LB dag 2021

Na meerdere weekenden vlieghappeningen achter elkaar moest het een keer mis gaan en kon ik hier helaas niet bij zijn..bedankt voor alle mooie plaatjes.
Volgende keer moet ik toch echt betere afspraken met de directie maken..:p
 
Het was gister een fantastische dag! Op 2 buitjes na veel beter weer dan verwacht. Ik heb gedurende de dag 3 of 4 keer geteld hoeveel deelnemers ik zag, het waren er steeds 30, ondanks dat de hele dag mensen kwamen en gingen! De meest geslaagde LB dag in jaren! En de eerste Internationale Almeerse LB dag. Bijzondere dank aan Robert Schulze om helemaal uit Duitsland te komen met zijn carrier dek. Dat gaf deze dag een bijzondere extra aantrekkelijkheid. En dank aan Ton voor de vele mooie foto's! Ik vind het helemaal niet erg dat je niet kunt kiezen....
 
Ik was gisteren slechts een toeschouwer, maar heb genoten. Petje af. Zo langzaam mogelijk rondjes vliegen en daarna op de carrier landen, het combat vliegen pff wat snel. Ook kunstvucht gezien met de verschillende figuren, inclusief toelichting. Weer wat gezien/geleerd. Top!
 
Ja, dat was me het dagje wel. Dank voor de bijzonder leuke verjaardag!

Vandaag dus maar even lekker niks...

Wat een opkomst, zeg, zoals Henk al aangaf.
Geen idee of we daarmee een record hadden, maar we doen dit al sinds 2003 en het verre verleden is wat wazig geworden.
Heel bijzonder was het gelijktijdig aanwezig zijn van veteranen, die in de jaren '60 al vlogen, met nieuwkomers die de tak van sport als het ware net ontdekt hebben.

Zonder ook maar iemand te kort te willen doen:
Ik was zelf heel blij dat F2B Erik tijd had gevonden om nog langs te komen en ons -ongetraind- een hele nette electro F2B vlucht voor te schotelen.

De grote opkomst leidde wat mij betreft tot een onvoorzien probleempje, ik heb met veel minder mensen goed van gedachten kunnen wisselen dan anders en ook de voorgenomen hulp aan enkele herintreders kwam daardoor minder goed uit de verf.
Nou ja, zijn er vragen open gebleven, stel ze alsnog hier.
Wellicht kunnen we nog enkele privésessies afspreken voor onopgeloste kwesties.

Zoals ik tijdens de briefing al aankondigde was dit mijn laatste keer als faciliteerder, wie zich geroepen voelt dit over te nemen, graag hier melden.

Waar ik tijdens voorgaande edities me het vuur uit sloffen moest lopen om de vlieglessen -letterlijk- draaiende te houden, was er nu steun uit onverdachte hoek.
Het was, voor zover ik heb kunnen zien, met name de teamrace groep die dit op zich had genomen.
Bas Olijve en Bram Anker, dank hiervoor!

Dank gaat zeker ook uit naar de Modelvliegtuigsport Vereniging Almere die onze relatief kleine minderheidssport de gelegenheid biedt, eens goed uit te pakken.

Tot slot nog een bijzonder dankwoord voor Robert Schulze, die toch maar mooi zijn carrierdeck meezeulde over wat mogelijk de langste reisafstand kan zijn.
Daarbij de hele dag beschikbaar was om de vluchten langs de reglementaire meetlat te leggen zodat we aan het eind nog een heuse wedstrijduitslag hadden
Hulde!
 
Ja was een prachtige dag en heerlijk om die methanol en dieseltjes te horen snorren.
Om het model van Erik zo met E-motor te zien vliegen was echt super.
Maar miste voor mijzelf nog wat andere E-motor modellen voor de beginnen en dus voor mezelf die ik op ons veld te Dordt zou kunnen vliegen.
Niet dat het verder uitmaakt want heb nu genoeg motivatie om een keer een LB E-model te gaan bouwen en vliegen.
Zou wel jammer zijn als dit mijn eerste en laatste keer zou zijn om al dat LB mooi's samen te zien te Almere.
 
Hallo, Almere BCD Nederlands Kampioenschap 2021 results
Almere BCD  Nederlands Kampioenschap 11.09.2021.png


Bruno: 300 km is not far to meet up with good friends
 
Moet je wel even opletten of het ontwerp voldoet aan de eisen voor Basic Carrier Deck zoals dit in UK/DE/Benelux wordt gevlogen.
Electronica is geen probleem, hebben we inmiddels onder controle zoals je kon zien.
Electro mechanisch kan het beter (soms wat opstartproblemen door sub-optimale verbindingen).
Maar dat gaan we ook oplossen.
Enige punt van zorg met electro is de motor, die is na een onvrijwillige neuslanding meestal naar de pietjes, waar een verbrandingsmotor dat doorgaans lachend overleeft.....

Zou wel mooi zijn als - of all people- jij een oplossing bedenkt om toch een electromotor in een trainer te gebruiken, zonder dat er na iedere "wat hardere" landing een nieuwe in moet....
 
Laatst bewerkt:
Beste grondpiloten ,wat was het een heerlijke dag en wat heb ik genoten van al het moois. Ik waande me weer op de bult op Terlet, waar ik in de 60-er jaren vele keren ben wezen kijken.
En zie, ik zag nu weer, wat toen daar voorgevlogen werd.
Het was de eerste keer voor me en hopelijk niet de laatste ! De reis vanuit het Noorden is zeker de moeite waard.
Ook kon ik het niet nalaten om mijn verzameling motoren weer met stuks uit te bereiden.
En dan de mensen die met plezier antwoord op alle vragen gaven. Dus ik ben ook weer wijzer geworden, ook na 70 jaar modelvlieger te zijn.
Hulde aan de organisatie (de koffie was lekker).
 
Beste grondpiloten ,wat was het een heerlijke dag en wat heb ik genoten van al het moois. Ik waande me weer op de bult op Terlet, waar ik in de 60-er jaren vele keren ben wezen kijken.
En zie, ik zag nu weer, wat toen daar voorgevlogen werd.
Het was de eerste keer voor me en hopelijk niet de laatste ! De reis vanuit het Noorden is zeker de moeite waard.
Ook kon ik het niet nalaten om mijn verzameling motoren weer met stuks uit te bereiden.
En dan de mensen die met plezier antwoord op alle vragen gaven. Dus ik ben ook weer wijzer geworden, ook na 70 jaar modelvlieger te zijn.
Hulde aan de organisatie (de koffie was lekker).
Heerlijk, dit te horen.
Ik heb ooit ook op de bult gevlogen, daarnaast op de RC grasbaan wat verder de heide in.
De eerste twee keer (1969 en 70) met een Mini Suppi, die me de tweede keer zelfs de nederlandse titel bij de beginners ( 1/2 FAI Kunstvlucht) bracht.
Dan ben je dus wel meteen gezien, want het volgende jaar ben je dan doorgeschoven naar 'de grote jongens' (F2B)
Vanaf 1971 met een Super Suppi met Fox 35 en na 1973 met een Nobler het ( uiteraard vergeefs ;)) opgenomen tegen Van den Hout, Twerda, Metkemeijer, Tupker, Cator, enz.
Maar ik kreeg daar altijd goede raad en het is uiteindelijk toch nog heel wat geworden, waarover ik niet ontevreden mag zijn..:D

Ik realiseerde me pas onlangs dat je bij Klaas in de buurt woont zodat er toch een harde kern LB in Noord Drenthe blijft bestaan....
 
Ah ja, het knielmatje was van mij. Tijdens de stortbui 's middags heb ik met donder en geweld (bijna) al mijn spullen opgeruimd en is hij blijven liggen. Maar hij mag wel weg, hoor, ik snij als mijn echtgenote even uit de buurt is stiekem nog wel een stukje vloerbedekking uit de woonkamer. Bedankt in ieder geval voor de melding.
 
Het was inderdaad een prachtige dag met veel deelnemers en een mooi en veelzijdig aanbod van modellen. Toch moet ik zeggen dat ik mijn helaas veel te vroeg overleden vliegvriend Jan Willem Roest miste; voor ons beiden was de LB-dag altijd ons “schoolreisje”. Maar, zoals Bruno aangaf, de meest noordelijke afvaardiging kwam deze keer niet uit de provincie Groningen, maar uit Drenthe. Beide vliegers lid van de LB-vriendelijke Radio Controlled Modelvliegclub Assen. Organisatoren, hartelijk dank voor deze mooie dag.
 
Zit net even naar de score te kijken van het Carrier vliegen, als ik het goed begrijp maakt de vliegscore het verschil in snelheid de punten ?
 
Precies, de tijd van de 7 snelle ronden wordt afgetrokken van de tijd van de 7 langzame ronden. Dat geeft de vliegscore. Daarbij worden nog de punten voor het uiterlijk van het model opgeteld (herkenbaar semi-schaal marinevliegtuig en herkenbare kleurstelling, elk 10) en de landingspunten. Bij de uitslag van zaterdag is bijzonder dat er alleen volle scores van 100 en nullen zijn gescoord. Normaal gesproken zitten er ook mindere scores bij, als een piloot niet de eerste ronde nadat hij het sein geeft meteen een landing maakt (de overshoots, kost 5 punten per keer) en wanneer een model wel op het dek tot stilstand komt maar niet netjes op zijn pootjes met de haak in een vangtouw.
 
Back
Top