Leimbach pomp tunen ??

Hallo allemaal ik ben Patrick en heb een Leimbach afzet systeem op een wedico DAF XF 105SC maar ik wil de druk van de pomp verhogen, ik weet dat dit mogenlijk is maar zelf weet ik niet hoe.Wie weet hoe dit moet en heeft eventueel ook nog foto`s er van of een goede beschrijving????Alle links of info is meer dan welkomGreetzPatrick

licht een beetje aan het type pomp

ik heb er één in een tank met brushles motor waar ik een brushles snelheids regelaar op heb waar ik dan tot 12 bar kom

meer is er denk ik niet uit te halen hoor

Zover ik weet, zit er ergens aan de zijkant een bolle inbus schroef. Als je deze eruit draait, zit hier weer een inbus of tork stelschroef achter. Als je deze er verder indraait wordt de druk hoger. Wel een manometer gebruiken om de druk in te stellen, om te voorkomen dat hij staks om 30bar draait en kapot loopt. 15bar moet hij wel aan kunnen.

Beste stefan,
Er zit inderdaad een bolle inbus schroef op, maar die manometer waar moet die op aangesloten worden? en kan die later weer er af als de druk hoger staat??
alvast ontzettend bedankt voor de reactie hier kan ik wat mee

Greetz Patrick

Laatst bewerkt:
kijk en zo werkt een forum voor weer een modelbouw collega, die hierbij ongetwijfeld zijn uitdaging nu met een gerust hart tegemoed kan gaan. Nu nog even een manometer bestellen bij ultimate dream cars en dan leuk spelen met een verhoogde hydro druk. Mijne heren ontzettend bedankt voor de verkregen info Greetz Patrick

Zoals je zegt daar is het forum voor. En die manometer kan na het afstellen er weer vanaf. Mocht je trouwens geen olie filter hebben met eenm extra aansluiting, dan kun je de slang op de pomp met P erop losmaken en hieraan de manometer hangen.

Beste Stefan ,

ik heb op mijn filter een extra aansluiting zitten dus moet dit volgens mij geen probleem zijn , maar in ieder geval bedankt voor de eventuele tweede optie

Greetz

Patrick

mijne heren modelbouw collega`s

aan iedereen die mij bij deze uitdaging geholpen heeft ontzettend bedankt , dat wil zeggen het is gelukt de druk staat hoger en het werkt nu echt perfect.het enige probleem was een tork nummer 7 te bemachtigen het is wel te verkrijgen maar alleen in een setje met vele anderen maar apart werdt erg moeilijk ook om het fijt dat ik er van overtuigt was dat een bitje te kort zou zijn,maar mijn maatje Fido Newton had er wel een paar voor mij en na het afstellen met de manometer is het dus allemaal tot een goed einde gekomen.
Nogmaals bedankt

Dit topic mag gesloten worden

Greetz Patrick Brandon:D:D

Mooi dat het gelukt is Patrick!

Maar om nou gelijk het topic te willen sluiten??
Ik denk dat je ooit nog wel eens terug komt in dit topic, Mijn advies is dan ook
om dit topic mooi open te laten.

p.s. Heb je er ook film materiaal van ? zou leuk zijn als we het ook draaiende konden zien.

Mvg,
Robbert

mss iets vergeten ,
op hoeveel bar draai je nu ?

Heb hier ook enkele van die pompen liggen (3stuks) en eentje loopt op 15 Bar
in mijn graafmachiene en ben er best tevreden over.
Maar daar ik ook zo'n containersysteem heb , ken ik het beroemde probleem ,
hij heft namelijk de bak vol grond niet op ( eerste paar milimeters) .
Volgens een paar collega's in de modelwereld , kunje het oplossen door de pomp een beetje opte voeren (stelschroef in draaien om meer druk te verkrijgen) maar ik geef jullie een tip.
Opletten mee de kleine slangen , je zal ze snel opblazen , kunnen echt niet veel meer dan
12 Bar verdragen of het worden ballonnetjes en knak !!!!!!!.
( in de graafmachiene is dat een minder probleem om dat de slangen dikker zijn).

Kijk de stoom aan info loopt gewoon door. :-D

@robbert
Niet gedacht dat er meer vragen over zouden komen, maar bij deze mag het Topic natuurlijk niet gesloten worden. Zo helpen wij allemaal de rest met vragen hier over.

@ Fabi

De pomp draait nu op 17,5 bar dat lijkt hoog maar de pomp draait niet constand maar kort stondig. de pomp schakel ik via mijn zender aan en uit dus vandaar dat ik de druk wat hoger gezet heb.
Ik het zelf de middelste container en na het afstellen van de pomp is deze container gevult met ruim 3/4 nat zand, ja ja geen potgrond maar echt zand en dat gaat er gewoon op en is uiteraard ook leeg te kiepen.
De pomp stond bij mij vanuit de fabriek op 12 bar maar als je de manometer er op aansluit en het systeem laat werken valt de druk dramatisch weg naar nog net geen 2,5 bar en nu blijft hij hangen op 5 bar.De manometer wordt met een beschrijving geleverd en met alle aansluit slangen en zekeringshulzen.
nu werkt het dus wel goed wat ook het plezier van het afzet systeem ten goede komt. mijn modelbouw winkel heeft gebelt naar STAHL/LEIMBACH en heeft dit voorgelegd en kreeg antwoord dat de druk tot 14 bar geen probleem zou zijn en zelfs als er dan een lek is valt dit nog onder de garantie. mijn winkel is Ultimate Dream Cars. of kijk even bij www.ultimatedreamcars.nl.
Ik het zelf ook meerdere modellen met hydroliek. van de firma STAHL/Leimach heb ik dus het Afzet systeem , de kraan liebherr 922, de Bulldozer PR742 en van wedico het ik de CAT 966G dus aan Hydroliek modellen geen te kort. van de kraan ga ik ook de druk verhogen en niet omdat deze te zwak is maar puur dat het wat soepeler loopt. de kraan komt gewicht te kort en geen kracht. Aan het contra gewicht ga ik niet meer knoeien daar mijn maatje FIDO NEWTON het contra gewicht voor mij gemaakt heeft kijk maar een op www.schiebroekstraat.nl en dan bij projecten daar zie je mijn nieuwe contra gewicht. en op You tube zie je mijn kraan aan het werk [URL="
[/URL].

Mochten jullie aanstaande ZATERDAG 1 AUGUSTUS niets te doen hebben, kom dan eens naar koudekerk aan den rijn daar sta ik met MODELBOUW VERENIGING WASSENAAR op trekkertrek en kan je de modellen live aanschouwen en eventuele vragen kan ik daar ter plekke beantwoorden. heb je geen mogenlijkheid voor, kan het natuurlijk ook via dit waanzinnige forum.

Greetz

Patrick Brandon

Laatst bewerkt door een moderator:
Ow,
en of ik Ultimate ken ,
mijn vrienden uit mijn Belgische clubs komen regelmatig langs hihihihi

Ik kom zekers eens langs bij U thuis.
Want ik zoek nog een nieuw motortje voor de pomp
of zijn er alternatieven buiten de brushless van leimbah.

@ Fabi

Mischien heb ik het verkeerd geschreven maar Ultimate Dream Cars is niet van mij maar het is de winkel waar ik al mijn spullen vandaan haal als ik iets nodig heb.

Greetz

Patrick Brandon:-D

@ FabiGeen probleem dat kan wel eens gebeuren, ik heb het ook dat ik soms dingen meerdere malen moet lezen voor ik het begrijp. maar 1 augustus?? is er een mogenlijkheid dat je langs komt of niet? Ik ben er de hele dag Greetz Patrick Brandon

ja hoor , mijn Belgische club is uitgenodigd.
Dus ik doe mijn best daar ook tezijn , we vinden elkaar wel.

Leimbach pomp tunen

Hallo Patrick Brandon ;

Op jouw graafmachine staat dus een palletenhaak met snelwissel .
Waar heb jij deze gekocht of is het eigen bouw ?
Hopelijk is deze ergens aangekocht daar ik ook zo een palettenhaak wil met iets langere vorken .
Dank U bij voorbaat voor mogelijk antwoord hierop .

Mvg,
Steve Billast .

Beste Steve Billast ,

Helaas moet ik zeggen dat het vorkenbord geheel eigenbouw is en het snelwisselsysteem op mijn kraan is wel van stahl/leimbach. dit is gewoon te koop bij ultimate dream cars in scheveningen. maar om even terug te komen op het vorkenbord, dat is niet moeilijk om zelf te maken. wat wel leuk is en ook erg moeilijk, is het werken met het vorkenbord, omdat je alle ventielen te gelijk gebruikt om de lepels recht te houden. ik heb wel wat foto`s van het uiteindelijke resultaat van het vorkenbord voordat ik het in de kleur gezet heb, daar kan je wel wat beter zien hoe dit in elkaar steekt. alleen heb ik dan je mail adres even nodig omdat ik niet handig ben om foto`s hier te uploaden. maar met een mail adres kan ik je eventueel als je geintreseerd bent de foto`s naar jou te sturen.

Groetjes Patrick Brandon.

P.S. Ik hoop dat je het filmpje een beedje leuk vond, daar dit gewoon een probeersel was en niet van te voren al was bedacht.

Hallo Patrick Brandon ;

Stuur mij maar jouw foto's naar : steve.billast@skynet.be .
Het filmpje vind ik heel goed .
Het zal wel moeilijker werken zeker met zo een palettenvork tegenover anders het graen ermee .
Dit zijn toch omgekeerde bewegingen die uitgevoerd worden .
Dank U bij voorbaat de foto's te willen doorsturen .

Mvg,
Steve .

Back