leraar helikopterpiloot gezocht

• Topicstarter Topicstarter Ronnie van s
  • Startdatum Startdatum
R

Ronnie van s

Guest
Hallo ik ben Ronnie
ik heb een Thunder Titan mini Tiger gekocht :D ik was er erg blij mee dat ik die na lang sparen heb kunnen kopen, nu kunt u zeggen dat dit een verkeerde aankoop is en dat model x of y beter zou zijn maar ik moet het hier mee doen tot ik iets anders kan kopen. Daarom ben nu op zoek naar iemand die veel geduld heeft, omdat ik een handicap heb :(, om het mij te leren :pim: Ik woon in Best ( bij eindhoven) de zender die ik heb is een robbe/futaba 6EX
IK ben aan het proberen om in xxxxxxx bij een club te gaan, maar dat blijkt met mijn handicap heel lastig te worden, maar kan eigelijk niet wachten om het te gaan proberen
Graag alleen serieuze reacties Ik woon in de regio eindhoven
Als je mij zou kunnen en willen helpen mag je me ook bellen 06-********

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je tip ik heb op hun site gekeken en lijkt me wel leuk daar MAAR :music: om 227 km heen te rijden is dan ook geen kattepis en vooral niet omdat ik geen rijbewijs heb

Wat is je handicap Ronnie? Of beter gevraagd, ben je rolstoelgebonden?

In deze thread komt een aantal clubs rond Eindhoven aan bod:
rc-vliegclub-noord-brabant

Helmond
hmvc.nl
Nee ik ben niet rolstoel gebonden maar ben chronisch psychotisch waardoor ik moeilijk van huis kan/durf en verder ook geen bezigheden of hobby's beoefen. Ook leer ik door mijn handicap minder snel dan andere mensen Ik heb van een modelclub hier in de buurt een reactie gekregen maar die is afwijzend Ik zoek een leeraar die naar hier kan komen dus dicht in de buurt en ben best wel bereidt om het te betalen. Waarom ik wil gaan helivliegen is dat dit op een klein(er) veldje kan hier in de buurt Ik woon in de regio Eindhoven

Laatst bewerkt door een moderator:
"ben chronisch psychotisch "

En dat is? Hoe uit zich dat?

Je kunt met een heli in je hand niet zomaar even op 'tilt' staan, das eerug onveilig voor je omgeving.
Net zoals iemand met een toeval een tijdje geen auto mag rijden, geldt dit zeker voor helies!

Thuis inderdaad eens oefenen met een 100 eur coaxiaal is de 1e stap.
Dan eens verder kijken naar een in stappen steeds grotere heli.

Beter is eerst ook maar eens kijken naar een zwever, zoals een easystar / easyglider.
Je omgeving zal eerst vertrouwen in jouw moeten gaan krijgen dat je veilig
alleenstaand kan vliegen. Kijk dan alsnog weer eens naar een heli.

Je kunt les krijgen aan de draad, maar als je je brevet hebt,
maar er bij jou steeds iemand 'stand by' moet blijven staan
als je even niet meer sturen kan, zijn ze na een maandje ook flauw.

Laatst bewerkt:
Hi Ronnie,

Je kunt met een handicap weliswaar modelvliegen, maar je moet wel de nodige concentratie op kunnen brengen, ofwel niet afgeleid kunnen raken. Als jouw handicap op dat vlak (onaangekondigd) problemen kan geven, dan is het niet verantwoord.

Je zegt ook dat je lang hebt moeten sparen voor die heli ... dan heb je ook niet zomaar geld om iemand te betalen voor het bij jou langs te komen. Je zal meerdere dagen nodig hebben voor het leren vliegen ... niet een middagje. En je geeft ook al aan dat je niet snel leert door je handicap.

En op dat "veldje in de buurt" zal je in verband met de veiligheid van anderen toch beperkt blijven tot micro-heli's, ook als je geen handicap zou hebben. Dan kan je niet doorgroeien in je hobby.

Gelukkig kan er nog veel meer in de wereld van de modelbouw.
Misschien vindt je modelschepen ook interessant? Heb je water in de buurt?
In Eindhoven zit er in ieder geval een rc zeilclub: Micromagic Eindhoven
Of auto's? Nog een club in Eindhoven: Erceracing.nl

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me toch best link i.c.m een grote electroheli! Er komt toch vaak een hoop adrenaline bij kijken in het begin. Zelfs als je thuis op de simulator al kunt hoveren.

Ik zou een op het microforum kijken naar een mooie coaxiale heli voor thuis om mee te beginnen. Kijk ook naar een simulator. (tip: HeliX) Dan kun je gewoon eens kijken of heli vliegen is wat je er van verwacht en of je dit wel kunt combineren met jouw handicap. Daarna kun je stap voor stap opbouwen.
Als je direct voor een goede heli gaat en het is toch niet wat je hoopte is het vaak lastig om er een redelijke prijs voor te krijgen dus dat zou ik niet doen.

Ik heb 2 coaxiale helikoptertjes gehad en op aanraden van de modelbouw winkel is nu deze gekocht de thunder tiger mini titan Ik heb die handicap en dat is niet gemakkeijk niet voor mij maar ook niet voor diegene die eventueel bereid is om te helpen dit redelijk onder controle te krijgen. De adviezen (ook hier op dit forum) spreken elkaar vaak tegen de een zegt koop een 2 kanaals coaxiaal de ander zegt nee ben wijs en koop meteen wat je wil gaan vkiegen want dat is dan makkelijker als je wil over stappen enz enz Mij lijkt het het, met alle goed bedoelde adviezen, het verstandigst om van een persoon de hulp te krijgen die leert mij kennen en met mij en mijn handicap om te gaan en kan daar het "lesschema" op aan passen
En natuurlijk ben ik blij met de reacties die jullie geven dat daar geen misverstand over bestaat :)

Helemaal mee eens. Met een T-rex 450 kun je iemand prima het ziekenhuis in vliegen, laat staan als je nog een stapje groter gaat. De veiligheid van je omgeving gaat altijd voor jouw vliegplezier. Maak ajb een weloverwogen keuze.
Natuurlijk is het dat je geen gevaar moet zijn voor je omgeving, en het is ook niet dat ik geen concentratie vermogen heb alleen de enen dag gaat het beter dan de andere dag en als het slechtergaat dan kom ik ook het huis niet uit of ik wil terug naar huis :( Maar net als de andere die het ook geprobeerd hebben wil ik het leren dat het leren lastiger is dan bij een "normaal" persoon dat moet ik er bij nemen

Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag van Niek, dus hebben wij geen idee van de beperkingen.

Graag wat meer info ;)

Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag van Niek, dus hebben wij geen idee van de beperkingen.

het is ook niet dat ik geen concentratie vermogen heb alleen de enen dag gaat het beter dan de andere dag en als het slechtergaat dan kom ik ook het huis niet uit of ik wil terug naar huis

Dat geeft wel antwoord, vind ik.

Maar blijft toch dat zo'n heli die je nu gekocht hebt redelijk riskant is om op een veldje in de buurt te gaan vliegen. Als het voor jou een probleem is om "ver weg van huis" naar het veld van een club te gaan, dan zit je nu eigenlijk al op een doodlopende weg met je hobby. Daarom suggereerde ik een alternatief ... schepen of auto's.

Het is spijtig dat je de heli gekocht hebt voordat je weet of er iemand is die bereid is meerdere malen naar jou toe te komen, want dat gaat nog moeilijk worden, ben ik bang.

Laatst bewerkt:
Hi Ronnie,

Je kunt met een handicap weliswaar modelvliegen, maar je moet wel de nodige concentratie op kunnen brengen, ofwel niet afgeleid kunnen raken. Als jouw handicap op dat vlak (onaangekondigd) problemen kan geven, dan is het niet verantwoord.

Je zegt ook dat je lang hebt moeten sparen voor die heli ... dan heb je ook niet zomaar geld om iemand te betalen voor het bij jou langs te komen. Je zal meerdere dagen nodig hebben voor het leren vliegen ... niet een middagje. En je geeft ook al aan dat je niet snel leert door je handicap.

En op dat "veldje in de buurt" zal je in verband met de veiligheid van anderen toch beperkt blijven tot micro-heli's, ook als je geen handicap zou hebben. Dan kan je niet doorgroeien in je hobby.

Gelukkig kan er nog veel meer in de wereld van de modelbouw.
Misschien vindt je modelschepen ook interessant? Heb je water in de buurt?
In Eindhoven zit er in ieder geval een rc zeilclub: Micromagic Eindhoven
Of auto's? Nog een club in Eindhoven: Erceracing.nl
Hoi Henri

De concentratie kan ik opbrengen de ene dag wel en de andere dag niet dat maakt het ook lastiger. Maar het is niet zo, wat veel mensen denken bij een psychose dat ik een gevaar ben voor de samenleving, ik zit nog steeds niet opgesloten in een inrichting :p Als ik geen of mider last heb van de handicap functioneer ik als een "normaal mens" en wil ik ook dingen ondernemen, door de handicap stoot dat veel mensen af met als resultaat geen vrienden kennisen of wat dan ook Het vinden van een hobby die bij deze handicap past is moeilijk te vinden.

Wat het geven van een vergoeding voor een persoon die het mij wat zou willen bij brengen dat is geen probleem want daar heeft de awbz een regeling voor Heli vliegen zou zeker kunnen bijdragen aan een gedeeltelijk herstel van mijn handicap ......... op het veldje in de buurt ben ik alleen bezig als er niemand staat en dit veldje is ook niet om later te gaan vliegen maar puur om de heli onder controle te krijgen

Het ide van u voor een zeilboot of auto is natuurlijk een goed idee alleen ik wil de heli onder controle krijgen en een zeilboot of auto trekt me niet zo zeer

Dat geeft wel antwoord, vind ik.

Maar blijft toch dat zo'n heli die je nu gekocht hebt redelijk riskant is om op een veldje in de buurt te gaan vliegen. Als het voor jou een probleem is om "ver weg van huis" naar het veld van een club te gaan, dan zit je nu eigenlijk al op een doodlopende weg met je hobby. Daarom suggereerde ik een alternatief ... schepen of auto's.

Het is spijtig dat je de heli gekocht hebt voordat je weet of er iemand is die bereid is meerdere malen naar jou toe te komen, want dat gaat nog moeilijk worden, ben ik bang.

IK denk dat je hierin gelijk hebt dat het lastig is iemand te vinden vandaar ook de oproep in dit forum

Zo te lezen heb je wel een redelijk gevoel voor verantwoordelijkheid in opzicht van je veld uitkiezen, dus echt als er NIEMAND in de buurt is.

Het probleem is nu denk ik voor jou dat er veel mensen op de club vliegen en weinig les willen geven op een doorsnee wildvliegveldje.

Wat is precies het probleem met de plaatselijke club dat ze je niet willen/kunnen helpen?

Graag wat meer info ;)

Wat is een psychose tja dat is niet 1 2 3 uit te leggen en de een ervaart het zus en de ander zo er zijn mensen met een psychose die het niet meer zouden willen missen helaas zijn dat er maar zeer weinig

Hoe zou je een psychose uit kunnen leggen? ik zal het probreren aan de hand met een vergelijking, in mijn situatie, te doen......... stel u voor u heeft een nachtmerrie wat gebeurd er dan u wordt misschien wel schreeuwend en zwetend wakker. In de nachtmerrie gebeuren er met u de vreselijkste dingen u wordt vermoord achterna gezeten enz
een psychose is een soort van nachtmerrie maar dan 24 uur per dag ook als je wakker bent het verschil met een nachtmerie is dat u weet dat het een droom was maar voor mij is het, hoe moeilijk ook voor u te begrijpen, een waarheid dus iets wat echt gaat gebeuren
Hopelijk snapt u wat ik bedoel ander mag u er gerust over bellen

Zo te lezen heb je wel een redelijk gevoel voor verantwoordelijkheid in opzicht van je veld uitkiezen, dus echt als er NIEMAND in de buurt is.

Het probleem is nu denk ik voor jou dat er veel mensen op de club vliegen en weinig les willen geven op een doorsnee wildvliegveldje.

Wat is precies het probleem met de plaatselijke club dat ze je niet willen/kunnen helpen?
Hoi Laurens

Het probleem met de clubs is dat ik hun imago zou kunnen schade ( denk ik) Persoonlijk vind ik dat je pas kunt oordelen als je iemand gezien hebt , Ook schrikt het woord spychose de mensen al vaak af "dat is een gevaarlijke gek" Ik mag dan gek zijn maar dat volwasen mensen met een speelgoed bootje autootje of wat dan ook spelen dat is normaal :bye:

Dat maakt het wel wat duidelijker .

Heb je al een sim ? Dat scheelt alvast een hoop in de basis van het leren vliegen.

Dat maakt het wel wat duidelijker .

Heb je al een sim ? Dat scheelt alvast een hoop in de basis van het leren vliegen.

Een sim ? dat is een vluchtsimulator ? nee nog niet ik ben nog aan het zoeken

Hoi Laurens

Het probleem met de clubs is dat ik hun imago zou kunnen schade ( denk ik) Persoonlijk vind ik dat je pas kunt oordelen als je iemand gezien hebt , Ook schrikt het woord spychose de mensen al vaak af "dat is een gevaarlijke gek" Ik mag dan gek zijn maar dat volwasen mensen met een speelgoed bootje autootje of wat dan ook spelen dat is normaal :bye:

Dit vind ik dan een grote tekortkoming van de club in kwestie, ze zouden je juist een veilig gevoel moeten proberen te geven.

Ik denk echter wel dat je deze hobby niet (altijd) dichtbij je huis kan beoefenen of je moet wel een heel groot veld hebben.

Dit vind ik dan een grote tekortkoming van de club in kwestie, ze zouden je juist een veilig gevoel moeten proberen te geven.

Ik denk echter wel dat je deze hobby niet (altijd) dichtbij je huis kan beoefenen of je moet wel een heel groot veld hebben.

Hoi Nwolsink

ik denk dat je gelijk hebt maar voor mij is het het zelfde al met het leren vliegen kleine stapjes tegelijk Door met het vliegen bezich te kunnen zijn hoop ik ook mijn andere angsten te kunnen over winnen of opzij te kunnen zetten en dan is de stap naar een groter veld al veel makkelijker
Aan de andere kant snap ik het ergens ook weer niet want men gat er juist vaak vanuit dat het heli vliegen zoveel voordelen heeft omdat je het op een betrekkelijk kleine ruimte kunt doen :cry:

Back