Goedemorgen deze kerstdag,
Helaas kan er niet geklust worden vanwegen familie verplichtingen. Gelukkig komen ze deze kan op zodat ik nog af en toe kan vluchten.
Hier nog wat vorderingen van de Liebherr 954 rups
Een foto van het op de kop liggende onderwagen.
en een foto van de andere zijde
en een foto van de vertragingskast
en een foto van het tandwielstel.
Op "mijn foto's" zijn er nog meer te zien.
Op de volgende foto is de complete aandrijving te zien. Links achter is de 24 volt motor te zien. Die drijft met een tandwiel een vertraging aan. Aan het eind van de vertraging zit een kettingwiel die via een ketting naar het sprocket loopt. Je kan zien (eigenlijk dus niet) dat de keting vanaf buitenzijde nauwelijks zichtbaar is. We hopen dat dit gaat werken. Je moet altijd nog maar zien hoe dit gaat gedragen in het zand en prut zeg maar.
De hele vertraging is in een behuizing gelagerd met kogellagers. Deze behuizing wordt dan in het rupsframe geschoven totdat het eerste tandwiel van de vertraging tegen het motortandwiel aangedrukt zit.
Dit systeem wil ik ook toepassen op de schaal 1:16. Alleen zal de motor dan vast zitten aan de vertraging. En dan zal dus motor en al in het rupsframe geschoven worden. (hoop dat het past)
Op dit moment al bezig met maattekeningen van de schaal 1:16
Groet Stef