limit ex

Mijn half afgebouwde limit ex heeft heeel lang electronicaloos in de kast gelegen maar nu had ik ineens een paar servo'tjes over dus die erin gepropt.
Het weer was goed/ redelijk extreem (ZW windkracht 6), dus even naar zoutelande gefietst, wat lood erin en smijten maar. Wat lood was dus te weinig... hij waaide zo over het duin :roll: na lang zoeken in de brandnetels bleek de schade niet vreselijk te zijn dus een beetje tape erop, extra lood erin (totaal 100g) en vliegen maar. En vliegen doet ie, lekker snel en wendbaar, zeer grappig kistje.
specs:
Spanwijdte: 72cm
lengte: 54cm
gewicht: 170 gram
servo's: 1x 9grams servo (rolroeren) 2x 5g servo (v-staart)
accu: 4xaaa nimh 800mah
ontvanger: rex-4

Dan heb je geluk gehad david!

Brandnetels? Waar heb je gevlogen dan?Op de heuvel van de hellingzweefmeting staan toch prikbosjes (waar je never nooit doorheen komt?)

Binnenkort de Limit toch ook echt maar eens bouwen.

Vloog je met die van depron of heb je er ook een van hout gebouwd?

Foto?

Achter die parapente/deltavlieg startplaats is een combinatie van prikkelbosjes en brandnetels, niet lekker in ieder geval maar wel doorheen te komen. En ik vloog met die van depron (vleugel=depron romp=hout staart=ook hout)

Ik ben dol op oude koeien!!
En de tekening heeft heel erg lang geduldig liggen wachten tot ik servo's en ontvanger uit mijn microDLG over kon zetten.Een krankzinnige wilde boom sprong voor mijn tuigje en heeft de keuzevergemakkelijkt. Vandaag bij de copyshop geweest en morgen een stapel hout halen....hoi hoi hoi ik mag weer bouwen!!

Maar even on topic: Wordt er 4 jaar na dato nog gevlogen met Limit's en zo ja...zijn er praktische tips/wijzingingen die ik in de bouw meteen mee kan nemen?

Groeten

Justus

p.s. ik wil hem met een T-staartje bouwen

100_3301.jpg

100_3302.jpg

100_3300.jpg

Zo ligt hij er nu bij, alleen nog een manier vinden om een haaienbek te maken en dan vind ik hem goed!
Hij heeft van de week wel al even op het strand zijn neus in de wind gestoken, door tijdgebrek niet echt kunnen vliegen maar de eerste indruk is erg goed. Niet zo nerveus als ik had verwacht en snel genoeg met z'n 205 gram. Vooralsnog laat de juiste wind op zich wachten dus ik denk dat ik er een flits-start-haakje op ga zetten.

Groeten

Justus

Laatst bewerkt:
Heel erg vaak en veel op rcgroups de verschillende draadjes doorlezen en zoeken.
Een van de draadjes kon je hem zo uit downloaden, samen met een pdfje met de juiste ribben. Ik heb alleen zelf een T-staart erop verzonnen, origineel heeft hij een V-staart.

Ik heb er net vlak voor het donker werd voor het eerst van mijn leven mee 'geflitst' en mijn grijns staat nog op mijn gezicht!

Ben wel nieuwsgierig naar het tekeningetje en maatvoering van de T-staart

Ik heb de tekening gemaakt en meteen als snijmal verknipt, dus zou het even opnieuw moeten meten maar ik heb er geen raketwetenschap op losgelaten hoor. Ik heb eerst het zijaanzicht en het bovenaanzicht van de tekening overgenomen en op basis daarvan een leuke vorm getekend die op het zeemansoog een gelijk oppervlak geeft.
Het zijaanzicht is uiteindelijk ietsje kleiner geworden en daarom heb ik het staartje een paar centimeter verder naar achteren gezet in de hoop dat dit het iets kleinere oppervlak compenseert. Het stabilo is ietsje breder en minder diep geworden, het hoogteroer is geprojecteerd wel even groot als origineel.

Mijn eerste indrukken zijn goed maar ik heb alles bij elkaar pas iets van 5 minuten vliegtijd gemaakt dus het moet zich nog bewijzen hoor

De elektroliefhebber zal er heus een motortje in kwijt kunnen.....maar dat zul je bij mij niet tegenkomen (zeg nooit nooit..je weet maar nooit)

Ik heb vanmiddag nog heel even staan flitsstarten en ik ga alleen maar harder lachen.
Het is echt geen zwever voor een open veldje, daar heb ik hem ook totaal niet voor, maar tjongejonge wat een lol met een stukkie elastiek!!! Ik ben blij dat mijn dlgtje doodging want dit is veeeeel leuker!

Die en de Germania 3D, als ik mezelf geen budget op had gelegd zou ik ze beide morgen bestellen....ik vind die kleine dingen helemaal te gek!
En ongetwijfeld zullen ze er een heel stuk gelikter uit zien en in elkaar steken dan mijn toestel (ik bouw namelijk ietsje gehaast en soms wat slordig)
Maar 79euro+25 verzenden vind ik niet echt grappig. Ik was nu klaar met 11 euro aan hout en lijm

Heej Justus,

Zou jij nog wat linkjes kunnen doorpasen, want ik heb wel gezocht, maar kan niet zoveel vinden over de Limit ex. Wel filmpjes, die zijn trouwens erg leuk!

Back