Is het niet een beetje gek om producten te bestellen uit een land dat een buurland is binnengevallen en probeert te veroveren? Ja Sergej heeft ongetwijfeld niets met Poetin te maken, maar een boycot moet érgens beginnen. En als je dan toch producten uit Rusland bestelt ben je zelf wel de laatste die zich af moet vragen waarom sancties niet meer effect hebben...
Ook de aardigste Russen zullen zich moeten realiseren dat ze in een oorlogszuchtig land wonen en dat zij degenen zijn die daar iets aan zouden moeten doen.
Ik heb het er met Sergey over gehad.
Hij heeft veel vrienden in de Oekraine en hij heeft er ook gestudeerd.
Hij zegt ook, wij als burgers kunnen niks doen en de meesten zijn er ook op tegen.
Het geld wat hij van me kreeg moest ik storten naar iemand in de Oekraine, ruim 600 Euro, om te helpen zei hij.
Ik vind het alleen vreemd dat men hier in het westen zogenaamd sancties uitvaardigd die gewoon niets uithalen.
Je moet zorgen dat de burgers het voelen, dan komen die in opstand en dan gaat er wat gebeuren.
Dure schepen in beslag nemen helpt niet, dat merken de burgers niet en de paar rijke oligarchen hebben hun geld wel ergens waar ze er altijd bij kunnen.
Mijn vriendin werkte in een hotel in Istanboel.
Daar kwamen mannetjes van de regering en hoewel de dollar in Turkije verboden is gooiden die gasten met dollars.
Fooi van 100 dollar was heel normaal, de Rolls Royces reden af en aan, net als de Lamborghini's.
Ik had een Porsche, door hard werken kunnen kopen.
Maar daar in die wijk zag je die niet, dat was een beetje een Dacia tussen de dure bakken.
Er kwamen daar volgens mij vriendin ook heel veel Russen, voordat ze de wellness ingingen werden eerst de pistolen op tafel gelegd en aan het eind werd er ook weer grof met dollars betaald.
Enige manier om Poetin weg te krijgen is vanuit het volk, opstand.
Dat kan alleen maar door echt alles af te sluiten, dus ook de bevoorrading van supermarkten.
GJ