levering traxxas onderdelen

Misschien ligt het wel aan mij maar nou heb ik via 3 adressen waarvan ik de naam even niet ga noemen geprobeerd om onderdelen voor de Bandit te bestellen.

De eerste heb ik ruim één week na betaling een mail moeten sturen met de vraag waar mijn spullen blijven. Geen reactie maar wel de helft van mijn bestelling binnen 3 dagen daarop op de stoep(de rest in backorder).

De tweede liet helemaal niets van zich horen.

De derde heeft gelijk de volgende dag laten weten dat dat er een paar onderdelen niet op vooraard waren en dat hun het via mail zouden laten weten waneer alles binnen zou zijn, nu anderhalve week geleden en nog niets gehoord.

Gaat dat bij jullie nou ook altijd zo ....lax en traag?

Nou probeer ik even mijn best te doen om de mensen niet al te veel op te jutten dus hou ik nog heel eventjes mijn gemak. Aangezien dat ik vrij nieuw ben in de modelbouwwereld heb ik eigenlijk geen idee of deze wachttijden zonder enige uitleg oid normaal is of niet?
Een Traxxas Bandit lijkt me nou toch niet een zeldzaam model dus zou het in mijn ogen toch makkelijk allemaal één week na betaling geregeld kunnen zijn.
Wat is jullie ervaring met webshops/winkels

ik heb al vaker gehoord dat er winkels zijn waar je eigenlijk bijna geen reactie krijgt en waar je soms lange wacht tijden hebt, net zoiets als ze op de site zetten dat alles leverbaar is terwijl ze de helft niet hebben

psst hanskez, dat zijn 2 linkjes naar dezelfde winkel ;-)

@win, ook voor modelbouw winkels en hun leveranciers is het nu vakantietijd,
maar indderdaad, netjes een berichtje over levertijd en backorders zou wel fijn zijn.

en als het echt te lang duurt
mailtje sturen naar de importeur ( rc connect) hielp bij mij ook ;-)

In vakantietijd heb ik maar mijn mond te houden haha, maar met 2 van de 3 winkels speelde dit al enkele weken daarvoor.
Jongens, bedankt voor jullie (snelle)hulp.

Normaal bestel ik ook daar maar ik wilde even experimenteren. Mijn LHS kon ook traxxas spullen bestellen dus heb ik dat een keer geprobeert.

Gisteren helaas mijn output yoke gebroken, die had ik gelukkig al in bestelling staan.....

idd liquidrc en ook modelsport.co.uk heb ik zeer goede ervaringen mee,
1 keer verkeerd onderdeel geleverd maar terug gestuurd en meteen daarna het goede binnen gekregen. Zonder verzendkosten xtra te betalen!

idd liquidrc en ook modelsport.co.uk heb ik zeer goede ervaringen mee,
1 keer verkeerd onderdeel geleverd maar terug gestuurd en meteen daarna het goede binnen gekregen. Zonder verzendkosten xtra te betalen!

Hoe heb je het terug kunnen sturen dan? Betaalde ze je die kosten ook nog?

Ik heb het retour gestuurd, gewoon terug in de bubbel-envelop, mijn adres doorgekruist en 'Retour SVP' erop gezet. Het is toen gewoon terug gevolgen/gevaren en ik heb mijn goede onderdelen daarna wel weer binnen gekregen.

jup, het is vakantie tijd. Ik wacht bij 1 winkel al 6 weken op een spoiler....En andere winkel al 4 weken op bulkhead/gears/schroefjes...

En daarom is het van geen enkel nut meer om in Nederland modelbouwspullen te kopen. Te duur en te langzaam.

nope ben ik het niet mee eens. Zoiezo help je de NL winkels naar de klote, en met levertijden heb je hetzelfde als in Buitenland alleen hun hebben misschien meer dingen op voorraad. En als je problemen heb is het meestal lastig te communiceren bij die winkels.

Even voor de duidelijkheid, ik bestel alleen kleine onderdelen maar bij 2 a 3 shops in Nederland en alle andere spullen (banden, accu's kappen, laders enz) in het buitenland.

Waarom in Nl kopen?
-voor een snellere levertijd hoef je het niet te doen
-qua service/klantvriendelijkheid zijn er een aantal goede, maar ook een aantal hele slechte.
-qua kosten wordt je gewoon een poot uit getrokken. Spullen gaan 3 of 4 keer over de kop.
-met de huidige communicatiemethoden is bestellen uit het buitenland geen enkel probleem en zeer laagdrempelig.
-niet alle betaalbare electronica op gebied van modelbouw is in Nl te krijgen evenals een hele hoop hop-ups.

Ik zie dus persoonlijk echt niet zoveel reden om nog in Nl te kopen.

Back