leraar helikopterpiloot gezocht

• Topicstarter Topicstarter Ronnie van s
  • Startdatum Startdatum
Hallo ik ben Ronnie
ik heb een Thunder Titan mini Tiger gekocht :D ik was er erg blij mee dat ik die na lang sparen heb kunnen kopen, nu kunt u zeggen dat dit een verkeerde aankoop is en dat model x of y beter zou zijn maar ik moet het hier mee doen tot ik iets anders kan kopen. Daarom ben nu op zoek naar iemand die veel geduld heeft, omdat ik een handicap heb :(, om het mij te leren :pim: Ik woon in Best ( bij eindhoven) de zender die ik heb is een robbe/futaba 6EX
IK ben aan het proberen om in xxxxxxx bij een club te gaan, maar dat blijkt met mijn handicap heel lastig te worden, maar kan eigelijk niet wachten om het te gaan proberen
Graag alleen serieuze reacties Ik woon in de regio eindhoven
Als je mij zou kunnen en willen helpen mag je me ook bellen 06-17508858

Ik vindt het erg fijn dat iedereen bezorgd is en mij op de gevaren wil wijzen. Maar volgens mij is deze oproep juist geplaats omdat ik weet wat de gevaren zijn en en die juist zoveel mogelijk wil voorkomen Ik zie op site bij clubs ook dat een/meerdere model(EN) gecrached is dat is ook niet door de grote oplettendheid van de piloot :mrgreen: WANT CONTOLEER JE MODEL GOED VOOR DAT JE GAAT VLIEGEN CHECK JE ZENDER EN DE ACCUS ENZ ENZ dus er is nooit geen 100% garantie of veiligheid

Hoi Ronnie,

Ook ik ben net begonnen met een rc heli (walkera 04) en oefen nu gewoon in de huiskamer, nog met het landingsgestel op de grond. Ook ik heb het advies gekregen om veel te simmen en dat doe ik nu ook zo'n 20 a 40 minuten per dag. Als je op een rustig tijdstip op een veldje staat te oefenen, dus als de kinderen op school zijn, kan dat best, mits je je gewoon ff stopt als er wandelaars/honden voorbij komen. Ik doe dat en krijg alleen maar leuke reacties van mensen.

Laat je niet weerhouden om je hobby 'te vieren'. Ook ik heb een handicap en uit ervaring weet ik dat er nog een hoop mogelijkheden zijn.

Wat ik zelf als rc heli beginner merk dat je ernorm veel geduld moet hebben en veel moet oefenen. Zelf merk ik dat ik me heerlijk voel na een rc heli oefening thuis. Je kan op zo 'n moment maar een ding en dat is je concentreren op je heli en op de beheersing ervan. Er is bij dan geen ruimte voor negatieve gedachtens onrust of wat dan ook (behalve dan de besturing van de rc heli).

Je loopt veel te hard van stapel, als je beperkingen hebt, is een helikopter wel het laatste waarvoor je moet kiezen, hoe moeilijk dat ook is !

Wat je dus wel kunt doen is, er naartoe werken. Dit doormiddel van ervaring opdoen op de sim, en daarna in het echie met een fp helietje.
Dus niet zo`n dubbelwiek, maar met een normaal ding wat vliegt als een heli.

Zo kun je het langzaam opbouwen en kun je contact zoeken met een club in je buurt.

Hoi Ronnie,

Ook ik ben net begonnen met een rc heli (walkera 04) en oefen nu gewoon in de huiskamer, nog met het landingsgestel op de grond. Ook ik heb het advies gekregen om veel te simmen en dat doe ik nu ook zo'n 20 a 40 minuten per dag. Als je op een rustig tijdstip op een veldje staat te oefenen, dus als de kinderen op school zijn, kan dat best, mits je je gewoon ff stopt als er wandelaars/honden voorbij komen. Ik doe dat en krijg alleen maar leuke reacties van mensen.

Laat je niet weerhouden om je hobby 'te vieren'. Ook ik heb een handicap en uit ervaring weet ik dat er nog een hoop mogelijkheden zijn.

Wat ik zelf als rc heli beginner merk dat je ernorm veel geduld moet hebben en veel moet oefenen. Zelf merk ik dat ik me heerlijk voel na een rc heli oefening thuis. Je kan op zo 'n moment maar een ding en dat is je concentreren op je heli en op de beheersing ervan. Er is bij dan geen ruimte voor negatieve gedachtens onrust of wat dan ook (behalve dan de besturing van de rc heli).

Hallo Rman

u snapt de achterliggende gedachte :eek: idd zo bezich zijn met je hobby dat je alles om je heen eens kunt vergeten en kunt ontspannen

En laat ik eerlijk zijn ik heb mijn zinnen gezet om te willen leren rc helikopter te vliegen en dat ga ik ook doen ook :rolleyes: Deskundige hulp is heel welkom en zou er ook heel blij mee zijn dus ik geef het nog niet op :):pc:

Je loopt veel te hard van stapel, als je beperkingen hebt, is een helikopter wel het laatste waarvoor je moet kiezen, hoe moeilijk dat ook is !

Wat je dus wel kunt doen is, er naartoe werken. Dit doormiddel van ervaring opdoen op de sim, en daarna in het echie met een fp helietje.
Dus niet zo`n dubbelwiek, maar met een normaal ding wat vliegt als een heli.

Zo kun je het langzaam opbouwen en kun je contact zoeken met een club in je buurt.

Ok dan loop ik te hard van stapel maar toch ga ik het wel doorzetten met of zonder hulp Alleen ik hoopte dat de echte die hards die hier zouden zitten het zouden kunnen waarderen en dan spontaal zouden zeggen van " ja ik kan je helpen met de hobby die we GEZAMELIJK delen"

Wat het geven van een vergoeding voor een persoon die het mij wat zou willen bij brengen dat is geen probleem want daar heeft de awbz een regeling voor Heli vliegen zou zeker kunnen bijdragen aan een gedeeltelijk herstel van mijn handicap

Ronnie,

Als een vergoeding van de AWBZ te regelen is, kan je die vliegschool dan niet vragen of er iemand naar jou kan komen i.p.v. jij naar hun? Je weet maar nooit. Nooit geschoten is altijd mis. En omdat daar iemand werkt die ook gehandicapt is (Joyce), zal er ongetwijfeld begrip voor je handicap zijn.

Het probleem met de clubs is dat ik hun imago zou kunnen schade ( denk ik) Persoonlijk vind ik dat je pas kunt oordelen als je iemand gezien hebt , Ook schrikt het woord spychose de mensen al vaak af "dat is een gevaarlijke gek" Ik mag dan gek zijn maar dat volwasen mensen met een speelgoed bootje autootje of wat dan ook spelen dat is normaal :bye:

Nou ... ik heb wel eens heel denigrerende opmerkingen gehoord over volwassenen die met 'speelgoed vliegtuigjes' vliegen. Ik heb ook wel eens een verklaring gehoord van een psycholoog dat modelbouwers de wereld in het klein bouwen, zodat ze daar dan controle over hebben ... ofwel modelbouwers hebben problemen met het echte leven.

Dus je hoort het ... we zijn allemaal gemankeerd hier! :lol:

Het kan best zijn dat het woord psychose die persoon van die club heeft afgeschrikt, maar er zijn meer mensen bij een club, he? ... dus geef het niet zomaar op. Maar hij zal waarschijnlijk ook gedacht hebben dat er niet iemand zou zijn die zijn vrije tijd zou opofferen om een x aantal keer naar jou toe te komen ... dat jij naar het veld moet komen als je wil vliegen.

Mijn vrouw heeft voor mij een relatie gehad met iemand die psychotisch was geworden, dus ik weet door haar verhalen daarover wel ongeveer wat het is. En ik kan me wel iets voorstellen dat een goede en uitdagende hobby als een soort therapie kan werken, een positieve bijdrage aan je leven waar je verder mee komt. Ik hoop echt voor je dat het lukt.

Maar als je met die heli toch op een doodlopend spoor raakt, geef het dan niet helemaal op, maar kijk nog eens naar de alternatieven in de radiografische modelbouw. Het bouwen van schaalmodellen bijvoorbeeld gaat ook goed samen met historische belangstelling en dan heb je zeker genoeg te doen en mooie zaken aan je hoofd.

Laatst bewerkt:
Ronnie,

Als een vergoeding van de AWBZ te regelen is, kan je die vliegschool dan niet vragen of er iemand naar jou kan komen i.p.v. jij naar hun? Je weet maar nooit. Nooit geschoten is altijd mis. En omdat daar iemand werkt die ook gehandicapt is (Joyce), zal er ongetwijfeld begrip voor je handicap zijn.

Nou ... ik heb wel eens heel denigrerende opmerkingen gehoord over volwassenen die met 'speelgoed vliegtuigjes' vliegen. Ik heb ook wel eens een verklaring gehoord van een psycholoog dat modelbouwers de wereld in het klein bouwen, zodat ze daar dan controle over hebben ... ofwel modelbouwers hebben problemen met het echte leven.

Dus je hoort het ... we zijn allemaal gemankeerd hier! :lol:

Het kan best zijn dat het woord psychose die persoon van die club heeft afgeschrikt, maar er zijn meer mensen bij een club, he? ... dus geef het niet zomaar op. Maar hij zal waarschijnlijk ook gedacht hebben dat er niet iemand zou zijn die zijn vrije tijd zou opofferen om een x aantal keer naar jou toe te komen ... dat jij naar het veld moet komen als je wil vliegen.

Mijn vrouw heeft voor mij een relatie gehad met iemand die psychotisch was geworden, dus ik weet door haar verhalen daarover wel ongeveer wat het is. En ik kan me wel iets voorstellen dat een goede en uitdagende hobby als een soort therapie kan werken, een positieve bijdrage aan je leven waar je verder mee komt. Ik hoop echt voor je dat het lukt.

Maar als je met die heli toch op een doodlopend spoor raakt, geef het dan niet helemaal op, maar kijk nog eens naar de alternatieven in de radiografische modelbouw. Het bouwen van schaalmodellen bijvoorbeeld gaat ook goed samen met historische belangstelling en dan heb je zeker genoeg te doen en mooie zaken aan je hoofd.

Hoi Henri

Ik heb onder tussen bij div verenigingen geinformeerd maar er is of een leden stop of..... van alles tot op heden, en misschien komt er nog wel een positive reactie uit :p Natuurlijk begrijp ik dat als ik naar een veldje ga het voor de instuctuur makkelijker is, maar de meeste reacties zijn nu dat ik afgeraden wordt om er aan te beginnen. IK ben er al aan begonnen de heli is onder tussen gebouwd batterijen zijn opgeladen de zender is al redelijk ingesteld dus ik kan er aan beginnen :rolleyes:

Wat de vliegschool betreft ja dat zou wel iets kunnen zijn maar het is 227 km van hier dan zou je daar kunnen overnachten maar ja wat als het weer niet mee werkt ? dus best wel een lastige keuze en om Jocey te vragen voor de lessen hier lijkt me voor haar of een andere instructeur daar ook niet makkelijk. vandaar maar proberen om te kijken voor hier in de buurt

ik probeer ook de moeilijkheid en of de gevaren er niet van te onderschatten Ik kan er alleen aan gaan beginnen of met hulp van een deskundige hulp met een deskundige heeft mijn voorkeur en niet alleen om de schade aan de heli te beperken ;) maar ook voor de veiligheid in het algemeen dus een redelijk goede en veilige weg Dat het voor mij, door mij extra gevaarlijk is dat is maar voor 90% waar Ook bij een ervaren piloot kan er een mankement optreden en daardoor een gevaarlijke situatie ontstaan toch? 8O

het dood lopende spoor ?? tja daar wil ik voorlopig nog niet aan denken dat komt wel als het echt zo ver is :o

Er zijn gewoon relatief heel weinig mensen die modelvliegen en die wonen ook nog redelijk verspreid. Laat je niet ontmoedigen doordat er niemand direct op de bres springt.
Ik kan me voorstellen dat er ook verzekeringtechnische redenen liggen achter de minder cooperatieve opstelling van de club waar je contact mee hebt gehad. De meeste clubs hebben een collectieve WA verzekering.

Een groot gedeelte van de heli vliegers, met allemaal verschillende hoeveelheden talent, heeft zelf leren vliegen. Dat zou echt niet buiten jouw bereik moeten liggen.

Verder klopt het dat er grofweg twee stromingen zijn wat betreft advies aan beginners. Ik raadt zelf mensen aan om te sparen en met goed materiaal te beginnen dat is ook gewoon op termijn het goedkoopste. Ik maak echter een uitzondering voor jouw situatie.

Zoalang jij niet zeker weet of de combinatie van spanning en concentratie geen psychose kunnen triggeren kun je ook voor jezelf beter het zekere voor het onzekere nemen en stapje voor stapje verder gaan.
Met de stappen van RADD's school of rotary flight kun je ook echt zelf uit de voeten.

Een instructeur is essentieel als je met een grote heli (>500 electro of nitro) wilt vliegen maar met kun je ook zelf al heel ver komen. De besturing is het zelfde als een grote heli.

Verder moet je een goede simulator hebben. Je kunt een usb aansluiting kopen op eBay bijvoorbeeld en die met de gratis HeliX simulator gebruiken (HELI-X - Homepage)
De beste commerciële sim daar is nogal wat discussie over, maar als je de prijs meeneemt dan is Phoenix RC absoluut één van de beste. Persoonlijk vind ik Reflex beter maar die is twee keer zo duur.

Dus flink oefenen op de simulator tot je alle orientaties kunt hoveren. Als je daar bent begin je weer bij 0 in het echt met de RADD's methode. Dan krijg je vanzelf een beeld van het effect van jouw handicap en kun je gewoon de discussie aangaan of het al dan niet verantwoord is.

Wie weet kun je ook wel gewoon lid worden en af en toe aan de lijn vliegen totdat er een beeld is van jou. Als je wat mensen leert kennen en niet direct vraagt om jouw fulltime bij te staan kan je een hoop credit winnen lijkt mij.

Gewoon doorzetten op verantwoorde wijze in kleine stapjes!

Thx en ik ga er ook vanuit dat ik over een jaar dat ding redelijk tot goed onder controle heb :bday:

Wat de vliegschool betreft ja dat zou wel iets kunnen zijn maar het is 227 km van hier dan zou je daar kunnen overnachten maar ja wat als het weer niet mee werkt ?

Ik heb de mogelijkheid voor indoor-lessen.
Dus dat zou geen probleem hoeven zijn.

Wil je meer info of overleg, mail me dan op info@helifun.info

vr.gr.

Joyce

Jammer dat je te ver weg woont, had het wel aangedurfd om je via de kabel met mijn 325 te laten vliegen.

Ben namelijk van mening dat er een hoop mensen wel goede bedoelingen hebben maar niemand durft op te staan, jammer.

Mischa

En daar ben ik het nu helemaal mee eens!!

Peter
T-Rex 500 (beginner)

Jammer dat je te ver weg woont, had het wel aangedurfd om je via de kabel met mijn 325 te laten vliegen.

Ben namelijk van mening dat er een hoop mensen wel goede bedoelingen hebben maar niemand durft op te staan, jammer.

Mischa

Tja thats life

Maar jullie helpen niet.... Hang dan ook niet de held uit ajb jullie doen gewoon net zo weinig.

Jeroen

Heeyy j van het hert :p
nogmaals bedankt voor je advies over de vliegschool Ha-eM Helifun een particuliere, de vliegschool voor de elektro model helikopter
Ik heb joyce gesproken en zij ziet het wel zitten om het aan te gaan met mij
Toen ik haar site las schrok ik af en toe wel een beetje maar ze is echt heel aardig en begrip vol en zit vol goede ideen:banana: echt heel aardig aan de tel. en ondanks dat ze zo ver weg zit hebben we nu een afspraak voor een intake gesprek

dus nogmaals harstikke bedankt voor de goeie tip

Laatst bewerkt door een moderator:
Een beetje flauw mensen aan te vallen als men niet meteen in de rij gaat staan les te geven aan wie dan ook, ik heb afgelopen 10 jaar enkele leden per jaar leren vliegen. zodra men kan vliegen zijn ze vaak na een tijdje weer weg. zonde van de tijd en moeite denk ik dan..

SUCCES..

Laatst bewerkt:
Maar jullie helpen niet.... Hang dan ook niet de held uit ajb jullie doen gewoon net zo weinig.

Jeroen

Jammer dat je me niet kent, had je deze opmerking niet geplaatst.

Hij vraagt hulp bij het opstarten van zijn hobby en wordt door eerlijkheid gestraft.
Allemaal mooie woorden over verantwoordelijkheden etc. Tuurlijk horen er ook bij. Maar niemand geeft antwoord op zijn vraag.

Dat vind ik triest.

Helicommand?

Hallo Ronnie,

Ik denk dat het voor jou best genoeg mogelijkheden zijn om goed heli te kunnen leren vliegen. Er zijn technische middelen die je best mogelijk kan gebruiken. Ik denk bv aan een Helicommand. Met dit hulp apparaat, kunt je al goed leren vliegen, waardoor je het aantal crashes behoorlijk kan reduceren. Helaas kost een Helicommand een kleine €370.
Succes toegewenst

Een beetje flauw mensen aan te vallen als men niet meteen in de rij gaat staan les te geven aan wie dan ook, ik heb afgelopen 10 jaar enkele leden per jaar leren vliegen. zodra men kan vliegen zijn ze vaak na een tijdje weer weg. zonde van de tijd en moeite denk ik dan..

SUCCES..
Hoi Jan

Ik val niemand aan en ik ben ook heel blij met de reacties, Alleen heb ik een topic met helikopterpiloot gezocht er neer gezet. dat men niet weet wat een psychose is ok daar wil ik best tot op zekere hoogte uitleg over geven maar ik zoek geen alternativen als tijdverdrijf ik wil gaan leren vliegen en er zo achter komen of het iets voor mij zou zijn en daar kom je alleen maar achter door het te doen en te proberen
U zegt dat het zonde van de tijd en moeite is waarom? u heeft een aantal mensen geholpen dat op zich is al lovenswaardig dat die mensen er achter komen dat het toch niet hun ding is dat kan dat hebben we allemaal wel. Maar u hebt een aantal mensen leren vliegen u hebt uw kennis overgebracht op andere u bent gezellig met mensen bezig geweest die op dat moment de zelfde passie hadden als u dat kan in mijn ogen geen vergeefse moeite zijn :p

maar mocht ik een verkeerde indruk bij iemand gewekt hebben dan daarvoor mijn excusen dat is nooit de bedoeling geweest

Back