zo, ik ben weer even een poosje druk geweest met de boot!
ik heb de binnenkant in de grijze kleur welke ik op het oog had en de bodem is rood zoals ik dat wilde hebben.
de motorkist is wit met gelakt hout op de bovenzeide.
het boeisel word zwart en de buizen daar omheen wit. ik ga nu eerst afplakken wat ik gespoten heb, daarna het boeisel spuiten. dan laat ik de verf uitharden en ga ik verder met de buizen spuiten. het ziet er nu zo uit;
Shot at 2012-03-19
Shot at 2012-03-19
Shot at 2012-03-19
ook zit de elektronica erin. ik heb een servo verlengkabel vanaf de servo achterin naar de bakskist in de boeg wat normaal gesproken een luchtkamer is en daarin bevind zich alle elektronica behalve de motor. vanaf de voorste bakskist heb ik een doorvoer gemaakt door de dubbele bodem (is waterdicht en gevuld met schuin) naar de motorkist.
ik heb 1 van de 2 baterijen van mijn schroefmachine uit de behuizing gehaald en daar heb ik 2 kabels op gesoldeerd met een zekering welke naar de regelaar gaan. dit is echt perfect, ik hoef geen batterij en lader meer te kopen aangezien deze nog in prima conditie zijn en ik kan mijn batterij gewoon in de schroefmachine blijven gebruiken alleen bungelt er dan wel een zekering bij aan
Shot at 2012-03-19
als iemand jou een schroefmachine aan bied met bijbehorende batterijen en lader altijd ja zeggen dus. je kan de cellen eventueel van elkaar los halen en daar een lichtere ook zwaardere batterij van maken als je er een goede lader voor hebt.
zoals te zien is heb ik de scharnieren ook op de plek gezet. ik zal proberen een closeup te maken omdat er ook 4x1mm messing nageltjes in gelijmd zitte

ziet er wel mooi uit zo al zeg ik het zelf.
nu zoek ik alleen nog tips hoe ik de kabelaring op de plek kan houden over de lengte van de boot. spanners en schroefogen heb ik al maar ik zoek iets om op het boeisel te maken en ik dacht aan een halve buis welke ik in stukjes kan zagen en om de 5 cm een maantje te plakken als je begrijpt wat ik bedoel
iemand een beter idee misschien?
zoals jullie gelezen hebben heb ik er een andere motor in geplaatst.
nog bedankt voor de tip indoorvlieger!
deze heb ik dus ook getest in de wasbak zonet en deze heeft stuwkracht genoeg i.c.m. de 30mm schroef. alleen als ik de regelaar in schakel en de zender aan zet dan hoor ik een pieptoon uit de motor. 3keer kort achter elkaar van laag naar hoog. alsof ie wil zeggen check check dubbelchek.
ik heb het motor tje uit de buitenboordmotor van de punter gehaald. mabuchi staat erop verder niks maar nu heb ik dus het vermoeden dat dit een borstel loze is... zou dat kunnen?
ik heb nog nooit eerder piep tonen uit een mabuchi motor uit de 80's gehoord... die buitenboordmotor komt namelijk uit de 80's... dit was tien jaar geleden nog niet geloof ik toen ik er nog druk mee was...
Shot at 2012-03-19
Shot at 2012-03-19
nu moet ik ook nog iets maken om de luikjes op te beuren... deze gaan niet vanzelf open hoewel ik nog 2 kanalen over heb

(mini servo's om de luiken te openen?)

anyone?
en daarnaast moet ik natuurlijk nog wat verzinnen voor de antenne van de ontvanger! iemand tips? ik wil het een beetje weg werken maar wel redelijk ontvangst hebben...