LIBRATO 2 m. zwever 4-kleppen vol glas + film

Mooi dat hij het zo goed doet. En als hij geen geluid maakt, zou je zeggen dat de weerstand dus ook lager is of niet!?

ben net terug van de Wasserkuppe.
Wat een fantastisch weer hebben we gehad.
Wind was wel oost / noord-oost maar je kon geweldig vliegen.:p

De Librato heeft heel wat doorstaan. Ik moet zeggen dat het een stevige kist is.
Een verkeerde landing onder in de kom heeft een kapot staartstuk opgeleverd. Even plakken met carbon en een uur later vloog hij weer. :cool:
Uit de lucht gevlogen door een Duitser :( Gewoon doorgevlogen en na de landing viel het op dat er een hapje uit de tip was. Dicht geplakt en gaan met die banaan. Oja, die Duitser had een V in de middenvleugel :yes:

Ondanks de iets scheve achter vleugel vloog de Librato goed. Pak prima thermiek op. En kan vlot gevlogen worden. Hij maak alleen geen geluid als die langs de helling komt. :p

Heb een filmpje gemaakt. Zal het binnenkort posten.

Groet, Gerhard

Mooi dat hij het zo goed doet. En als hij geen geluid maakt, zou je zeggen dat de weerstand dus ook lager is of niet!?

Daar is iedereen overeens.
De weerstand moet heel laag zijn van de Librato.:yes:

Wat ik er nog aan toe kan voegen is het volgende:
Bij gebruik van de landingskleppen tijdens de landing blijft de Librato mooi stabiel recht vliegen. Heeft niet de neiging om link of rechts weg te vallen.
Remmen doet die echt prima.

Ziet er goed uit!
En wat houdt die Xplorer nou precies in dan? *nieuwsgierig;)*

Justus

p.s. als ik een keer een filmpje moet maken met de foto-camera (iets betere kwaliteit wss) moet je het maar zeggen!

Wegens succes Librato II

Na de laatste keer op de Wasserkuppe gevlogen te hebben, weet ik het zeker.

Er komt een Librato II. :yes:

Bij geen thermiek kon ik hem net in de lucht houden langs de helling. Dan vloog ik met een thermiek stand. Eenmaal thermiek, dan ging de Librato sky high. Bij veel wind vloog ik met extra ballast. Dan liet hij zich mooi vlot vliegen. Een zeer goed inzetbare kist voor aan de hang.

Deze uitvoering zal op paar punten verbetert worden.

- Dikker staartstuk. (beter houvast met de bungee om weg te schieten)
- V-staart. (lichter)
- Opsteek vleugels. (sneller in elkaar te zetten. Geen schroeven meer nodig)
- Iets hoger romp (meer ruimte voor RC spullen)
- Kevlar voorlijst (minder schade met een mid air ;))

Ik hoop dat deze uitvoering net zo mooi gaat vliegen.
Dit projedt ga doen, wanneer de DG 600 gereed is.

Groet, Gerhard

Laatst bewerkt door een moderator:
librado

Ik heb de eer gehad om verleden week de librado te kunnen bewonderen en ook te mogen vliegen op de waku.
Een pracht van een toestel dat zich met alle weersomstandingheden laat vliegen
en wanneer er niets meer van lift te vinden was kwam hij bij de allerlaatste pas terug naar beneden.
De butterfly werkt uitstekend ,hij valt echt helemaal stil en is dan nog perfekt te sturen.
Ik weet wel niet of je hoogte heb gemixst op de rollen maar in de bochten bleef hij mooi doorgaan zonder van zijn hoogte te verliezen
dank U Gerhad om met je toestel te mogen vliegen hebben.
ps: als je de libradoII zou bouwen neem dan ietwat langere staartboom en zo het een V staart wordt hou het met 90°
Nog heel veel bouw en vlieg genot
Stephan,

Na de laatste keer op de Wasserkuppe gevlogen te hebben, weet ik het zeker.

Er komt een Librato II. :yes:

Bij geen thermiek kon ik hem net in de lucht houden langs de helling. Dan vloog ik met een thermiek stand. Eenmaal thermiek, dan ging de Librato sky high. Bij veel wind vloog ik met extra ballast. Dan liet hij zich mooi vlot vliegen. Een zeer goed inzetbare kist voor aan de hang.

Deze uitvoering zal op paar punten verbetert worden.

- Dikker staartstuk. (beter houvast met de bungee om weg te schieten)
- V-staart. (lichter)
- Opsteek vleugels. (sneller in elkaar te zetten. Geen schroeven meer nodig)
- Iets hoger romp (meer ruimte voor RC spullen)
- Kevlar voorlijst (minder schade met een mid air ;))

Ik hoop dat deze uitvoering net zo mooi gaat vliegen.
Dit projedt ga doen, wanneer de DG 600 gereed is.

Groet, Gerhard

Gerhard,

van harte proficiat met uw toestel.
ik las zelfs dat er een clubgenoot van mij er mee heeft mogen vliegen ! Cool zeg >>> Was Godfried er ook bij ??
Ik moet toch ook eens naar de Wasserkuppe gaan:yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de eer gehad om verleden week de librado te kunnen bewonderen en ook te mogen vliegen op de waku.
Een pracht van een toestel dat zich met alle weersomstandingheden laat vliegen en wanneer er niets meer van lift te vinden was kwam hij bij de allerlaatste pas terug naar beneden.

Dag Stephan,

je had inderdaad de eer om met mijn toestel te mogen vliegen.
Het was voor mij ook zeer leuk om te horen dat iemand de bouwdraad geheel gevolgd had. En dan ook nog het toestel live mocht aanschouwen.
Dat overkomt je niet elke dag. ;) Daarbij kun jij ook een eerlijk beeld neer zetten van het toestel, door ermee te vliegen.

De butterfly werkt uitstekend ,hij valt echt helemaal stil en is dan nog perfekt te sturen.

Klopt, hij blijft tijdens de landing heel goed bestuurbaar. Landen aan de voet is geen uitzondering.

Ik weet wel niet of je hoogte heb gemixst op de rollen maar in de bochten bleef hij mooi doorgaan zonder van zijn hoogte te verliezen

Nee, er is geen hoogt in bochten mee gemixt. Alleen in de butterfly is down mee gemixt.

dank U Gerhad om met je toestel te mogen vliegen hebben.

Hoop dat je het een leuke ervaring vond, om met de Librato te vliegen.:p

ps: als je de libradoII zou bouwen neem dan ietwat langere staartboom en zo het een V staart wordt hou het met 90°
Nog heel veel bouw en vlieg genot
Stephan,

Zal er aan denken.
Groet,
Gerhard, tot de volgende keer op de Wasserkuppe.:cool:

Gerhard,

van harte proficiat met uw toestel.
ik las zelfs dat er een clubgenoot van mij er mee heeft mogen vliegen ! Cool zeg >>> Was Godfried er ook bij ??
Ik moet toch ook eens naar de Wasserkuppe gaan:yes:

Thanks,

Klopt, hij kwam bij mij om te vragen of dit het toestel was van het modelbouwforum. Dit kon ik met JA bevestigen. De volgende dag heeft hij er mee mogen vliegen. Dat is toch leuk om te doen, voor iemand die je bouwdraad compleet heeft gevolgd. :p

Wasserkuppe is een aanrader. Maar pas op! Je raakt er verslaafd aan.:yes:

Gerhard

waku

hoi Gerard,

Verslaafd geraken aan de wasserkuppe ,dat is heeel zacht uitgedrukt
5 juni ben ik na een week waku terug thuis gekomen en 30 juni vertrek ik opnieuw voor een twee tal weekjes .Eind augustus is het weer feest een week naar de berg.

groetjes ,
Stef,

hoi Gerard,

Verslaafd geraken aan de wasserkuppe ,dat is heeel zacht uitgedrukt
5 juni ben ik na een week waku terug thuis gekomen en 30 juni vertrek ik opnieuw voor een twee tal weekjes .Eind augustus is het weer feest een week naar de berg.

groetjes ,
Stef,

Is toch een gezonde verslaving niet ?

Je zit steeds in de buitenlucht...:yes:
Mijn vrouw zegt dikwijls : "Ben je weeral weg ? " ik antwoord haar dan : " je had ook maar moeten leren vliegen hé ":D

Is er een bepaalde periode dat het goed te vliegen is op de Wasserkuppe , of is het altijd goed daar ?

Laatst bewerkt:
Hallo Dirk,

Op de waku kan de mist hangen zodat je geen meter ver kunt kijken en na enkele minuten is het volledig open .
Het mag daar 4 of 5 baufort zijn ,altijd zal er gevlogen worden.
Het kan pijpenstelen regenen, na een half uur kan de zon er door komen en prachtig weer hebben.
De Wasserkuppe is niet te voorspellen betrefende het weer .
Groetjes
Stef

Hallo Dirk,

Op de waku kan de mist hangen zodat je geen meter ver kunt kijken en na enkele minuten is het volledig open .
Het mag daar 4 of 5 baufort zijn ,altijd zal er gevlogen worden.
Het kan pijpenstelen regenen, na een half uur kan de zon er door komen en prachtig weer hebben.
De Wasserkuppe is niet te voorspellen betrefende het weer .
Groetjes
Stef

Dat ziet er dan goed uit :yes:

mvg

Dirk

Back