Leren Zweefvliegen

Die accu's kun je echt beter vervangen voor een LiPo'tje

als de accu's nog goed zijn zou ik ze laten zitten voor de eerste vluchten :)

voor hetzelfde geld vind ie zweven niets? :cool::eek:

en dan heeft ie ineens ook eens gevlogen met een zware accu/toestel en kan ie later voelen wat voor verbetering een lipo is in dat toestel :)

Oke,
Ja ik zat er zelf ook aan te denken om dit te veranderen, vooral omdat het zeker in gewicht zal schelen!

heb voor mijn 300 extra en swift de volgende lipos,
7.4 800 mah
11.1 1000 mah
11.1 1300 mah

Welke motor zou ik op hobbyking kunnen bestellen in combinatie met deze batterijen?
en zijn de esc die nu bij de motors zitten ook te gebruiken voor een eventuele
nieuwe motor?

zo te zien op je foto's zijn de motoren niet borstelloos,,
mocht je hiernaartoe overstappen,, moet je wel een andere ESC hebben
deze zijn ook te bestellen war je je motor haalt voor een paar tientjes

groet,

Jeedee

Hoi iedereen, i.v.m met studieweek niet al teveel bezig geweest qua forum.
Wel tussen het leren door lekker gevlogen met mijn swift, wat na enkele chrashes(lijmen, solderen en plakken en hij is weer klaar) nu toch echt best goed gaat!

Daarnaast ben ik sinds kort ook in het bezit van een cloud fly van HK! Ook een soort van zwever maar wel van epo! Geweldig om mee te vliegen en vooral het zweven gaat heerlijk!

Nu heb ik dit draadje natuurlijk op gezet om met mij grote zwever te gaan leren vliegen en hopelijk gaat dat dit weekend gebeuren!
Durf namelijk deze nog niet zelf te gaan vliegen, aangezien hij niet zomaar weer gefixt is na een chrash denk ik..

Ben zeer benieuwd hoe het gaat worden, vooral ook het sturen wat dat heb ik tot nu toe alleen maar met rolroeren gedaan!

Iemand nog tips voor motor, prop en esc voor de junior glider op de foto?

Met verslavende groet!

Doede en ik zijn lekker aan het What'sAppen om tot een afspraak te komen, ik ben veel te druk. Dus mocht er op korte termijn nog iemand in de buurt komen..

Groet,

Jacob Bos

eind mei ben ik op vakantie in friesland (eardewoud ofzoiets)
dan wil ik gerust een keertje helpen
maar het gaat wel in het AN moeten, want in belgië verstaan ze geen moer van dat fries! :p

eind mei ben ik op vakantie in friesland (eardewoud ofzoiets)
dan wil ik gerust een keertje helpen
maar het gaat wel in het AN moeten, want in belgië verstaan ze geen moer van dat fries! :p

Lijkt me leuk! dan heb ik volgens mij meivakantie dus lekker veel vliegtijd!

Gaat laatste dagen ook super met mijn Cloud fly! ben echt verslaafd aan vliegen volgensmij!

Hoi iedereen,

Weer even een kleine update qua vliegen, ben momenteel volgensmij echt verslaafd aan het vliegen! De momenten die er zijn pak ik om lekker te gaan vliegen met mijn cloud fly!
Huppa een handstart, beetje gas bij en binnen no time zit ik behoorlijk hoog, motor uit en lekker zweven, met de wind mee of er tegen in super! Soms hangt de cloud fly gewoon bijna helemaal stil!

Helaas nog niet echt het idee gehad dat ik een thermiek bel heb gehad, terwijl ik achter in ons weiland toch vaak roofvogels zie zweven.. Wie weet als het straks wat warmer wordt..

Verder gaat het landen super en kan ik hem al bijna zo sturen dat ik hem zelf kan vangen!
Helaas nog niet de grote zwever uitgeprobeerd, durf ik toch niet alleen..

Hoop binnenkort eens de grotezwever uit te gaan proberen!

thermiek is er haast elke dag ;) zelfs MINDER naarmate het zomer wordt.
de lente en herfst zijn de tijden wanneer ze het sterkst aanwezig is.

waarschijnlijk heb je al 100x tegen of door een thermiekbel gevlogen, maar doordat je er nog niets van kent denk je dat het turbulentie is ;)

een ervaren piloot naast je en hij zegt zo wanneer je de bel raakt met je toestel.

een vraagje, met welke stickmode vlieg je? (kan je opzoeken op google , of hier op het forum, als je het niet weet)

een ervaren piloot naast je en hij zegt zo wanneer je de bel raakt met je toestel.

Hij kan je nog veel meer vertellen, hoe je in de bel kunt blijven en hoe je jouw toestel uit de bel kan halen, het kan soms snel gaan met stijgen en dan is vlug reageren wel eens wenselijk.
Ooit mijn Sunny zo eens verspeeld, nooit vergeten van een adreskaartje in je toestel te plaatsen, zo kon ik hem na 1 weekje terug in Bekkevoort gaan afhalen, eventjes 21 Km verder, weliswaar met schade, maar ik had toch de rc onderdelen terug.

Johan.

Oke, zal vanmiddag wat meer info opzoeken qua thermiek bellen, nu eerst naar school..

Vlieg overigens in mode 3, throttle en rudder rechts, dit is de meest gangbare manier toch?

Slim idee om visitekaartje te bevestigingen!

Even kort offtopic, iemand van jullie tips voor een betaalbare camera op mijn cloud? Keycam doet het voor geen meter, beelden lijken net vooruit te spoelen terwijl ik langzaam vlieg...

je bent de eerste die me verteld dat ie op mode 3 vliegt :) velen op mode 1 en 2...

maar het maakt niets uit uiteindelijk... als je maar vliegt.

mijn keycam's doen het goed... vraag me af of het niet aan je cam ligt?
normaal moet ie werken (uiteraard geen super kwaliteits beelden)

Oké, heb de zender zo gekregen en ook mijn simulator was al zo..
Ja snap dat het niet perfecte kwaliteit is maar bij mij gaat die ineens de beelden heel snel afspelen, zal wel even voorbeeld posten..

Wat zou er met mijn Cam kunnen zijn?

leuke zwever die BMI Montana 1800, heb ik ook gehad.
vliegt uitstekend en daar kan je veel lol van hebben.
ik vloog hem met de orginele motor op een 2cel lipo van 1000mAh, wel een beetje lood in de neus moeten doen.
Veel lol van gehad en uiteindelijk weggeven aan iemand op een meeting in Roden.

Succes

Hoi iedereen,

Helaas nog niet in de situatie gekomen om me grote zwevers te proberen maar merk steeds vaker dat ik thermiek bellen raak volgensmij, wat fire fox zegt klopt, het is net of er turbulentie is en me cloud fly wordt dan omhoog gedragen, helaas kan ik niet in de bel blijven, iemand eenvoudige tips die ik misschien kan gebruiken?

ja, het forum en het internet staan er vol van hoe je moet thermieken.

als je een bel raakt met je linkervleugel wordt ie naar rechts weggeduwd bv... dan weet je dat je onmiddelijk moet tegensturen en linksom de bel in kan sturen...

vlieg je er recht in dan gaat de neus omhoog geduwd worden, ga je dus trager vliegen.... (zie je ook heel goed) en dan weet je dat je er recht invliegt... gewoon gaan draaien naar gevoel is dan de boodschap.

belletjes zijn lager aan de grond vaak smal , terwijl ze hoger vaak breder worden.
daar kan je dus groter cirkelen.

het in de bel blijven en dus mooi centreren is een kwestie van ervaring.

En houdt er rekening mee dat thermiekbellen met de wind mee drijven. Je zult dus ook steeds iets met de wind mee moeten vliegen om goed in de bel te blijven. Maar natuurlijk niet te ver, je moet genoeg hoogte hebben om weer terug te kunnen steken naar je veld ;)

Groeten Rick

Laatst bewerkt:
Back