Lenger amazone 3,3m houtbouw zwever

Kijk, dat is nog eens detail info. Zo nauwkeurig doet een eCalc het niet. ;-)

1550 gr volgens Lenger. Dan zou je hem op z'n staart moeten kunnen zetten, motor aan en daar gaat hij. Gooien hoeft niet, Hij start als een heli ... :mrgreen:

:)

Zal m straks nog even aan de wattmeter hangen, dan weet je t zeker..

Edit: Gedaan

y6yvupe9.jpg

Blijft net onder de 40A, lipo zat overigens niet helemaal volgeladen.

Super!!

Kan ik dan beter een 50 amp regelaar pakken ? Het motortje hoeft alleen de kist op hoogte te brengen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de zelfde motor met een 10 x 6 prop op mijn nieuwe Sundowner zitten in combinatie met een 3s 2200 lipo 25C dit gaat als een raket om hoog. Je hoeft je geen zorgen te maken dat ie niet op hoogte zou komen. Voor F5J moet je in 30 seconden op 200 meter komen. Ik denk dat dat wel gaat lukken :) :D

Veel ruimte heeft de motor niet:)
Draaiend gedeelte echter meer als voldoende vrij. Draden komen onder in het hoekje van de romp

y9uny8e4.jpg

Motorspant is ingelijmd met epoxy en de extra vurenhouten verstevigingen in de neus zijn ingelijmd.

Volgende klus is het maken van een cockpit en voorbereiding voor het v staartje

DSC_7540_zps5c9cdc09.jpg

groetjes,

Eind blok van de romp op zijn plek gelijmd.
uduzy7ag.jpg

Eerste begin voor het demontabele v-tail gebeuren
agybagu3.jpg

Blijkt er alleen geen 3mm rondhout bij de kit te zitten, dan maar met 5 mm ligt hier nog voldoende:)

Tot zover.

Groetjes

Dat ziet er erg netjes en precies gebouwd uit.

Succes en veel plezier verder met bouwen

Terence

Laatst bewerkt:
Romp rug is ingelijmd als dit droog is kan de romp rond geschuurd worden en ook de cockpit kap kan gemaakt worden

jyqyja2y.jpg

De romp tot nu toe:
yqezasu5.jpg

Nu heel veel schaven en schuren tot we een mooi cockpitje hebben!

Als dat klaar is moet de amazone even aan de kanten voor een ander tussendoor project

Groetjes

Ziet er netjes uit.

Wat ik niet goed kan zien, is de doorvoer van de bowden kabels voor de aansturing van de V-tail op de laatste foto. Het lijkt erop dat deze een vrij scherpe hoek maken.

Eric

Zal tzt duidelijkere foto plaatsen

Ze lopen nu namelijk perfect mooi recht door de romp.

Ik denk dat Eric de knik omhoog, de romp uit, bedoelt. En dat kun je niet meer zien.
Lopen die stuurkabels direct onder de bovenkant van de romp, of meer onderin de romp. In het laatste geval is die knik veel minder scherp.

Dirk.

Ongeveer op de helft. Knik valt echt heel erg mee. Stuur stangen lopen mooi vloeiend

Is er interesse in een bouwverslag van een Graupner Amigo? Momenteel 1 aan het bouwen (in club verband) indien interessen wil ik wel een verslagje doen:D

Met dezelfde prop als ik kan 40 net, echter vertrouw ik de specs van die turnigy dingen nooit zo, dus heb ik gekozen voor een 60amp om iets overgedimensioneerd te zijn. Wellicht kan een 40amp regelaar van een wat beter merk prima voldoen.

Back