Lenger amazone 3,3m houtbouw zwever

Klein updatetje van de amazone, neusje inmiddels redelijk in de vorm van de spinner en cockpit is weer los gesneden.

DSC_7810_zpse6c4f98b.jpg

DSC_7809_zpsfc54bb12.jpg

groetjes,

Weer een updatetje,

vandaag van start te gaan met de v-staart:

DSC_7811_zps0d075deb.jpg

Orgineel is de hoek van de staart 140 graden, ik ga er 120 van maken gezien 140 wel erg veel is..

groetjes,

uza5e8a7.jpg

Verbindingen voor de staart aan 1 kant gelijmd toch besloten de staart origineel te houden

Ook de staart word niet meer afneembaar totaal niet nodig qua transport afmetingen

Groetjes,
Stephan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stephan,

Weet je zeker dat die hoek zo klopt? Is meestal ongeveer 110 graden.

Dit lijkt me veel vlakker, of vertekent de foto?

Terence

Hallo Stephan,

Weet je zeker dat die hoek zo klopt? Is meestal ongeveer 110 graden.

Dit lijkt me veel vlakker, of vertekent de foto?

Terence

Foto vertekend inderdaad
Hoek is 140 graden origineel zoals het volgens lenger zou moeten. Staart is afneembaar dus kan altijd een tweede vtail maken

Vliegen zal hij hier toch wel mee?

Vast wel. Maar wel erg dwijlerig. Een openingshoek van minimaal 110 graden lijkt me nodig. Verhoudingsgewijs heb je met een V-staart snel voldoende oppervlak voor je hoogteroer beschikbaar. Een openingshoek van 105° is daarom zeker beter.

Wat je op de foto laat zien lijkt me niet wenselijk.

Denk dat ik het toch maar ga aanpassen naar een graad of 110 van de week maar eens los zagen en nieuwe verbinders maken

ja , de hoek van 140° is niet erg leuk om mee te vliegen... die 110° is een veel comfortabelere staart...

ik kan ook niet geloven dat ze 140° aanbevolen in de bouwplannen

ja , de hoek van 140° is niet erg leuk om mee te vliegen... die 110° is een veel comfortabelere staart...

ik kan ook niet geloven dat ze 140° aanbevolen in de bouwplannen

Waren de originele verbindings stukken die bij de kit zaten. Van de week maar eens fatsoenlijk hout halen. Dan maak ik hem 110 graden.

erg vreemd... als je de staarten op de eerste posting fotos ziet, lijkt de 140° toch wel erg onnatuurlijk.

succes met het veranderen!

Waren de originele verbindings stukken die bij de kit zaten.
...
Dan maak ik hem 110 graden.
Waarom?!
Zou je niet eerst eens kijken hoe het met 140 gr vliegt?!
Het is vast niet per ongeluk op 140 graden gekomen.
Je zou ook eerst eens kunnen informeren op www.rc-network.de of er mensen zijn die vinden dat de kist te weinig stabiliteit op richting heeft!

Dirk.

Waarom?!
Zou je niet eerst eens kijken hoe het met 140 gr vliegt?!
Het is vast niet per ongeluk op 140 graden gekomen.
Je zou ook eerst eens kunnen informeren op www.rc-network.de of er mensen zijn die vinden dat de kist te weinig stabiliteit op richting heeft!

Dirk.

Op rc network is belachelijk weinig te vinden over de amazone....
Ook een berichtje plaatsen daar wil niet echt lukken?? ik zal wel iets verkeerd doen.

Ook de eerste paar ribben boren van de vleugel word nog even een lastig klusje:D

Ok mensen, we zijn eruit.
Heel de boel los gezaagd en nieuwe verbinder gemaakt uit stevig vliegtuig triplex.
Hoek is uit eindelijk 110 graden geworden.

foto`s volgen

Back