Leeg topic - kan weg

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door hezik, 2 mrt 2006.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    wel geluid, maar geen beeld bij de filmpjes
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Vage handel.. heb ze voor de verandering niet met divx geencodeerd maar met intel video 5.0, zit standaard in windows.. ik krijg bij putfile inderdaad ook geen beeld, maar als ik ze download weer wel.. zal ze even ergens anders parkeren.. doet deze het wel? :

    (rechtsklikken, opslaan als, dan kijken, anders kan je geen beeld krijgen)
    2e landing
    3e keer opstijgen
    3e landing
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    nope ook geen beeld
     
  4. hezik

    hezik Guest

    ook niet als je ze eerst opslaat als en dan opent? ik zal ze even re-encoden
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    downloaden werkt wel
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Ok, dan laat ik het even zo.. mensen, dus downloaden die filmpjes :)
     
  7. Ruben Jansen

    Ruben Jansen

    Lid geworden:
    21 dec 2006
    Berichten:
    668
    Gefeliciteerd met je geslaagde maiden hezik!
    Filmpjes werken hier wel als je ze download, ziet er goed uit! Mooie landing, en dat hij over de kop slaat herken ik , doet mijn harvard ook vaak :lol: Heeft gewoon met lang gras te maken denk ik. Veel vliegplezier toegewenst!
     
  8. Huib

    Huib

    Lid geworden:
    25 aug 2004
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Loenen aan de Vecht
    Hoi Henrie,

    Gefeliciteerd met je eerste vlucht :thumbsup:

    Nu heelhouden :wink:


    Groet Huib
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Gefeliciteerd met je geslaagde vluchten Henri :thumbsup:
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Dank voor de felicitaties.. ik moet wel zeggen, het smaakt naar meer.. wil de flaps ook eens uitproberen, heb het in m'n zender nu helemaal voor elkaar :)

    Huib: zocht Arvid niet ook naar een methode om de flap->elevator mixer te kunnen gebruiken zonder dat de flapfunctie superimposed (gemixed) werd op de ailerons? Dat kan, ik heb het voor elkaar gekregen.. de truuk:

    1) ailerons op kanaal 1 en 7, flaps op 5 en 6. De schuif voor de flaps op kanaal 6
    2) vrije mixer programmeren (xmix1); 100% van 6 naar 5
    3) in het wingmenu flaperon selecteren, 0% (of een hoger percentage, als je wel differential wilt) en kanaal 7

    Hierna kun je de flap->elevator mixer uit het menu gebruiken. Dit werkt allemaal als de spreekwoordelijke tiet, met 1 nadeel en dat is dat op deze manier halverwege de schuif het midden is, als je de schuif dus in de bovenste positie zet, zal hij de elevator meemixen. Dit is te verhelpen met strim etc, maar dat ging mij te ver. Ik heb er een 2e vrije mixer voor gebruikt en dat werkte prima.

    De zender setup nu:

    1) flaperon 0% kanaal 7
    2) 100% mix van 6 naar 5
    3) 50% mix van 4 naar 8

    op 4 zit het neuswiel, op 8 het richtingsroer. Op die manier kan het neuswiel een grotere uitslag maken dan het richtingsroer. Ik heb dus inderdaad een aparte servo voor het neuswiel.

    Op deze manier heb je zelfs nog een vrije mixer en een crossmixer over.

    Als je mix trimmers hebt (heeft Arvid) dan kun je die aansluiten op het kanaal waar je flaps->elevator mixer opzit (bij mij xmix1, dus 1), daarna moet je deze mixer aanzettne in het VOLM menu en dan kun je tijdens het vliegen die mixer bijstellen met de mix trimmer (draaiknopje).

    In de handleidin van de Cessna staat aangegeven hoeveel je moet mixen tussen flaps en elevator, dat heb ik keurig gevolgd. Dat zou dus een goede basis moeten zijn. Ik ben erg benieuwd hoe hij vliegt met flaps.

    Dan moet wel eerst die mist weg. Misschien morgen?

    Vond 'm wel een erg mooi vliegbeeld hebben, maar echt objectief kun je mij niet meer noemen :p
     
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Gefeliciteerd!

    Well done.

    Zei ik toch?

    :wink:

    Wat wordt het volgende project? :p


    jan.
     
  12. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Hoi Hezik.

    Proficiat!!!!!!!!!!!!!!
    Het zou ook tijd worden.

    Maar dit is mooi.
    Ga zo door.

    Groeten Han.
     
  13. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    is een bekend probleem, same here...

    @hezik inderdaad gefeliciteerd met je maiden!!! :D
    nou moet ik mijn nog te bouwen lijstje dus nog verder uitbreiden :wink:
     
  14. Arvid

    Arvid Guest

    Ha die Hezik, gefeliciteerd met je maiden!

    Maar nee, ik heb een hele andere opzet. Ik gebruik een zweef menu voor de Corsair. Daar mee heb je namelijk meer opties. Verder heb ik de flaps op 1 servo om problemen te voorkomen. Als de servo nu faalt, heb ik niet het probleem dat het toestel in een rol terecht komt. Of het werkt wel of het werkt niet. Mijn kanalen opzet is dan als volgt:

    1-4 standaard
    5 flaps
    6 retracts
    7 tweede rolroer

    En dan wordt het heeel eenvoudig. In het zweefmenu heb je een TRM1 en TRM2 zitten. Deze kunnen 1, 2 en 5 trimmen in 1 menu. Een driepunts schakelaar gebruik ik voor de flaps waarbij de 2 aansluitingen (ik heb er twee kleine twee punts stekkertjes aan) naar twee verschillende mix punten gaan op het board in de zender. Ik heb dus nu op 1 schakelaar 2 verschillende standen van de flaps, ingesteld in TRM1 en TRM2.

    Omdat deze twee trim functies dus ook kanalen 1 en 2 bevatten, kan ik heel makkelijk een trim maken voor hoogte en rol per stand van de flaps. En als je het menu voor je laat staan, kan dat inderdaad zelfs tijdens het vliegen :thumbsup:
    Ik kan je het wel een keer laten zien op het veld of je gaat natuurlijk zelf even spelen :D
     
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Hezik van harte jongen.
    Het blijft altijd leuk he een zelf gemaakt model van jezelf te zien vliegen.
    Geeft altijd weer een trots gevoel van binnen.
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Is inderdaad toch anders dan met een ARF-je. Zeker omdat dit eigenlijk mijn 1e toestel was en ik van toeten noch blazen wist qua bouwen.. naarmate je bouwt en ondertussen vliegt met ARF-jes, leer je meer en ga je je ook meer bewust worden van het feit dat je in het begin toch kennis miste die achteraf misschien wel handig was geweest. Dat ik met een cessna kon vliegen, was ik niet zo bang meer voor, maar wel of deze Cessna uberhaupt zou vliegen; straks zat de vleugel verkeerd (incedence), had ik het profiel verkloot, enz..

    Maar het valt allemaal mee, hij vliegt als een eitje, heel stabiel en rustig. Qua trim heeft hij 2 tikjes up trim gehad en that's it. Ik had nu de flaps goed ingesteld en daar heb ik vandaag mee gevlogen, zowel half als full flaps, en dat was in 1 keer goed. Ik had ze ingesteld volgens de aangegeven waardes van Top Flite, ik kan ze nu uit doen en dan houdt hij netjes hoogte, zonder te klimmen of te duiken.

    Vandaag ook betere en langere vliegfilmpjes gemaakt, ik zal ze nu even goed bewerken en coderen, zodat iedereen ze kan zien/downloaden (kreeg ook wat klachten op de club).

    Ik moet nog een beetje beter bekend worden met het toestel om er echt mooi schaal mee te kunnen vliegen, nu trek ik naar verhouding nog strepen door de lucht.. komt ook doordat je met dit weer niet echt hoog kunt vliegen, dus even uitproberen bij welke snelheid hij stalled is niet echt relaxxed als je 10m boven het veld vliegt. Ik heb wel de indruk dat hij niet snel stalled, hij kan echt verschrikkelijk langzaam vliegen.

    @Hans Meij: als ik 'm bij die eerste pogingen up had getrokken, was hij echt wel gegaan.. hij heeft amper grondsnelheid nodig.
     
  17. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ha Henri,
    Mooi dat alles zo gelopen is als gehoopt. En zoals Bertus het heeft beschreven heb je dat bijzondere gevoel mogen smaken van een zelf gebouwd toestel met nieuwe motor zelf te maidenen. Haast niets is mooier in het leven.
    Hans
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ziet er goed uit! Gefeliciteerd met de eerste vluchten!
     
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Henri,

    van harte! Je laatste landing was echt subliem! :thumbsup: :worship:
     

Deel Deze Pagina