??? LEGO outdoor Challenger electro rc off-road #8675 ???

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Kale Rat, 5 nov 2007.

  1. Mattijn

    Mattijn Guest

    voor een nikko is dat al een stap in de goede richting :p
     
  2. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    Ik heb vandaag de bouw-instructies gedownload.
    En wat me opviel is dat er geen achtervering op de LEGO Outdoor Challenegr zit.......... 8O
     
  3. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Bwa, tegen zo een snelheid (relatief laag) moet je niet al te veel belang hechten aan de achtervering. Het model heeft precies al enigszins voorvering, wat genoeg zou moeten zijn voor die auto.

    @Cooper: ik wou nét dezelfde reply gaan posten... :lol:
     
  4. Dukedrifter

    Dukedrifter Guest

    heb eens even een paar woordjes naast elkaar gezet, lees maar nog eens goed en denk er nog maar eens flink overna. Natuurlijk kan het een mening zijn.

    Maar ontopic: Lego's zijn altijd wel goed, maar ik vraag me af of dit wel lego is... Nikko is integendeel wel leuk als cadeautje voor zoontjes, maar al eerder gezegd niet voor papa's. Zo'n Nikko Phoenix of zoiets is misschien wel iets :wink:

    oja... ik wil niet zeggen dat zo'n challenger voor papa's zijn
     
  5. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    Simpel autootje.... lijkt 't...

    En zo te zien niet de LEGO-blokken zoals we gewend zijn...


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. thibaut

    thibaut

    Lid geworden:
    21 aug 2004
    Berichten:
    183
    Locatie:
    Herselt, België
    Hé Kale, ben jij ook niet erg actief op het modelbrouwers forum? (http://forum.modelbrouwers.nl)

    Ik dacht toch dat ik die schermafbeelding al eens eerder gezien had :D
     
  7. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    Yep, that's me..........

    Ik snuffel er nog regelmatig rond, ben alleen de laatste maanden (+ jaar) niet zo actief aan 't bouwen...
    Ben op 't moment erg druk met m'n andere hobby's en werk....
    En ik hang op 't moment meer rond op Amerikaanse MonsterTruck-forums..
     
  8. cenmonster

    cenmonster Guest

    Ik heb z'n lego wagen voor me zoon van 5 gekocht een 4 maanden geleden. Hij is er helemaal gek mee. Onverwoestbaar. Hij heeft inderdaad geen achterveren, maar wel voorvering in 2 standen. Het bereik is inderdaad zeer slecht. Hij haalt de 50 meter niet eens volgens mijn. Voor me zoon maakt het echter niets uit, die loopt er gewoon achteraan, want sturen op flinke afstand kunnen ze toch niet echt. Ik heb er wel een paar flinke accupacks bij gekocht want die zijn zo leeg. De acculader gebruik ik niet die er bij zat. pappa heeft wel een paar goede laders staan.
    Ik heb met het zelfde dilemma gezeten als jij, als rc fanaat had ik liever een knappe RC wagen gekocht, maar hij heeft zelf besloten deze te nemen en is er trots en blij mee. Voor zijn gevoel rijdt hij minstens 100 en hij heeft nu geen beperkingen waar hij rijdt want dat ding ragt overal wel doorheen. Plus hij kan er zelf iets andere modelletjes van maken want dat hoort lego eigen tot de mogelijkheden (al zijn de mogelijkheden niet erg grott en kan je het niet met bestaande lego combineren) Als hij wat ouder is kijken we wel verder.
    Al met al blijft het een moeilijke keus. Laat hem zelf meebeslissen en tussen een paar min of meer gelijkwaardige wagentjes kiezen.
     
  9. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    Thanks voor de duidelijke info...

    Mijn zoontje is iets ouder, hij is 8.
    Z'n enige ervaring met RC auto's tot nu toe zijn wat van die goedkope Nikko prullen die met een paar keer rijden kapot zijn...

    Heb je nog adviezen over welke accupacks en acculader ik er het beste bij kan aanschaffen??

    En weet je een aantal min of meer gelijkwaardige wagentjes???
    Aangezien ik zelf niet erg op de hoogte ben, van wat er aan min of meer gelijkwaardige wagentjes te koop is.
    Uiteraard ook rekening houdend met met het budget..
    200,00 voor een complete set (auto + controller + accu + acculader) vind ik voor een starter wel genoeg...

    Dus kom maar op met jullie adviezen en tips....
     
  10. timmyboy

    timmyboy

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    33
    een vriend heeft hem voor 150 euro nieuw,compleet in Amerika gekocht
     
  11. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Nou voor 200 euro kun je toch een mooie XB van tamiya kopen die gaan voor ongeveer 140-160 euro. Compleet met zender en alles erbij.
     
  12. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Op die leeftijd heb ik mijn eerst RC gekocht/gekregen, een Wild One van Tamiya

    Het was meteen een schot in de roos, ik was verslaafd aan RC, en nu 22 jaar later, staat mijn huis vol met auto's, trucks, buggy's, heli's, vliegtuigen, boten.....

    Zo denk ik er ook over. Laat je zoontje mee beslissen wat hij het liefste wil, ik heb als kind ook altijd enorm graag met lego gespeeld, maar voor de prijs van die lego auto koop je inderdaad een tamiya XB-reeks model, en da's toch iets helemaal anders dan die lego hoor.

    Trouwens, zoals al aangehaald door cenmonster, door de erg specifieke constructie en totaal afwijkende "onderdelen" valt het voordeel om er andere auto's van te bouwen of er veel aan aan te passen wel weg bij lego natuurlijk.
     
  13. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    Hoi, daar was ik weer.....

    Na overleg met en inspraak van m'n zoontje (8.) is het toch de LEGO Outdoor Challenger geworden...
    Het voordeel van de "onverwoestbaarheid" van de LEGO-RC was een belangrijker +punt dan de mogelijk tot tunen en upgraden van bijv. een Tamiya XB...

    Morgen kan ie 'm gaan ophalen...

    Nu is er door meerdere forum-members gesproken over de matige kwaliteit van de door LEGO meegeleverde accu en lader.
    En ik er dus beter een sterkere accu en een snellere lader bij kan aanschaffen..
    Heeft er iemand een advies welke type en waar ik die zou kunnen kopen??
    Ik woon in de buurt van Nijmegen...

    Alvast bedankt voor alle tips en adviezen....
     
  14. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Je zou voor een IB 4200 accu kunnen gaan. Kost wel wat maar dan kan je een stuk langer rijden dan met de standaart accu. Kijk anders eens op www.pkracing.nl daar hebben ze veel accu's en laders.
     
  15. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik zou geen IB4200 nemen voor deze Lego auto.

    Maar gewoon naar een degelijke GP3300 accu kijken. Is een veel stabielere accu en is de helft van de prijs wat je voor een IB4200 betaald.

    Koop je een onverwoestbare lego auto en dan koop je er een accu bij waar je goed moet opletten wat je met de accu doet.

    Bij Conrad zijn de GP3300 stickpacks nog te krijgen voor ongeveer 25 euro.
     
  16. stefan787

    stefan787

    Lid geworden:
    28 jul 2010
    Berichten:
    296
    Locatie:
    heemskerk
    Waar kan ik zoon auto goedkoop kopen?

    stefan
     
  17. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    bij iemand die hem goedkoop verkoopt.;):D
    gewoon marktplaats in de gaten houden .of een aanbieding bij een lego/modelbouwzaak.
     
  18. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
  19. pelle

    pelle Guest

    dez kar is beter uit de tests gekomen dan carrera en nikon en ik heb er zelf een ze zijn onverwoestbaar (ik heb een goedkoper model) die is ook goed voor een kind
    met baterijen maar ik heb er zelf weken mee gereden mee gestunt van de trap af gereden top ding en je kan makkelijk het uiterlijk veranderen
    is ook leuk voor kinderen
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    1 jaar na datum nog posten heeft ook niet zoveel zin.
     

Deel Deze Pagina