Lekker middagje gereden en gevlogen...

.
echter sind een maand of 3 kunnen we daar ook niet meer terecht omdat ereen klacht gekomen is over geluid.
deze klacht is ongegrond omdat wij te ver van bebouwing af zitten om nog overlast te kunnen veroorzaken, maar de gemeente heeft wel per direct een dwangsom aan de land eigenaar opgelegt
.

Wat een zeikgemeente. De gemeente moet kunnen aantonen dat de dwangsom terecht is. Mijn gemeente is gelukkig gemakkelijker, die zoeken eerste zelf uit of een klacht gegrond is. Bij de motorcrosbaan zijn toe nu toe alle klachten ongegrond verklaart.

Wat een zeikgemeente. De gemeente moet kunnen aantonen dat de dwangsom terecht is. Mijn gemeente is gelukkig gemakkelijker, die zoeken eerste zelf uit of een klacht gegrond is. Bij de motorcrosbaan zijn toe nu toe alle klachten ongegrond verklaart.

Kunt denk ik wel aannemen dat er meer aan vooraf gegaan is.

Normale procedure in zo'n geval is volgens mij:

- Iemand dient klacht in
- Gemeente kijkt of klacht terecht is
- Gemeente neemt contact op met de persoon waartegen klacht is
- Persoon krijgt gelegenheid verweer te voeren
- Gemeente beoordeeld of klacht blijft staan en verweer dus niet geaccepteerd wordt
- Gemeente sommeert om vliegen te staken per die en die datum
- indien persoon geen gehoor geeft aan sommatie legt gemeente dwangsom op

Hierbij kan persoon/club ook nog verweer voeren tegen de dwangsom en desnoods naar de rechter gaan.

In sommige gemeenten is het sterk afhankelijk van de klagende persoon of stap 2 al, dan niet wordt overgeslagen.

In sommige gemeenten is het sterk afhankelijk van de klagende persoon of stap 2 al, dan niet wordt overgeslagen.

In dat geval en ook in geval gemeente de klacht wel gegrond vindt kun je er ten alle tijden bezwaar tegen het besluit maken. Hiervoor contact opnemen met een advocaat voor advies.

Maar mijn ervaring is dat een gemeente niet zomaar een dwangsom oplegt.

dit is de tweede keer dat ons dt overkomt, en in 2 verschillende gemeentes'
het is gewoon een feit dat de gemeente niet anders kan,
waneer je modelvliegt op een locatie waar geen geldige milleu vergunning op zit,
en er komt een klacht dan zegt de gemeente ongeacht welke, da mag niet daar is geen vergunning voor en dus word er een dwangsom opgelegt.
het probleem is namelijk niet van de gemeente maar van de vlieger(s) in kwestie.
zij doen iets waarvoor zij geen vergunning hebben en dan is het hun zaak om daar verandering in te brengen.
de gemeente gaat niet onderzoeken of een en ander wel terecht is, dan moet je maar vergunning aanvragen.
daarna word wel eens gekeken of het terecht dan wel onterecht is.
enige mogelijkheid om wel te vliegen is om de klager op andere gedachten te brengen zodat hij die intrekt.

De vliegers doen iets waar geen vergunning voor is afgegeven en de boer wordt (patsboem?) met dwangsom om de oren geslagen. Dat begrijp ik niet, vandaar mijn vraag naar hoe de gemeente die dwangsom heeft gemotiveerd. Voeren van een recreatie-inrichting o.i.d.?

De boer staat toe dat vliegers zijn terrein gebruiken voor zaken waar geen vergunningen voor aanwezig zijn. Lijkt mij niet zo moeilijk?

Het zou een ander verhaal zijn, als de boer er niets aan kon doen...

precies,
het is niet zo dat ons de gemeente niet terwille is, want op dit moment hebben wij (ik en een collegavlieger die samen dit veld huren) een zeer goed kontakt met desbetreffende gemeente, sterker nog de man inkwestie ziet geen enkele reden om ons een vergunning te wijgeren, volgens de gemeente voldoen wij aan alle juridische voorwaarden om een vergunning te krijgen,
het moet enkel nog beoordeeld worden door de man van het milleu.
waneer hij zijn fiat geeft doen we aanvraag.

dat verwarmt het hart, gracias
vandaag ben ik op pad geweest om de klager aan te spreken, er was ons verteld wie het was, een en ander bleek wat ingewikkelder dan in eerste instantie ons werd verteld, maar na wat onderzxoek zijn we nu bij de echte klager aanbeland,
deze ga ik aanstaande donderdag met een bezoek verblijden in de hoop om hem zijn klacht te laten intrekken, vooralsnog schijnt het om een schrik reactie van de man geweest te zijn. (dat ie geklaagt heeft)

hoop dat het goed komt voor jullie daar!!

Maar wat ik wilde zeggen is dat de gemeente pas een dwangsom op kan leggen als een eerder gegeven waarschuwing genegeerd wordt...

hoop dat het goed komt voor jullie daar!!

Maar wat ik wilde zeggen is dat de gemeente pas een dwangsom op kan leggen als een eerder gegeven waarschuwing genegeerd wordt...

niet in een geval als dit, wij voldoen niet aan de wet milleu en dat is in hun ogen het zelfde als b.v. een wietplantage, die krijgt ook niet eerst een waarchuwing, wij worden dan wel niet ontruimt en opgesloten, maar er word wel tegen opgetreden, en dit is dan de makkelijkste vorm,
en het is zoals gezegt, de 2de keer dat dit gebeurd, bij verschillende gemeente's.
nogmaals het is geen kwaadwil van de gemeente, het is standaard procedure.
mijn schoonvader was tot een aantal jaren terug wethouder bij de betreffende gemeente, dus had ik behoorlijk wat inside information...

u houd het niet voor mogelijk!!!!!!!!!!!!!!
vanmorgen werd ik gebeld door ronald, (met hem ben ik samen het veld in kwestie begonnen)
de gemeente heeft goed keuring verleend!! ook het milleu aspect is bekeken en er is geen bezwaar gevonden,
vandaag nog word ons een formulier toegestuurt om aanvraag te doen op grond van de wet milleu en volgens de gemeente moed een en ander snel te realiseren zijn...

het zou fantastisch zijn!!

u houd het niet voor mogelijk!!!!!!!!!!!!!!
vanmorgen werd ik gebeld door ronald, (met hem ben ik samen het veld in kwestie begonnen)
de gemeente heeft goed keuring verleend!! ook het milleu aspect is bekeken en er is geen bezwaar gevonden,
vandaag nog word ons een formulier toegestuurt om aanvraag te doen op grond van de wet milleu en volgens de gemeente moed een en ander snel te realiseren zijn...

het zou fantastisch zijn!!

Is heel goed nieuws!! Maar bedenk wel als er iemand nu al bezwaar maakt tegen het vliegen dat deze persoon dan ook bezwaar kan aantekenen tegen de (aanvraag) vergunning :(

klopt, maar sinds juni vorig jaar is de wet veranderd, en mag de gemeente zelf bepalen hoe zij het bestemings plan invullen en hoe om te gaan met aanvragen van onze aard,
dit houd concreet in dat zij de klacht die er nu ligt al bekeken is en niet van enige betekenis is omtrent de vergunning verlening, dus al zou er een klacht meer komen dan nu het geval is, worden die als niet acceptabel behandelt omdat wij vergenoeg bij bebouwing vandaan zitten om overlast te veroorzaken.
de klager heeft ook niet zozeer geklaagt over geluid maar ws hij geschroken van een overvliegend groot model, hij woont op 1.5 kmt bij onze locatie vandaan, en we vliegen wel ruim maar geen 1.5kmt van ons vandaan, het grote punt is gewoon dat de gemeente onderzoek heeft gedaan waaraan een vlieglocatie moet voldoen, en daar voldoen wij ruimschoots aan.

het is natuurlijk nog geen gloria stemming, maar het neigt er wel naar

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, dan ben ik erg blij voor jullie! Dan moet het volgens mij allemaal goed komen en misschien een idee om die klagende persoon eens uit te nodigen om eens te komen kijken ?

Back