Lichte indoor/f3p ontvangers.

Discussie in 'F3P' gestart door Alexzzz, 4 jan 2008.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    mischien heb ik nog wel wat ligen thuis 4 kanaals 3 gram normale uni stekkers
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat moeten we maar eens bespreken dan:p
     
  3. WuTangcl

    WuTangcl Guest

    Bleu arrow ontvangers zou ik niet aanraden,
    heb er zelf 1 liggen en dus uitgeprobeerd,
    maar hoe ik de boel ook afscherm en/of verleg, een zooi storing
    was niet te verhelpen... Zonde van je geld
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ah ok, dan weten we dat ook weer, die van Raymon is ook Blue Arrow....

    Heb nu deze op de kop getikt, eens kijken wat het is...

    [​IMG]

    Grt.
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    jep ik heb een bleu arrow,, ik heb hem zelf nog nergens ingehad vandaar;)

    Suc6 verder
     
  6. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  7. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    die blue arrow is bij mij eveneens troep, het micro kristal past niet goed, er is superveel storing, en op 2,5 a 3 meter van je toestel heeft hij geen bereik meer(met mn mx-12). Zeker een AFRADER
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2008
  8. trampo

    trampo

    Lid geworden:
    2 nov 2006
    Berichten:
    791
    Locatie:
    Enter
    ikzelf heb de gws pico gekocht in hobbycity, ik zie wel of het wat wordt.
    de corona schijnt niet zo heeel goed te zijn volgens mij, ende gws kan je ook altijd nog strippen.
    corona weeg gestript 4 gram (syntrisize)

    trampo
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Die corona heb je mij mee zien vliegen inmiddels. Werkt dus gewoon prima, is fullrange, buiten werkt hij ook prima, 0 storngen mee gehad of gezien tot nu toe. Of althans, weet niet of het deze corona was, ik heb een kristalversie (minikristal).

    Aangezien mijn huidige shock nu toch total loss verklaard kan worden, zal ik die corona eens goed strippen, kijken wat ie dan weegt.

    Je kunt ook nog een paar gram besparen op je bedrading, als je zo ver wilt gaan.

    Wat is er mis met solderen? Stelt niet zo heel veel voor, vind het juist prettiger werken dan het gepruts met stekkertjes en te lange snoertjes wegwerken. M'n huidige shock was daar zeker geen goed voorbeeld van, maar je wint bv. al veel door de voeding uit je ontvanger weg te halen. Als je voor je voeding aanhoudt dat je begint bij je ontvanger (2 snoertjes dus, plus en min) dan naar je rudder gaat, van daaruit naar hoogte en van daaruit naar aileron, dan heb je minimale kabels. Je spaart dan ten opzichte van iemand die 'gewoon kabels met stekkers gebruikt' al zo'n 10cm twee aderig draad uit.

    Ja gaat ver, maar ja, als je het onderste uit de kan wilt hebben..
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Goed.. hier de resultaten. Het betreft een Corona DSP ontvanger, niet synth, om precies te zijn de RS410II.
    (rc-technics, 17 euro 95)

    As is, met kristal, maar zonder krimpkous kom ik op 4.7 gram. Daar kan ik naar schatting nog 4 ~ 4.3 gram van maken door het kristalletje rechstreeks op de print te solderen en printpennen eraf en de draden rechtstreeks op de print te zetten.

    Misschien niet de perfecte ontvanger of het walhalla der lichte ontvangers, maar zelfs al haal je alleen het kripkous eraf, bespaar je tov. je huidige ontvangers dus wel rond de 2 gram.

    Ik heb hiervoor een klein pentaatje gehad, maar mogelijk dat ik een maandagochtendmodel had, het ding heeft nooit goed gewerkt. Indoor ermee vliegen zou wel kunnen, maar veel meer bereik dan dat had het ding niet. Het ding was wel net een slagje kleiner en lichter, ik heb 'm nooit gewogen, maar afgaand op het gewicht van deze corona en het formaat, gok ik zo'n 3 gram.

    //edit
    dit was de penta die ik had:
    [​IMG]
    en deze heeft nooit goed gewerkt. Ik probeer ze altijd eerst uit voordat ik aan het strippen ga, en toen al werkte hij niet goed. Ik ging er toen nog vanuit 'is indoor, mss opzettelijk minder bereik', maar dat is het gewoon niet, het ding was gewoon niet goed.

    Ter vergelijk.. rechts zie je hier de gestripte penta (echt gestript dus ook printpennen eraf gehaald, zie de verschillen met bovenstaande foto). Die weegt overigens 2.5 gram, zonder minikristalletje. Is totale baggerfoto van telefoon (monteur bij reparatie vinger op CCD gezet, waarvoor dank), maar het geeft wel een idee van het verschil van formaat tussen die corona en de penta.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  11. hezik

    hezik Guest

    Of had je al wat gevonden/besteld, alexzzz?
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik doe het nu met een ACT 4-kanaals ontvangertje, zeer goed storingsvrij (ook met naburige kanalen enzo) en die weegt iets van 4.5gram gestript, maar het kan natuurlijk lichter, maar voorlopig is het best:)

    Grt.
     
  13. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    DIe act ontvangers vind ik idd heel goed. Geen storing en een "failsave" achtige modus.
     

Deel Deze Pagina