Helimax wanneer je het stukje dat je aanhaalt zelf goed leest zal je hebben kunnen lezen dat de latency die in de zender ontstaat maar een kleine rol speelt in het geheel. Er zijn andere spelers in het spel die veel belangrijker zijn. De meest belangrijke is vrijwel altijd de snelheid van de servo zelf.
Daar komt bij dat wat jij denkt te kunnen verbeteren helemaal geen rol speelt, tenminste volgens mij niet. De beweging van de stuurknuppel is een lineaire beweging. Daar komt een netjes lineair "getal" uit rollen wat de computer verder gebruikt en waar uiteindelijk en pulsbreedte van wordt gemaakt. Die pulsbreedte is dus nog steeds lineair en loopt keurig met de knuppel mee. LET OP ik ga er van uit dat alle mixers, dualrates, expo en dergelijke uit staan!
De servo krijgt uiteindelijk die puls en zal daar een lineaire ( ja echt een lineaire) beweging van maken. Het "probleem" is echter dat het lineair op een cirkelboog is! Wanneer je daar een stuurstang aan vast maakt om er een rechtlijnige beweging van te maken zal die beweging niet lineair zijn maar volgens een stuk van de cosinus lijn verlopen. Daarmee wordt in de zender en de ontvanger absoluut geen rekening gehouden. Waarom zou dan een lineaire servo op dat punt verbetering kunnen geven, ik zie het niet!
Ooit ben ik ook begonnen met lineaire servo's en waren de draaiende servo's "speciale" dingen die je alleen kocht als je er één nodig had. Voor sommige zaken waren ze wel handig. Langzamerhand zijn de lineaire servo's er meer en meer uit gegaan. Hoofdzakelijk omdat ze mechanisch nogal kwetsbaar waren. Een beetje harde landing en er waren een reeks tanden van het hoofdtandwiel weg. Ook het "oogje" waar de kwiklink aan vast komt brak regelmatig af. Ik had altijd meerdere setjes bij me om dat tandwiel of die tandheugel op het veld te kunnen vervangen anders was de vliegmiddag soms na een kwartier al over.
Een ander nadeel was dat je altijd maar één vaste uitslag had. Je kon niet een gaatje verder naar het midden of naar buiten om de roeruitslag te verkleinen of vergroten. Alleen bij het roerhoorntje op het roer had je een instel mogelijkheid maar dat was wel beperkt.
Over het algemeen hebben de draaiende servo's het zo goed als helemaal over genomen van de lineaire servo's. Voor "speciale toepassingen" zijn er nog een paar merken die ze nog maken maar voor algemeen gebruik is dat echt niet nodig.
Zoals ik al schreef, ik zie de voordelen die jij ziet echt niet.