deze week binnen en kan me zoontje over een poosje eerst eens beginnen met een 2s lipo erin als t sneller moet.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2020
  11. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Aha. Tis gebeurd. Veel plezier!
     
  12. gonzoroosengarten

    gonzoroosengarten

    Lid geworden:
    16 feb 2012
    Berichten:
    28
    Gaat goed komen. Voor elke auto geld, zoals je er mee omgaat zal de auto zich ook houden. Ik heb echt goede ervaringen met Arrma auto's, en onze zoon ook.
    Tuurlijk wil je lekker raggen en springen maar denk zelf ook eens na, Tony Hawk heeft ook jaren geoefent eer ie die truukjes kon...... Er zal altijd wat kapot kunnen gaan.

    Ik ga er van uit dat ik spul aanbied wat geen rommel is, anders had ik het oftewel weggepleurt, of gedemonteerd en voor spares gebruikt. Er zitten altijd minpuntjes aan een auto, maar maakt dat een heel merk rotzooi? Arrma heeft bijvoorbeeld te lichte servo's gebruikt, Traxxas kost een vermogen als je spares moet hebben, thundertiger emta zit alles te lastig in elkaar geschroefd als je een kleinigheid wilt vervangen, enz enz, en toch zullen er mensen zijn die wel tevreden zijn met hetgeen wat ze gekocht hebben. Ik heb ooit een reely gekocht, vond dat echt een wdesf@@#$auto, terwijl ik hier dan weer zie dat die als beginnerauto zou volstaan. Tis maar net hoe je er zelf mee omgaat.

    Ts, vanaaf gaat ie op de post en ik hoop dat je er meer plezier van gaat hebben dan de vorige eigenaar. Mvg
     
  13. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zal vast gaan lukken, alleen nog even een lader aanschaffen.

    Ik wil graag iedereen in dit topic die zijn of haar mening heeft gegeven, heeft meegedacht bedanken voor alle input.

    Ik zal tzt nog een topic aanmaken mbt de senton, er zullen vast in de toekomst nog vragen komen over bepaalde dingen te vervangen en / of upgraden en hoop dat jullie mij en mijn zoontje dan weer met raad willen bijstaan.

    Heb zelf ook nog even gespiekt naar de overige modellen van arrma en moet zeggen dat ik de outcast (4s / 6s) wel een ontzettend gaaf ding vindt zeg.
    Wat een power tegenwoordig, dacht dat nitro snel was maar sommige van die brushless dingen zijn echt absurd snel.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2020
  14. gonzoroosengarten

    gonzoroosengarten

    Lid geworden:
    16 feb 2012
    Berichten:
    28
    En het is besmet..........hahahha

    Mocht je in de 1/10 willen blijven, er is voortaa een arrma big rock 3s in die maat, niet verwarren met de Nero big rock. Trouwens ook een leuke auto, zeker als ie is uitgevoerd met diffbrain.....
     
  15. gonzoroosengarten

    gonzoroosengarten

    Lid geworden:
    16 feb 2012
    Berichten:
    28
    En voor onroad de Arrma Felony......:banana:
     
  16. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Onroad is nooit echt mijn ding geweest.
    Als ik al wat voor mezelf haal word het toch een outcast / notorious denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2020

Deel Deze Pagina