LB spullen waar kopen

Overal en nergens.
Noem je items dan gaan we die een voor een uitzoeken.
Zo haal ik bijvoorbeeld lijnen bij PAW, Henk vliegt met RVS lijnen, die komen weer ergens anders vandaan.

Beste Ton

Bij mij;)
Ik heb nog genoeg LB spullen liggen.

Groet Robert-Jan

Heb al een pm gestuurd het gaat voor nu om lijnen voor een Ringmaster en voor later een stunter voor een .35-.40 motor.
Handvat lijkt me handig maar denk ook aan iets zelf te laseren en te bouwen.
Voor mijn 1/2A model heb ik Vislijnen gevonden type Spider Dura-4 Braid zou nagenoeg geen rek op zitten en 9.1 kg treksterkte.

heren ,
zijn er voorbeelden van een handvat ?
ik heb nog een oude graupner maar deze vindt ik log en onhandig .....

ik heb nog een oude graupner maar deze vindt ik log en onhandig .....
Zeker een "Meister-B"?
Meister B.jpg

Ja dat is knap lomp en behoorlijk riskant om mee te vliegen.

Of toch maar zelf maken, hier een voorbeeld waarmee je de afstand van de lijnen naar keuze groter of kleiner kunt maken, samen met de lengte van de spaken kun je dan de gevoeligheid van je model instellen.

HetHandvat.png

Frezen is makkelijk als je zo'n apparaat hebt al heb ik jaren gevlogen met een handgemaakte versie. Volledig met olie doordrenkt en schuin afgesleten van het over de baan trekken aan de lijnen. Na diverse testvluchten kwam ik er achter dat de standaard maat voor mij het beste werkt.

Ik mag geen .dxf toevoegen, stuur een PB met een echt mailadres en ik stuur het tekeningetje op.

IMG_20211230_094245.jpg

hee, die FlightStreak lijkt op die van mij (of was het omgekeerd ? :koud:)

Bijlagen

• IMG_0952.jpeg
    IMG_0952.jpeg
    210,4 KB · Weergaven: 154
lijkt er wel op , wil graag de setup weten ....
ik heb een hacker 10-12L met 2900 Kv .
ik heb geen idee of ik in de buurt kom van de oude cox( golden bee) die ik er toen op had zitten .

Hans

denk dat die te hoog Kv en te laag vermogen is

op mijn VT-airracer draaide ik een turnigy 2204/14 (1700kv) op 3S met een 6x4 propje, dat was voldoende

op de FlightStreak zit een lager Kv (1400) op 3S met een 8x6 prop, dat gaat goed...

de ervaring die ik tot zover heb is dat je meer vermogen nodig hebt als voor b.v. een indoor model.
ook moet je voldoende vliegsnelheid over houden, een electro motor gaat niet sneller draaien in de lucht , een verbrandingsmotor wel.

Back