Libelle van Dream flight ?

Het zijn zelfs nog geen 9 tientjes (overname van ) en ja ik ben benieuwd en ga jullie zeker op de hoogte houden van eerste ervaringen LOL Ondertussen al een 1 s 600Mah lipo en lipo booster besteld .
Alleen jammer van die dure servos die je dan toch straks niet in je carbon dlg wil hebben!
Edit: lees net dat je met servos 90€ kwijt bent. Geen vraag, goede keus.

Toevallig vandaag iemand gesproken die gisteren even met de snipe van een ander mocht vliegen.

Hij weet niet hoe het te verwoorden, maar het verschil tussen een 2cv en een Ferrari was hem niet genoeg.

Mocht je straks een keer iemand tegenkomen van wie je met een carbon model mag vliegen, hoor ik ook graag jou mening.

Je keuze is overigens niets mis mee hoor. Lekker snel en simpel is zeker waar, en beginnen met een libelle is evengoed een begin.

Veel plezier, en ik weet zeker dat je straks meer wil!!
 
Nu is het zo dat in de club waar ik vlieg ook Steven de Weerdt aktief is . Zeker geen onbekende in Belgie wat F3K betreft. Hij is ook op dit forum aanwezig . Zal waarschijnlijk ook wat goed advies van hem krijgen als ik verder wil. Voorlopig is de dlg nog bij DPD lol.
 
hij is idd nog in het depot (Aalter) vanwege een nationale feestdag.......
Schijnbaar is 31 december bij jullie een nationale feestdag en leveren ze dan niet uit.
 
Hoezee hij is er : prima in orde , enkel wat plooitjes (klassiek HK ) glad gestreken , electronica erin . Juist nog zwaartepunt controleren !
P1040001.JPG

P1040002.JPG

P1040003.JPG
 
Ik zie dat hij goed geland is. veel plezier ermee.

alleen met die stroomvoorziening die jij daar gebruikt heb ik slechte ervaringen, stopte ermee midden in een vlucht. Gelukkig geen schade. daarna mijn eigen BEC gemaakt van een kleine spanningsregelaar en 2 condensatoren. Dit werkt al vele vluchten met diverse modellen perfect.
 
Die E-max servo's werken prima op 1S direct zonder de booster. Als de ontvanger ook tot onder 3,5V blijft werken kan je beter de booster weglaten. Accu gaat dan langer mee, en de servo's zijn vast nog sterkt genoeg voor een licht 1-meter model.

Ziet er uit als een leuk model. veel vliegplezier er mee!
Probeer hem uit het natte gras te houden. vind balsa niet zo leuk heb ik gemerkt met m'n Birdplane.
 
Het verschil van de hobby king met de Elf is dat de Elf van kool en glas is waar de hobbyking variant met name van balsa is en hier en daar verstevigd met kool.
 
Ik heb er de lipo booster vantussen genomen en zuiver op batterij geprobeerd , ca va . CG op 8 cm , is ok . Eens voorzichtig gesmeten in mijn hofje LOL maar t is te klein om er iets te kunnen van zeggen .
 
Ben benieuwd naar je ervaringen met dit model. Op onze club had ook iemand dit model in bezit.
Met alle deskundigheid binnen de club heeft niemand hem goed vliegend gekregen :(
 
@Theo, ik weet niet wat jullie gedaan hebben dan, maar bij mij vloog deze goed, moest wel flink sneller gevlogen worden dan mijn andere zwevers en zeker veel sneller dan de Libelle.
 
Ik verwacht ook geen wonderen van dit toestelletje , je kan ook geen appelen met peren vergelijken . Ik wil gewoon een eerste indruk vermits de stap naar betere kwaliteit toch een fikse sprong is vergeleken met wat deze kost . :D
 
de zweefeigenschappen waren te vergelijken met een zware motorkist. Er is behoorlijk geëxperimenteerd met zwaartepunt en instelhoek. Helaas zonder echte verbeteringen
 
Het is te laat om je keus nog te veranderen. Gewoon proberen dus. Maar laat je eerste indruk vwb dlg niet te veel afhangen van dit modelletje.
Net als de libelle heb ik hem nooit gevlogen. Heb de bouwdoos in de handen gehad in Hong Kong, maar heb hem laten liggen ondanks de prijs.
De elf heb ik wel gehad. Die vloog goed en was ook vrij sterk en mooi licht. Dat is een vereiste wil het een beetje goed vliegen.
 
Eerdere vraag: wat weegt hij nu, vliegklaar?

Ik heb zelf eens dat rompje besteld voor 10€, maar niet gebruikt omdat ie me veel te zwaar is.

Als ik hoor dat je snel moet vliegen om er mee uit de voeten te kunnen, vermoed ik dat hij aan de zware kant zal zijn. En snel vliegen betekent nou eenmaal snel weer beneden, want in eerste benadering blijft je glijhoek gelijk bij wisselende vleugel belasting.
 
Met keukenweegschaal niet digitaal : ong 125 a 130 gr ? De Elf zou theoretisch maar 95 gr op de schaal brengen . Misschien rudder - elevator vervangen door depron ?
 
Laatst bewerkt:
Zou ik niet doen. 130 g zou moeten vliegen. Ik had verwacht dat je op meer zou uitkomen.

Gewoon lekker mee gooien en vliegen.

En vraag eens aan steven om te zien hoe een full size vliegt, of kom lekker naar de clinic in Nederland de 31 januari.
 
Back
Top