LB dagen 2019

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Bruno van Hoek, 2 mrt 2019.

  1. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Eigenlijk is het heel simpel. Enkele jaren terug vlogen er 3 piloten op het NK zowel de Classic als de F2B wedstrijd, elke piloot scoorde zo rond de 50 punten minder in Classic dan in F2B. Daar haal ik de volgende theorie uit:

    Het veld loopt elk jaar 1 punt uit in scores, ontwikkel je niks gedurende 50 jaar dan mis je 50 punten. Om vooraan in het klassement te komen moet je dus een kist maken die zijn tijd vooruit is.

    Door de electrische aandrijving kun je een vlucht goed reproduceren en loggen wat er gebeurt. In mijn vlucht in Almere van gisteren kon ik zien dat alle ronde figuren nu rond zijn en geen platte kantjes meer hebben. De door Bruno gememoreerde draaisnelheid van 365 graden per seconde heb ik vorig jaar op Almere gevlogen om te kijken wat de limieten van het model zijn, de kist trok toen 15g.

    Zo is de Almere vliegdag voor mijn twee keer per jaar een kans om wat nieuws te testen.
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    De keerzijde van het verhaal is natuurlijk wel, dat de modellen van 50 jaar terug al helemaal zo gek nog niet waren.
    Ik heb een paar jaar terug -heel bijzonder- mogen vliegen met de gerestaureerde Spider van Louis van den Hout en dat voelde bijzonder goed aan. Oorspronkelijk van begin jaren '70.
    De sprong van een model zonder flaps met een 2,5 cc diesel naar een Nobler was veel groter.
    Maar je kunt vliegen 'until blue in the face', daarmee ga je het verschil never nooit meer goed maken.
    Geeft ook maar weer eens aan dat (ook) in het LB vliegen er keus voor iedereen is.
    De een houdt van ontwikkelen met alle ten dienste staande technische hulpmiddelen, de ander haalt de voldoening uit perfect, ambachtelijk werk met de basismaterialen.
    Ik heb van beide wel wat in mij, dus helemaal perfect zal het wel nooit worden.
    Maar leuk dat het is!
    Captain Smiley Everhappy is het helemaal met mij eens.
    [​IMG]
     
  3. dieselracer

    dieselracer PH-SAM

    Lid geworden:
    21 mei 2016
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Tschechje Zaanstad
    Ik vind het wel top,dat jullie wel gingen heren... en Jan.. banana oil?? dan gleed ie lekker door de lucht of zo??:banana: Ha,ha. Had ook afgelopen weken erg veel te doen..gewoon te veel hooi op de vork.... Maar ja..er is herkansing dit weekend toch?.. heb ook de twee KMDs uit de twin Mustang los gehaald.. en eerst ff getest.. zoals dat hoort...ben blij,dat ik het deed...waren toch noch wat dingen,die beter konden.. Dus ben er klaar voor Zwolle.... ready to go..

    Moet wel nog ff de DC Sabre onder handen nemen voor Henk..voor de Outlaw... .Beloofd is beloofd..hij zul en hij gaat ook lopen! Henk is en snelle bouwer!!..nu nog de motor erin... Hoop,dat iedereen er weer is en het en top dag word.:bye:
     
  4. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Voor wie in weer en wind wilde vliegen moest een model weerbestendig zijn.
    Bij de Vintage Model Company wordt het als volgt aangeprezen
    BANANA OIL
    Simply use banana oil the same as cellulose dope, after the tissue has been shrunk.
    Thin it 50/50 with cellulose thiners and apply it with a loaded brush.
    When covering wings, do the underside first and then the top, give it a minute or so for the thinners to flash off a bit, then pin or weight down the edges exactly like you do when you water shrink.
    Banana oil does not shrink the tissue, but stops any further shrinkage.
    The tissue will go baggy in moist and humid conditions, but when things are back to normal it just goes back to where it was.
    I once had a model land up in a tree for a week, where it was rained upon several times.
    When I got it down with the aid of a friends roach pole, I simply put it on the shelf and it went back to the state it was before!
     
  5. dieselracer

    dieselracer PH-SAM

    Lid geworden:
    21 mei 2016
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Tschechje Zaanstad
    Ha,ha.. ik wist,dat je zou reageren!! Ja ,..dat het niet was om soepel door de lucht te slippen ..dat dacht ik all... Maar blijkbaar is het en echt best goede oplossing!! Leuk om het zo ff te lezen Jan!! Altijd leerzaam zo iets...
     

Deel Deze Pagina