Lekker middagje gereden en gevlogen...

Kom eens een keer kijken op Hoogtij :D :rolling:
Rijden en wild vliegen tegelijk... 8O

080217_bash_junkierc2.jpg

080217_bash_fritsie1.jpg

080217_bash_sleur4.jpg

(en nee, dit is niet gefotosoept!)

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Spijker:

(slijm-mode on)
Ik wil binnenkort ook weer eens behoorlijk wild gaan vliegen, maar de Ultimate heb ik nog niet ;) Weet je al wat meer? :worship:
(slijm-mode off)

hehe, ik hoop dat ik a.s. zondag een kistje in Almere kan ophalen, dan ga ik daarna even door naar pa en ma in Zaanstad. Dan drop ik daar die Ultimate. Ben onlangs niet meer in Zaanstad geweest...

Inderdaad mooie locatie... Had ik moeten weten toen ik nog in Zaandijk woonde... damn!!!

Toch maar eens een keertje komen kijken als jullie gaan rijden sleurhutje ;) Voor mij niet zo heel ver weg, daarnaast kan ik gelijk een bezoekje doen aan mijn ouders dan :)

Het is ook gewoon wettelijk toegestaan...dus we doen niets verkeerds.

Dit klopt.

Soms krijg ik wel eens de indruk dat de anti-wildvliegers worden gedreven door jaloezie. In de randstad met veel wegen en bebouwing en weinig ruimte zal het op veel plaatsen stomweg niet kunnen. Bij ons in friesland, maar zeker ook op de groningse klei en de kop van noordholland, tevens de flevopolder beschikken we over grote hoeveelheden met niets. Daar kan je je gewoon verantwoord wildvliegen.

Ik denk dat dit irritaties vormt bij hen die dat niet kunnen en van een club afhankelijk zijn.

Sterker, als hun droom om het wettelijk te verbieden uitkomt, dan stop ik er simpelweg mee. Ik ben niet modelbouwverslaafd.

Ik denk ook dat er een categorie bestaat die graag met dure modellen mag snoeven en dat gaat op een club beter dan in het wild. Die een soort elite willen vormen. Elite heeft altijd al een sterke clubjesneiging gehad. Dat zie je met tannissen en gwolven wel, nietwaar kearrrell?.

Als je ziet wat er in de rc modelbouw wordt omgezet in verhouding tot het aantal clubleden dan blijft er niets anders over dan te concluderen dat er veel meer wild vliegvaarrijders zijn dan clubleden. En het hoeft helemaal niet te betekenen dat die lieden constant panne hebben. Ik denk eerder dat dit wishfull thinking van de anti-zijde is.

Ik wil gewoon met mooi weer helifladderen en niet wachten op de verplichte dag en tijd dat de club open is. En ook nog eens afwachten of het op die verplichte tijd droog en niet mistig is. En ik weet wel zeker dat er duizenden precies zo over denken en mogelijk een zwijgende meerderheid vormen.

Gezien dit gegeven en gezien het individualisme wat met name de laatste 10 jaar sterker is geworden, en gezien dat het met moderne techniek steeds eenvoudiger wordt om te vliegen, het al eens eerder door mij aangehaalde fly-by-wire eraan zit te komen, denk ik dat de langste tijd van de clubs is geweest.

Of de wetgever moet ingrijpen.

Ik laat clubleden in hun waarde en respecteer ze. Dat zou andersom ook moeten.

In verstedelijking kan het niet, op het platteland kan het wel, punt uit.

Ik wil gewoon met mooi weer helifladderen en niet wachten op de verplichte dag en tijd dat de club open is. En ook nog eens afwachten of het op die verplichte tijd droog en niet mistig is.

Verplichte dag? Weet niet bij welke clubs jij bent wezen kijken, maar bij ons mag je iedere dag vliegen zolang het licht is;) Ik ken wel een aantal clubs die bijvoorbeeld op zondag een regel hebben dat je dan niet voor 12.00 mag vliegen, maar ik moet al mijn uiterste best doen om voor 12.00 op zondag op het veld te verschijnen, dus of dat nu werkelijk zo'n groot probleem is......

Grt.

Verplichte dag? Weet niet bij welke clubs jij bent wezen kijken, maar bij ons mag je iedere dag vliegen zolang het licht is;) Ik ken wel een aantal clubs die bijvoorbeeld op zondag een regel hebben dat je dan niet voor 12.00 mag vliegen, maar ik moet al mijn uiterste best doen om voor 12.00 op zondag op het veld te verschijnen, dus of dat nu werkelijk zo'n groot probleem is......

Grt.
Nee en ja. Met elektro mag het wel maar brandstof alleen op bepaalde tijden vanwege de geluidsoverlast. Niet dat een dikke brushless op hoge snelheid lekker stil is, maar regels zijn regels.

*is blij dat-ie gelijk elektro is gaan vliegen* ;)

Nee en ja. Met elektro mag het wel maar brandstof alleen op bepaalde tijden vanwege de geluidsoverlast. Niet dat een dikke brushless op hoge snelheid lekker stil is, maar regels zijn regels.

Bij ons geen onderscheid tussen brandstof of electro gelukkig......

Goed dat je die edit erbij plaatste, want dacht nl dat degene met de snelste, de achterste was... haha

Maar goed om te weten wat voor gezicht erbij hoort voor a.s. zaterdag :D

Pattux,

Zou je alsjeblieft niet hier reklame willen maken voor een draadje waar (imiddels) een slot op zit. Ik ben immers de post starter en zoals je meerdere malen hebt kunnen lezen heb ik aangegeven NIET een troll, of een flame, of wat dan ook te willen starten over "wild vliegen". Ik wilde enkel mijn dagje vliegen en rijden met jullie delen.

Dat je refereert naar je nieuwe forum JUIST nadat het "wild vlieg verhaal" een beetje verdwenen was... vind ik een beetje jammer.

Dan kan je toch hier een linkje naar dat draadje plaatsen.
wildvliegforum

Alleen gaat dit draadje dan ook dicht denk ik.
Ik vind het overigens allemaal gezeur laat iedereen toch vliegen waar hij wil.
Wel zou het dom zijn je plekkies openbaar te maken, het zou er dan druk kunnen worden.
Beginnen jullie lekker je eigen forum want hier worden julie toch weggepest helaas.
Gebruik alleen je verstand met het vliegen, doe geen gevaarlijke dingen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back