Ik heb 4 soorten lipo's in de vaart:
2 loong max 3s1p 1000 mah 20C, beide ongeveer 20 keer geladen. geven geen krimp.
2 hextronic 3s1p 1000 mah 20C, beide ongeveer 20 keer geladen. geven geen krimp.
2 mystery 3s1p 2200 mah 15C, beide 30+ keer geladen. 1 ervan levert vanaf dag 1 merkbaar iets minder vermogen (spanning kakt wat in bij volle belasting), de 2e is nog steeds top. Beide voldoen ruim om mijn space scooter met brushles 200W setup loodrecht omhoog te jagen. Ik verwacht dat ze ook mijn Gemini wel zullen trekken als die na de verhuizing uit de doos komt.
1 saehan 3s1p 2100 mah 18C, ongeveer 30x geladen, topaccu.
Ik streef er naar om de accu's tot max 80% leeg te vliegen en doe dat meestal met nagenoeg de volledige vluchtduur vol gas

.
De loong max en hextronics accu's worden warm in mijn niet geventileerde delta (maar zijn nog goed vast te pakken). de mystery en saehan lipo's worden net lauw en zien er in de kripfolie nog steeds strak en als nieuw uit.
Alle accu's worden op het veld ongeballanceerd ( e-stratos 301 DX) en thuis gebalanceerd (x-peak 230) geladen. Ik leg ze vol weg om ze daarna een week ( momenteel wat langer wegens (geen) veld perikelen :-( ) later weer leeg te vliegen.
De conclusie die ik uit mijn ervaringen trek is dat al mijn accus vrij zijn van tekenen die wijzen op veroudering en dat ik door de aanschaf van goodkope ebay en hobbycity accu's veel geld in de zak heb gehouden. En ach, halen ze de 100x niet dan is er ook geen man overboord. het kapitaal dat vast zit in de accu's (80 euro totaal voor de loong max, hextronic en mystery lipo's en de 48 euro in het saehan pack') weegt op tegen de kosten die ik vroeger maakte aan brandstof voor mijn 2-takt kisten.