Vandaag aan den lijve ondervonden dat ook bij een Micro FP (v911 pro in dit geval) een soort van preflight check geen overbodige luxe is
Het was lekker windstil in de tuin dus ben ik daar maar even gaan vliegen. Geen muren en plafond welke in de weg zitten.
Moet uitgerekend buiten de schroef van m'n flybar los komen. Heli als een zwabberende baksteen uit de lucht en schroefje natuurlijk nergens meer te vinden
Maar goed, als ik toch moet sleutelen is dat meteen een goed excuus om m'n fisheye swashplate en carbon main shaft eindelijk maar eens te monteren!
Overigens heb ik ook nog een vraag over het vlieggedrag van de v911:
Als ik deze laat hoveren en zijn eigen gang laat gaan gaat hij steeds grotere rondjes "zwabberen" (toilet bowl effect). De main shaft is kaarsrecht dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Verder beweegt de flybar soepel.
Dat is best irritant! Is dit op te lossen door het geheel iets anders af te stellen wellicht?
Edit: main gear lijkt niet helemaal recht te zijn, zou het daar wellicht aan kunnen liggen?
Daarnaast trekt te heli bij vooruit vliegen altijd wat naar rechts. Als je dit weet dan is het makkelijk te corrigeren, maar wie weet is ook daar wat aan te doen?