Laten we nu maar weer eens ff

ntopic: gaan...................
Vandaag kreeg ik een vraag van Bas B binnen wat de Boshoverheide zoal voor een terrein is; hier mijn antwoord aan Bas:
Hi Bas,
Het is een heide veld...... (militair oefenterrein)
afmetingen ca. 400 x 1000m
op west/zuidwest een dijkje van ca 3 m hoog met een kilometer vlak voorveld
op zuid, oost en noord bos
op noordwest ca 2 km vlak met gras/hei
Het startgebied is een stuk korte hei. soepele lange aanlopen zijn af te raden vanwege de bodem (geen gazonnetje)
Stevige schoenen zijn een aanrader
Voor het overige net zo thermisch en turbulent als de andere heidevelden die ik ken in nederland .
De Boshoverheide is te bereiken via de N564 vanuit de gemeente Weert richting Budel-Schoot, Helchteren (B)
Bij hectometerpaaltje 307 begint een zandpad richting heide. Dit pad is redelijk slecht dus het is aan te bevelen je Ferrari thuis te laten..... Na circa 250 m, aan het einde van de bosrand moet geparkeerd worden en vervolgens is het nog een kleine 200-300 meter lopen tot aan het startgebied.
Omdat we midden op een heideveld zitten ontbreken schaduwrijke terrasjes, hotdog tenten en andere mogelijkheden om koele versnaperingen te krijgen. M.a.w. je bent dus opjezelf aangewezen !
Gelukkig ontbreken midden op de hei ook bomen en struiken

; houdt dus in dat wanneer de huidige weerssituatie aanhoud een meegebracht parasolletje goede diensten kan bewijzen.
De Tomtommers en andere navigatiefanaten kunnen het beste op
www.F3K.nl kijken waar de boshoverheide keurig staat aangegeven.
Meer info
omtrent de wedstrijd volgt de komende dagen op
dit draadje .
Arno