Ik had de Oracover donkerblauw, nummer 52. De protech lak ook donkerblauw nummer 52. Die kwam niet in de buurt, althans, voor mij niet. M'n vriendin vond dat ik mij aanstelde, maar nu ze 'de nieuwe' kleur blauw ziet, begrijpt ze het wel.
Donkerblauwe Oracover is domweg geen RAL kleur. Ik ben ermee naar een verfspeciaalzaak geweest (Savelkouls in Utrecht) en daar hebben we een kwartiertje RAL kleuren zitten vergelijken met de rol folie die ik nog had en daar zat domweg geen match tussen. Nu kan het zijn dat 'mijn' Oracover toevallig afweek, maar volgens de winkelier (MC modelbouw) is Oracover eigenlijk altijd dezelfde kleur.. kleurnuances, ok, maar dit was geen nuance meer.. ik zal morgen even een stukje spuiten om te laten zien wat ik bedoel.
@danny.. geduld.. ik heb vandaag de lak gespoten, dus nu moet hij af (de bus lak is 24hr goed, daarna niet meer, en als ik de interieurzijpanelen gemonteerd heb, moet het achterruitje erop, die moet ook afgespoten en gelakt worden).
Met andere woorden: morgen is hij qua buitenzijde helemaal klaar en zit het interieur er ook al grotendeels in. Zoals hij dan is, gaat hij ook z'n maiden maken. Voor de maiden moet de motor nog ingelopen worden. Na de maiden ga ik bezig met het monteren van de vloer van het interieur en de stoelen.
Ik heb mijn lat een beetje lager gelegd, ik ben nu geen 'echt' schaalmodel meer aan het bouwen, maar een modelvliegtuig wat het model heeft van een echte. Daarmee bedoel ik dat ik bv. de aan/uit schakelaar gewoon in de romp gemonteerd heb (en er dus een schakelaar in de romp zit), ik het gat voor de sproeiernaald zo gelaten heb, ik de 'easy fuel filler valve' aan de zijkant van de motorkap gemonteerd heb en, last but not least, er in de kap gewoon een gat zit waardoor de gloeiplugstekker past.
Remote glow was wel de bedoeling oorspronkelijk, maar de gloeiplug zit dermate dicht bij de kap dat de plug hiervoor er niet meer oppast. Daarnaast weet ik nu uit de praktijk dat het wel makkelijk is als je bij de gloeiplug kunt.
Al met al wordt het wel een mooi toestel, althans, dat vind ik zelf
Morgen zal ik een serie foto's schieten van het voorlopige eindresultaat.