lente clinic zondag 30 april

Excuus Fusionsound is Laurens. Heb het er ff achter gezet.

Wat een tof initiatief.
Doe graag mee.

Volgens mij ziet het lijstje tot nu toe er dan zo uit:

Ep Oorklep/Vincent G
Jaap
Vincent
Arthur
Frans (?)
Mark
Laurens( fusionsound)
Anne

en...fusionsound (geen idee hoe je heet)

Ik neem mee een ietwat gehavende rudderless Tantalus en een Hobbyking Versus V1 (voor het geval de Tantalus de geest geeft).
Ervaringsniveau...iemand die denkt dat ie het kan maar dan baalt als het ding weer binnen de minuut weer beneden is bij een beetje wind....

Groeten,

Anne

Ik weet niet of het me gaat lukken om er bij te zijn. Vandaag mn DLG in een boom geprakt en heb forse schade aan de vleugel (kevlar/carbon "Disser" vleugel). en ik weet niet of het te repareren is...

Ligt eraan hoe de vleugel kapot is gegaan, vaak zijn deze nog wel goed te repareren als de liggers nog intakt is. Dan kan je gewoon het beschadigde stuk eruit halen en vervangen voor schuim en dit weer lamineren met koolstof of glasvezel.

Ik weet niet of het me gaat lukken om er bij te zijn. Vandaag mn DLG in een boom geprakt en heb forse schade aan de vleugel (kevlar/carbon "Disser" vleugel). en ik weet niet of het te repareren is...
Spijtig te horen zeg, maar schrijf nog niks zomaar af. en trouwens, ik vermoed wel wat 2e hands kisten te koop op deze dag, dus wellicht kan je gelijk een ''nieuwe'' scoren! wat je schade betreft, maak een draadje aan, post wat foto's vd schade en je zal zien dat er al gauw mensen reageren met tips. Tenzij ie echt total is, dan is het helaas een treurig verhaal.

Succes en hopelijk tot op de clinic!

wanneer iemand nog een punt heeft die die graag op de clinic behandeld ziet worden, meld het hier even!

vooralsnog staat de worp(techniek en uitvoering) en het vinden van thermiek op de planning.

Is het een idee hoe je een dlg het beste uitkan trimmen en afstellen ?
In vlucht dan , niet in de zender maar puur door te kijken het toestel

jazeker! afstellen van je dlg is vrij complex, maar het doornemen van de basispunten en zaken waarop je moet letten tijdens het trimmen in de verschillende vluchtfasen gaan we dan ook zeker toevoegen aan de lijst;)

Graag roep ik alle ''gevorderde'' dlg-ers op om vooral ook te komen om je oude kisten te koop aan te bieden op deze dag, een speciaal draadje over de kofferbakverkoop is al aangemaakt door Ep;) Uiteraard kan je tussen de deals door gewoon lekker vrij vliegen, het veld van de deventer luchtvaart club is groot genoeg.

Graag roep ik alle ''gevorderde'' dlg-ers op om vooral ook te komen om je oude kisten te koop aan te bieden op deze dag, een speciaal draadje over de kofferbakverkoop is al aangemaakt door Ep;) Uiteraard kan je tussen de deals door gewoon lekker vrij vliegen, het veld van de deventer luchtvaart club is groot genoeg.

Top! Ik ben zeker van plan een beginnersmodel te bemachtigen! Nu zit ik alleen te kijken of het met mijn huidige ontvanger mogelijk is om de boel werkend te krijgen. Ik heb een turnigy 9x met bijbehorende ontvanger. Nu past deze ontvanger niet in een dlg. Zijn er meer mensen tegen dit probleem aangelopen? En wat is de oplossing? Heb al gekeken naar een nieuwe module + ontvanger maar voor deze kosten kan ik net zo goed naar een taranis Q x7 gaan kijken lijkt me. ( turnigy + nieuwe module en ontvanger)
Overigens weet ik niet of dit de goede plek is om deze vraag te stellen , ik kan eventueel ook een nieuw draadje aanmaken...

Ik meld me ook aan, ik ben nog niet eens een beginner in DLG vliegen maar serieus geinteresseerd. Wellicht kan ik een leuke DLG scoren bij de kofferbak Verkoop. :friends:

Vincent G (ep oorklep )
Patrick
Vincent M
Jaap
Arthur
Frans (?)
Mark
Laurens
Anne
Joop
Pieter
Danny B.
Jorik
Paul
Edwin
Gerard (heeft nog geen kaas gegeten van DLG maar uitermate geinteresseerd :hammer:)
Jeroen en zoon Ferris (ook uit Veendam en net zo onervaren met DLG als Gerard)

Laatst bewerkt:
Back