leraar helikopterpiloot gezocht

• Topicstarter Topicstarter Ronnie van s
  • Startdatum Startdatum
En Ronnie, hoe is het gegaan?

:lol: Ja goed en slecht :lol: het is een hele aardige man die al jaren in de modelbouw zit en hij wil me intoduceren bij een aantal veldjes tzt we moeten ook kijken of we wel met elkaar over weg kunnen hé :lol: Echt een hobbyist die veel voor en aan zijn sport doet zijn ervaring is het meest met vleugelmodellen en nog maar een jaar geloof ik met de heli

en waarom slecht :zon:ik mag nog niet vliegen samen met hem:zon: ik ben dus veel te ongeduldig ik heb de copper morgen klaar en wil gisteren al in de lucht snappie :)

leuk dat je eimand heb gevonden. echt veel plezier er mee.
je moet je niks van aan trekken van mensen die je beledigen of wat dan ook die weten gewoon niet beter. zelfs ik kan eimand dood vliegen met een trex 450 terwijl k dat niet eens wil en hele maal er op geconsentreed want je weet eigelijk nooit wat je heli doet hevige wind vlaag ect.
sterkte en suc6 met je hobby

heel leuk ronnie, ik hoop dat je een leuk clubje vind en snel lekker de lucht in kan :D

en waarom slecht :zon:ik mag nog niet vliegen samen met hem:zon: ik ben dus veel te ongeduldig ik heb de copper morgen klaar en wil gisteren al in de lucht snappie :)[/QUOTE]

Weet dat het moeilijk is maar nog even volhouden!!

leuk dat je eimand heb gevonden. echt veel plezier er mee.
je moet je niks van aan trekken van mensen die je beledigen of wat dan ook die weten gewoon niet beter. zelfs ik kan eimand dood vliegen met een trex 450 terwijl k dat niet eens wil en hele maal er op geconsentreed want je weet eigelijk nooit wat je heli doet hevige wind vlaag ect.
sterkte en suc6 met je hobby

hahaha kijk dat is nog eens een klasse uitspraak 14 jaar en meer verstand dan vele volwassenen :):bday:

Mijn aanbod blijft in ieder geval geldig, kun je zelf bepalen of en wanneer je daar gebruik van wilt maken.

Thx maar zie je mail daar staat of stond de reactie in :) as maandag is goed hoor :) en als je hem wil invliegen en de zender afstellen dan krijg je 2 of 3 bakken koffie maar een koekje maar want ik moet nu rustig aan gaan doen voor de reserve onder delen :lol:

Heb je al zin in morgen?

Hallo Mischa,

Het was hartstikke tof en een hele leuke avond gehad Ronnie heeft er nog lang over nagepraat met een dikke glimlach op zijn gezicht en apentrots dat hij "gevlogen heeft" Het is in elkgeval wel een hele goede stimulatie geweest voor hem om door te kunnen zetten je hebt het misschien niet helamaal aan hem kunnen merken maar hij is je heel dankbaar voor wat je gedaan hebt

Gr Harrie

Hallo Mischa,

Het was hartstikke tof en een hele leuke avond gehad Ronnie heeft er nog lang over nagepraat met een dikke glimlach op zijn gezicht en apentrots dat hij "gevlogen heeft" Het is in elkgeval wel een hele goede stimulatie geweest voor hem om door te kunnen zetten je hebt het misschien niet helamaal aan hem kunnen merken maar hij is je heel dankbaar voor wat je gedaan hebt

Gr Harrie

Als hij het leuk vond en enthousiast blijft is de opzet geslaagd. Nu eerst veel op de simulator oefenen en ....... doe echt rustig aan met de heli. Stapje voor stapje en niet forceren.
Stilletjes hoop ik nog steeds dat er iemand uit jullie regio af en toe wat wil uitleggen/voordoen al is gebleken dat er weinig zin in hebben.
Mocht dit zo blijven kom ik nog een keer. Laat het weten.

Groetjes,
Mischa

Laatst bewerkt:
Mooi dat het zo lekker ging Ronnie/Harrie/Mischa :) En nu oefenen, oefenen en geduld beoefen.

Nog een opmerking van mij waar Ronnie niks aan heeft: vroeger :( zat er een vliegclub ten noord-
westen van Acht.

Mooi dat het zo lekker ging Ronnie/Harrie/Mischa :) En nu oefenen, oefenen en geduld beoefen.

Nog een opmerking van mij waar Ronnie niks aan heeft: vroeger :( zat er een vliegclub ten noord-
westen van Acht.

Ik weet welke je bedoelt en daar heb ook al geinformeerd :) we zitten hier niet stil hoor :) zijn vandaag aan het oefenen geweest met de methode van Radd vliegschool en dat valt nog behoorlijk tegen om hem in dat vierkantje te houden

Het is inderdaad lastig, maar het werkt wel !
Bovendien is Radd leuk leesvoer.

Tof om te lezen dat het zo goed gaat !

Als hij het leuk vond en enthousiast blijft is de opzet geslaagd. Nu eerst veel op de simulator oefenen en ....... doe echt rustig aan met de heli. Stapje voor stapje en niet forceren.
Stilletjes hoop ik nog steeds dat er iemand uit jullie regio af en toe wat wil uitleggen/voordoen al is gebleken dat er weinig zin in hebben.
Mocht dit zo blijven kom ik nog een keer. Laat het weten.

Groetjes,
Mischa

Hallo Mischa,

Van dat aanbod maken we graag nogmaals gebruik :yes: en het is ook heel lovenswaardig dat je 1,5 uur komt rijden ok te helpen :p Wij hopen ook dat er nog iemand ui de buurt zou willen helpen, en wat in het begin voor mij irretaties op begon te wekken begint nu meer positief uit te pakken er zijn toch een aantal mensen meer bij betrokken geraakt :lol: waarvoor ook natuurlijk aan die personen onze dank

Vandaag een andere servo gehaald en de staart aangepast. We zijn begonnen met Radd's vlieglessen programma, wat we wel wat hebben aangepast, door eerst stap 1 te doen, dan een kleine pauze, stap 2 en stoppen dan weer beginnen met stap 2, pauze, stap 3 stoppen enz enz

voor wie niet weet waar ik het over heb, zie hier de url
RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?

alleen het lezen is al de moeite waard, mocht je problemen hebben met het engels probeer er dan eens de vertaal site van google over heen te draaien
Google Vertaling
vul de url in het onderste gedeelte in en de stite wordt (slecht) vertaald maar je kunt er met wat goede wil wel uitkomen zo hoop ik :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad lastig, maar het werkt wel !
Bovendien is Radd leuk leesvoer.

Tof om te lezen dat het zo goed gaat !

Het is heel leuk om te lezen, ik heb hem wel in een mail gevraagd of er misschien per stap een klein video filmpje bij zou kunnen maakt wel veel meer duidelijk ( denk ik)

Voordat ik weer jullie kant op kom is het belangrijk dat er eerst wat oefenuurtjes worden gemaakt met de simulator en leert omgaan met de oefenstof van Radd.
Kom je echt niet verder, laat het dan weten, kom ik nog een keer jullie kant op.
Zoals je zult begrijpen, gezien de afstand heen en terug (220km), ik dit niet vaak zal kunnen doen.

Succes met oefenen.

Zo Vandaag weer aan het oefenen geweest ppfftttt valt nog niet mee hoor maar het gaat wel steed beter. Ook het afstellen begin ik nu al aardig te snappen, al is het wel een gigantische puzzel er zitten meer mogelijkheden op dan zenders op een satteliet tv

Ik gebruik de houten bladen maar de folie daarvan begint los te raken is dat erg??

wel 3 setjes cfk bladen kunnen kopen en 6 servo's voor ietts van 32 euro dus das nog te doen ( hoge eisen hoef ik nu denk ik nog niet te stellen ) dat komt wel na crasch 99 :)

Folie moet blijven zitten, anders verstoort het de aerodynamica van de rotor: vreet vermogen en geeft trillingen.
Kan je foto plaatsen van de loslatende folie, dan kunnen we zien hoe de folie weer het best vastgezet kunnen worden.

CFK bladen zijn niet nodig voor een beginner, onnodig duur.

Nadeel van computerzenders, je verzuipt in de mogelijkheden. Eigenlijk zouden voor de beginner wat mogelijkheden uitgeschakeld moeten zijn, eerst de heli mechanisch (stangetjes) zo goed mogelijk afstellen, dan voor de fijnafstelling de computermogelijkheden gebruiken. Doe je het niet goed, dan gooi je uitslag en/of kracht en/of nauwkeurigheid overboord.

Laatst bewerkt:
Back