leraar helikopterpiloot gezocht

• Topicstarter Topicstarter Ronnie van s
  • Startdatum Startdatum
Folie moet blijven zitten, anders verstoort het de aerodynamica van de rotor: vreet vermogen en geeft trillingen.
Kan je foto plaatsen van de loslatende folie, dan kunnen we zien hoe de folie weer het best vastgezet kunnen worden.

CFK bladen zijn niet nodig voor een beginner, onnodig duur.

Nadeel van computerzenders, je verzuipt in de mogelijkheden. Eigenlijk zouden voor de beginner wat mogelijkheden uitgeschakeld moeten zijn, eerst de heli mechanisch (stangetjes) zo goed mogelijk afstellen, dan voor de fijnafstelling de computermogelijkheden gebruiken. Doe je het niet goed, dan gooi je uitslag en/of kracht en/of nauwkeurigheid overboord.

Is op de foto niet te zien helaas

Weet misschien iemand of er een timer is in te stellen op de zender? FUTABA T6EX ik kan het er niet uit halen in de handleiding

ik dacht dat de prijs 3 stetjes dus 6 bladen voor 17 euro toch niks te duur was als ik me niet vergis dan is 1 set houtenbladen al 19 euro :lol:

wat er los is zijn de seal naden van de folie en die is gaan klapperen en zijn er een paar stukjes af ............. hoe heb ik het nu opgelost :zon: de foli aan beide bladen wat weg gehaald en nu met krimpfoli weer vast gezet de foli wel aan beide rotorbladen gemaakt en gekeken of er verschil in de bladen zit en tot zo ver ik het kan beoordelen is het zwaartepunt in de bladen gelijk en ook de balans van de bladen :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Op die zender zit geen timer, wat je kan doen is een eierwekker kopen bij Blokker voor 2.99 en die me klitteband op je zender plakken, zo deed ik het zelf ook altijd met mijn Mx-12

Mmmmm weet niet of dat echt de oplossing is om krimpkous om je bladen te doen, maar misschien dat andere hier een andere mening over hebben....

En die woodies van Align kosten hier 13,- euro ::RC-Central Online shop::, je hebt dan alleen wel spacers nodig voor montage, nr van TT PV089 en ik kan je zeggen dat deze bladen een stuk beter vlieger dan het origineel :cool:

Laatst bewerkt:
Op die zender zit geen timer, wat je kan doen is een eierwekker kopen bij Blokker voor 2.99 en die me klitteband op je zender plakken, zo deed ik het zelf ook altijd met mijn Mx-12

Mmmmm weet niet of dat echt de oplossing is om krimpkous om je bladen te doen, maar misschien dat andere hier een andere mening over hebben....

En die woodies van Align kosten hier 13,- euro ::RC-Central Online shop::, je hebt dan alleen wel spacers nodig voor montage, nr van TT PV089 en ik kan je zeggen dat deze bladen een stuk beter vlieger dan het origineel :cool:

Hij heeft krimpfolie gebruikt, geen krimpkous. Die krimpfolie (bv Oracover)gebruik je ook voor het bespannen van vleugels en rompen van modelviegtuigen.... geen slecht idee van Ronnie denk ik. Dit spul hecht zeer goed aan de ondergrond en is licht en toch heel stevig.

Paul

Hij heeft krimpfolie gebruikt, geen krimpkous. Die krimpfolie (bv Oracover)gebruik je ook voor het bespannen van vleugels en rompen van modelviegtuigen.... geen slecht idee van Ronnie denk ik. Dit spul hecht zeer goed aan de ondergrond en is licht en toch heel stevig.

Paul

Mmmm mijn excuus ik heb te snel gelezen :cool:

Dat krijg je hé als je alleen maar krimpkous gebruikt, en geen krimpfolie ha ha..

Back