leven na easystar?

• Topicstarter Topicstarter farmflyer
  • Startdatum Startdatum
F

farmflyer

Guest
Ik ben ontzettend tevreden met m'n easystar van mpx. Maar ik ben er wel een beetje mee klaar. Wat is een goeie stap voorwaards? Qua model? Ik vlieg nog niet met lipo cellen. Wel iets over 3 assen graag.

verkoop je je easystar niet. ben een beginnende modelbouwer. Heb al een telemaster maar aangezien er op de club geen plaats meer is dit jaar zou ik me hier al mee kunnen bezig houden.

Ja maar er is toch wel meer!? Die decathlon van graupner lijkt me wel wat.

farmflyer zei:

Die Decathlon raad ik af; ik heb 'm gehad en heb er slechte ervaringen mee.
Hij vliegt wel goed en als je reflexen o.k. zijn ook niet te moeilijk ('t blijft een klein kistje met een vleugel zonder v-stelling), maar de kwaliteit van de kit is gewoon slordig en slecht; een "grundlich" bedrijf als Graupner mag wat mij betreft best wat kritischer zijn op de spullen die ze in China halen - deze kit staat nog niet in de schaduw van de kitjes van Multiplex. Bovendien is het een zeer teer kistje; je moet 't al zeer voorzichtig in elkaar zetten (en dan eigenlijk het liefst gelijk in de vitrine). Het kan echt helemaal niets hebben en voor je 't weet is ie aan gort. Als je niet veel ervaring hebt, is deze kist alleen te overwegen als je alleen maar vliegt met windkracht 0 en op een biljartlaken van 50 bij 50 m gaat landen!
Lees mijn ervaringen hier voor het vervolg: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36843&highlight=aftermath
Misschien overdrijf ik een beetje - er zijn hier op 't forum wel mensen met betere ervaringen met dit kistje - maar doe er gewoon je voordeel mee!

Mijn tip: wil je rollend starten en landen, neem dan de Minimag
Heb je geen goede ondergrond hiervoor in de buurt, maar wel een beetje ruimte en wil je iets betere aerobatics, neem dan de Twinstar of de Spacescooter

ZamBeZi zei:
farmflyer zei:

Die Decathlon raad ik af; ik heb 'm gehad en heb er slechte ervaringen mee.
Hij vliegt wel goed en als je reflexen o.k. zijn ook niet te moeilijk ('t blijft een klein kistje met een vleugel zonder v-stelling), maar de kwaliteit van de kit is gewoon slordig en slecht; een "grundlich" bedrijf als Graupner mag wat mij betreft best wat kritischer zijn op de spullen die ze in China halen - deze kit staat nog niet in de schaduw van de kitjes van Multiplex. Bovendien is het een zeer teer kistje; je moet 't al zeer voorrzichtig in elkaar zetten en dan het liefst gelijk in de vitrine. Het kan echt helemaal niets hebben en voor je 't weet is ie aan gort. Als je niet veel ervaring hebt, is deze kist alleen te overwegen als je alleen maar vliegt met windkracht 0 en op een biljartlaken van 50 bij 50 m gaat landen!
Lees mijn ervaringen hier voor het vervolg: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36843&highlight=aftermath

Mijn tip: wil je rollend starten en landen, neem dan de Minimag
Heb je geen goede ondergrond hiervoor in de buurt, maar wel een beetje ruimte en wil je iets betere aerobatics, neem dan de Twinstar of de Spacescooter

Helemaal mee eens....en dan weet je zeker dat je weer leuk aan het vliegen bent met deze toestellen :wink:

Hangt af van van wat je wil natuurlijk. Hou je van de uitdaging van thermiekzweven, koop dan een zwever (easystar of nog groter).
Vind je stunts leuk, een stuntvliegtuigje. Voor snelheid iets jet-achtigs (funjet/microjet).

Een minimag is erg leuk, maar dan moet je wel een andere motor monteren imo, zeker als je al een EZ* heb. De af-fabriek minimag gaat denk ik tegenvallen; meer van hetzelfde (zij het met rolroeren), alleen bij minimale wind te vliegen en opstijgen vanaf de grond schijnt te kunnen, maar is mij nog niet gelukt.

Zet er een brushless op en je hebt ineens een heel ander, veel leuker, toestel. Vliegbaar tot windkracht 4~5 (!), opstijgen vanaf gras geen probleem en stunten kan er ook nog wel mee, zij het binnen grenzen natuurlijk, 't is geen 3D kistje ofzo.

Samenvatting: de 'gewone' minimag ligt te dicht bij de easystar, maar een 'pimped' minimag is erg leuk :)

Maar goed, als je uitgekeken bent op de Easystar, is misschien een funjet oid een nog betere keuze, meer uitdaging..

Ik ben ontzettend tevreden met m'n easystar van mpx. Maar ik ben er wel een beetje mee klaar. Wat is een goeie stap voorwaards? Qua model? Ik vlieg nog niet met lipo cellen. Wel iets over 3 assen graag.

Waarom waardeer je de easystar niet gewoon op ?
Rolroeren, richtingroer vergroten, borstelloze motor er op en lipo's er in...
Kun je weer even vooruit met oefenen.

frodo zei:

Waarom waardeer je de easystar niet gewoon op ?
Rolroeren, richtingroer vergroten, borstelloze motor er op en lipo's er in...
Kun je weer even vooruit met oefenen.

't zal altijd een halve zwever blijven; alleen al om de ruimte die ie nodig heeft met landen - dat ding zweeft gewoon door!
bovendien ben je met een beetje wind behoorlijk aan het ploeteren met zo'n EZ

twinstarr 2 is ook leuk en als je hem vliegt met nicads 8cellen.
dan kan hij ook tegen een beetje wind.
het zelfde geld voor de easy star dikke motor er in en wat zware nicad,s /nimhr en hij gaat prima met wat wind.
groeten wiebe.
ps heb je al een rol gemaakt met de EZ?????

Space scooter, of een zagi.

Of eerst toch een zwaardere motor en accu in je easy, en het richtingsroer wat vergroten. Kun je weer een hele tijd vooruit.
En de spullen uit je easy komen kun je dan alsnog in een zagi bouwen.

Easyglider heb ik zelf ook naast mijn easystar weet je gelijk hoe rolroertjes aanvoelen .
En hij heeft nog betere zweefeigenschappen.
Succes Jan.

Ben ook op zoek naar wat anders, maar dan om een andere reden. Ben er nog niet helemaal uit.. Space Scooter stroomt niet over van schoonheid, maar vliegt in verhouding tot b.v. de FunJet wel wat simpeler denk ik. Zit te twijfelen tussen de FunJet, MicroJet en de Space Scooter. Alleen twijfel ik aan m'n vliegkunsten m.b.t. de FunJet/MicroJet. Heb laatste tijd mainly nog met m'n Easystar gevlogen, en daarvoor twee jaar met een Graupner Trainer 65. Ziet 'r een stuk "scary'er" uit zo'n FunJet/MicroJet...heb ook geen idee wat ik 'r van moet verwachten. Moet iig redelijk 'relaxed' mee te vliegen zijn maar toch wendbaar aangezien 'r op kleine veldjes ook mee te vliegen moet zijn.

Servo's heb ik nog, ontvanger en 25A ELE regelaar heb 'k ook nog. Moet alleen nog een nieuwe bijpassende 'fietsbel' heb wel ergens een maar kan hem nergens weer vinden.

Suggesties e.d. zijn dus welkom ;)

Srry voor de 'thread-hijack' maar vind dat 't hier wel in past en onzin om nog een 2e thread te openen ;)

Een groot voordeel van de Scooter is dat het een conventioneel vliegtuig is, en de funjet en de microjet zijn delta's. Het vliegt allemaal wel lekker, maar de Scooter is makelijker af te stellen.
En omdat de prop vooraan zit trekt ie gewoon omhoog weg als je hem gooit. De microjet is hierin wat kritischer.. (de funjet zal dat ook wel hebben)
Dit ligt ook grotendeels aan de snelheid waar de toestellen mee vliegen. De Microjet is sneller als de scooter, dus bij de start wat lastiger te vliegen omdat je dicht tegen de stall-snelheid aanzit.

Back