A
Anonymous
Guest
Nu wil ik een starters pakket kopen (welke weet ik nog niet), maar kan ik ook problemen 8O met de politie krijgen d.m.v. de snelheid en/of gevaar voor omgeving?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ron van sommeren zei:"
Ik stel het hier nogmaals: het slechte geluids-imago van modelvliegen wordt bepaald door 'buurjongens' met RC-auto's.
Het geluid is totaal niet te vergelijken met dat van RC auto's maar de mensen denken dat dat wel zo is. En herrie maken vliegtuigmotoren al jaren niet meer. Mij ging het erom dat het RC auto imago afstraalt op RC vliegen, en dat is niet terecht. Of klagers nu wel of niet gelijk hebben/krijgen. Ik vind het logisch dat iemand gaat klagen als er bij hem in de straat gereden wordt (of een vliegtuigmotor in laat lopen). Dat kan niet.4WD zei:... Hoe men het ook wendt of keert: Vliegtuigmotortjes maken herrie ...
ron van sommeren zei:[. Mij ging het erom dat het RC auto imago afstraalt op RC vliegen, en dat is niet terecht. Of klagers nu wel of niet gelijk hebben/krijgen.
Kijk en dat komt alleen maar omdat we dat geloven. Als we zouden zeggen 'never nooit niet', dan was het zo afgelopen. Ik vind onze maatschappij veel te soft tegenover degenen, die van hun (en die van hun buren) woonomgeving tot een bende maken. En dan heb ik het niet over niet precies aangeharkte voortuintjes of rood en paars geschilderd houtwerk -daarover zeuren, DAT vind ik kleinburgerlijk-, maar over zwerfvuil, geluid dat binnen de woning nog te horen is, enz.4WD zei:herrie is nu eenmaal onderdeel van een dag in een woonwijk
Jij en je buren pikken dat?4WD zei:mijn huis ligt aan een straat waar voortdurend opgevoerde scooters en auto's met 600 watt versterking doorheen komen.
Nou mooi! Houden zo. Ik snap nu ook waarom die scooters en auto's zich lekker bij jullie komen uitleven.4WD zei:Ik start mijn auto wel voor de deur, en wat nog slechter van mij is, ik rijd er zelfs wel eens even mee voor de deur. Mijn buren vinden het dermate irritant dat ze zo nu en dan komen kijken en geinteresseerd vragen "wat dat nou kost" en :hoe hard dat nou gaat".
O... Wat bedoel je hiermee?4WD zei:Dat sommige dingen nu eenmaal zo zijn doet misschien pijn Bruno, en ik ben blij dat jij nog de illusie kunt koesteren dat herrie en geluid nog te weren is uit de huidige maatschappij, met de komst van de brandstofmotor is dat namelijk een utopsiche illusie geworden.
Wat jouw omgeving van jou verlangt is iets compleet anders dan wat de omgeving van anderen van hen verwacht.
Wat dat betreft kunnen wij dus prima door 1 deur. Wat ik bedoelde, is dat men zoiets al uit zichzelf zou moeten doen.....4WD zei:Op het moment dat iemand uit mijn omgeving mij aanspreekt op de herrie die ik maak (ik start mijn auto, voor de duidelijkheid, slechts sporadisch bij mij in de wijk, maar toch) dan verontschuldig ik me en verdwijn ik naar afgelegen oorden, met de belofte nooit meer in de wijk zo ' n herrie te maken.
Nou, ik allang niet meer....4WD zei:Zolang de maatschappij zich nog meer zorgen maakt om zinloos geweld, overmatig druksgebruik en andere ellende dan om 5 minuten geluid van iemands hobby heb ik er alle vertrouwen in dat het nog goedkomt.