Lekker middagje gereden en gevlogen...

Ik vind het overigens allemaal gezeur laat iedereen toch vliegen waar hij wil.
Wel zou het dom zijn je plekkies openbaar te maken, het zou er dan druk kunnen worden.
Beginnen jullie lekker je eigen forum want hier worden julie toch weggepest helaas.
Gebruik alleen je verstand met het vliegen, doe geen gevaarlijke dingen.
Het gezeur is tot op zekere hoogte. Een wildvlieger die besef heeft van de risico's (gewicht van het model, snelheid, eigen vaardigheden etc.) vormt nauwlijks een gevaar. Maar diegene weten ook veelal wel waar de clubs te vinden zijn.

Voor wat betreft een mooi stekkie delen: Vandaag was ons prachtige plekje afgesloten met een nieuw hek en barricades als gevolg van ongewenst motorcrossen (die zijn herhaaldelijk weggestuurd maar zijn erg hardnekkig) en illegaal dumpen van afval. Gelukkig valt er nog wel te vliegen op het stukje verderop (achter de witte brug). ;)

Hey spijker, wanneer kom je eens een dagje vliegen op het veld in Utrecht? :)

@alexzzz: grappenmaker van beroep?

@hezik: Ik ben in oktober of november nog langs geweest, alleen was jij er toen niet. Ik had een elektro kistje mee, alleen die ehm... nou hou het er maar op dat ik niet gevlogen heb die dag.

Verplichte dag? Weet niet bij welke clubs jij bent wezen kijken, maar bij ons mag je iedere dag vliegen zolang het licht is;) Ik ken wel een aantal clubs die bijvoorbeeld op zondag een regel hebben dat je dan niet voor 12.00 mag vliegen, maar ik moet al mijn uiterste best doen om voor 12.00 op zondag op het veld te verschijnen, dus of dat nu werkelijk zo'n groot probleem is......

Grt.

Drachten bestaat niet meer, maar ze hadden een limit. Leeuwarden zit op de vliegbasis dus ook hier zijn tijden aan verbonden. Een dan heb je het wel een beetje gehad in friesland volgens mij. Ik zou niet weten wat er meer is.

Dat is mijn situatie.

Trouwens, wildvliegen is volkomen legaal, of je er nu tegen bent of niet.

Dat is iets te snel gesteld, wildvliegen an sich bestaat juridisch helemaal niet, daar heb je gelijk in, maar ik weet bijna wel zeker dat het gros der wildvliegers niet legaal staat te vliegen. Er zijn meer regels in nl dan alleen de luchtvaartwet.

Niet dat mij dat voor de rest veel uitmaakt hoor, ik vind ook dat er teveel regels zijn.

Wildvliegers zijn net wedstrijdvliegers.
Beide hebben ze een tik.
Zo die staat :D:D:D

Bertus:

Kan je nagaan wat voor rampen zich voltrekken als een stel wildvliegers op het idee komen om een wedstrijd te houden.

Hezik:

Je moet to zover ik weet toestemming van de grondeigenaar hebben. Het leuke is, in mijn geval is het een stuk land van een boer. Juridisch is dat die boer zijn erf. Als dat zo groot is dat ik er kan vliegen en een ander geen overlast van het geluid ondervind is het helemaal geen wildvliegen meer. Feitelijk vlieg ik dus niet wild, maar heb een éénmansclub op private terrein.

Jawel, snok. Mijn gemoed schiet ervan vol...

Toestemming alleen is niet voldoende hoor. Er spelen ook millieu-overwegingen mee, zoals geluid. Een boer kan en mag niet zomaar mensen op zijn land laten vliegen in Nederland, was het maar zo makkelijk, dan zouden clubs veel minder moeite hebben met het vinden van terreinen.

Tissue? :)

Hezik
Er spelen ook millieu-overwegingen mee, zoals geluid.
Dat geld meestal alleen voor brandstof modellen.

Ik vlieg nu al een paar jaar bij diverse boeren met electro modellen en heb totaal geen probleem.
Maar als je over een brandstof model begint schoppen ze je zo van het erf af. :agrue: :bad-words:

Nee, dat geldt niet alleen voor brandstofmodellen, alleen zijn electromodellen vaak wel zo stil dat het geluid het probleem niet mag zijn. Geluid is niet het enige, er spelen in ons kikkerlandje van allerlei, ook onzinnige zaken, mee.

Veel boeren die ik ken hebben geen enkel probleem met modelvliegen, electro of brandstof, alleen is de kwestie dus complexer dan alleen maar toestemming van de landeigenaar.

Denk trouwens wel dat je het enorm bont moet maken wil je daar echt problemen mee krijgen hoor.. stel ik zou, met toestemming van de eigenaar, ergens met een brandstofmodel vliegen, en dat zou officieel niet kunnen.. dat a) de kans verdomde klein is dat daar enige actie op volgt (politie oid) en b) de kans heel klein is dat als die actie wel zou volgen, dat dat zou resulteren in boetes oid.

Eerlijk gezegt geloof ik daar helemaal geen ene ruk van Hezik !!
Wij vlogen overal wil , op t malieveld , politie kwam kijken , goh mooi zeg , gaaf , is dat moeilijk ???

In ypenburg , hetzelfde verhaaltje .

in leiden/zoeterwoude , ook t zelfde verhaal , en dat MET toestemming van de eigenaar va t land .

Ik weet ook wel dat je geen geluidsoverlast mag veroorzaken , maar dat heeft meer met burengerucht te maken als met hobbiematig bezig zijn .

De 1e agent die t echt verbied moet ik nog tegenkomen , en dat in den haag en omstreken !!

Geluidsoverlast is een rekbaar begrip. Rechters hebben hier een zekere vrije hand in en gaan dan ook uit van het redelijke. Als je af en toe eens een nummer muziek keihard beluisterd en het op een billijke tijd is (ook alweer een rekbaar begrip) dan is het geen geluidsoverlast. Maar heb je 24 uur per dag 7 dagen in de week een wasmachine aanstaan die welliswaar niet veel geluid maakt, maar waarvan je ook niet aan het eeuwige gehos van dat ding ontkomt, dan kan een rechter dit als geluidsoverlast bestempelen.

Sta je bij een boer in het land op een prachtige zaterdagavond midden in de zomer om 10 uur bij vol licht nog een half uutje te vliegen met een motorkist, dan zal dat geen probleem zijn. Doe je dit op een doordeweekse dag dan kan het geluidsoverlast zijn.

Eerlijk gezegt geloof ik daar helemaal geen ene ruk van Hezik !!
Wij vlogen overal wil , op t malieveld , politie kwam kijken , goh mooi zeg , gaaf , is dat moeilijk ???

Je begrijpt duidelijk niet wat ik zeg. Lees mijn verhaal nog eens. Ik zeg zelf ook al dat het mij heel sterk lijkt dat je er 'in het echt' gezeik over gaat krijgen.

Het ging hier echter over de juridische kant van iets, en die kan wel eens verschillen van de werkelijkheid. Er werd beweerd dat je overal kon wildvliegen en dat toestemming van de grondeigenaar de enige wettelijke eis is. Dat is domweg niet waar. Of jij daar verder een ruk van geloofd of niet, of er in de praktijk iets van merkt, doet daar verder niets aan af.

Ga maar eens een ongeluk maken met je heli op een plek waar je juridisch niet mag wildvliegen maar de politie niet ingrijpt, en dan kijken hoe je verzekeringsmaatschappij zal reageren..

Geluidsoverlast op het boerenland ?
Ehhh...liggen bij jullie de boerderijen middenin tussen de woonwijken ofzo ? :rolling:
Daar waar wij vliegen kun je een kanon afschieten en dan heb je nog geen 'geluidsoverlast'.

tot een maand of 2 geleden vlogen wij met toestemming van een goed bevriende boer op een weiland van hem, met alleen aangrenzende grond van hem,
omdat ons eigen veld (tiendeveen) al een aantal jaar dicht is, hebben wij besloten met een aantal leden om op eigen houtje een veld aan lte leggen bij eenboer,
dit hebben wij al 3 jaar in gebruik.
echter sind een maand of 3 kunnen we daar ook niet meer terecht omdat ereen klacht gekomen is over geluid.
deze klacht is ongegrond omdat wij te ver van bebouwing af zitten om nog overlast te kunnen veroorzaken, maar de gemeente heeft wel per direct een dwangsom aan de land eigenaar opgelegt, zij zijn nu aan het uitzoeken of we daar legaal een vergunning kunne krijgen.
ik bedoel maar, zolang er niemand klaagt, heb je geen probleem,
wat is nu het gevolg hier van, dat men weer gaat vliegen op minder geschikte locaties.

persoonlijk ben ik een voorstander van het vliegen op locaties buiten vliegvelden, maar dan met het doel om kenbaar te maken dat er gevlogen word met modellen op locaties anders dan een daarvoor bestemd veld, om op die manier duidelijk te maken dat er behoefte is aan een daarvoor bestemd veld.
dus niet wanner er binnen een redelijke straal een geschikt veld/club te vinden is.

MODEDIT:
jhos, ik heb je tekst weggehaald. Ik wil je verzoeken dit soort niets toevoegende negatieve berichten in het vervolg te laten. Als je je stoort aan een topic of de inhoud, meld het dan via een topic report, of negeer het topic gewoon.

Hezik

Laatst bewerkt door een moderator:
Back