Eigenlijk is het heel simpel. Enkele jaren terug vlogen er 3 piloten op het NK zowel de Classic als de F2B wedstrijd, elke piloot scoorde zo rond de 50 punten minder in Classic dan in F2B. Daar haal ik de volgende theorie uit:
Het veld loopt elk jaar 1 punt uit in scores, ontwikkel je niks gedurende 50 jaar dan mis je 50 punten. Om vooraan in het klassement te komen moet je dus een kist maken die zijn tijd vooruit is.
Door de electrische aandrijving kun je een vlucht goed reproduceren en loggen wat er gebeurt. In mijn vlucht in Almere van gisteren kon ik zien dat alle ronde figuren nu rond zijn en geen platte kantjes meer hebben. De door Bruno gememoreerde draaisnelheid van 365 graden per seconde heb ik vorig jaar op Almere gevlogen om te kijken wat de limieten van het model zijn, de kist trok toen 15g.
Zo is de Almere vliegdag voor mijn twee keer per jaar een kans om wat nieuws te testen.
Het veld loopt elk jaar 1 punt uit in scores, ontwikkel je niks gedurende 50 jaar dan mis je 50 punten. Om vooraan in het klassement te komen moet je dus een kist maken die zijn tijd vooruit is.
Door de electrische aandrijving kun je een vlucht goed reproduceren en loggen wat er gebeurt. In mijn vlucht in Almere van gisteren kon ik zien dat alle ronde figuren nu rond zijn en geen platte kantjes meer hebben. De door Bruno gememoreerde draaisnelheid van 365 graden per seconde heb ik vorig jaar op Almere gevlogen om te kijken wat de limieten van het model zijn, de kist trok toen 15g.
Zo is de Almere vliegdag voor mijn twee keer per jaar een kans om wat nieuws te testen.