Het derde lopende bouwverslag, modelbouw kon wel mijn hobby zijn! 
De Linquenda. Een verlengde Friese maatkast uit 1916.
Gebouwd in Hoogezand op een lengte van 31,54.
De verlenging is na-oorlogs en een maakt het schip 41,54 meter.
In huidige toestand meet de Linquenda 335 ton op 2,11 meter maximale diepgang.
Al een hele tijd staat dit specifieke schip op mijn verlanglijstje om te bouwen.
Wie wil er nu niet een model hebben varen van het schip waarop men is opgegroeid?
Dit schip heb ik nu een maand (actief) op mijn tekentafel liggen.
De werkwijze in het kort:
Ik ben begonnen met alle foto's bij elkaar te harken die ik van dit schip heb.
De Linquenda is het schip van mijn vader, dus dit waren toch al gauw enkele honderden foto's (!) van vroeger en nu.
Vervolgens ben ik een paar dagen zoet geweest met kijken naar wat er bruikbaar zou zijn en welke foto's ik niets mee zou kunnen. Uiteindelijk heb ik er zelfs nieuwe foto's bij moeten maken omdat ik de nodige details niet in kaart kon brengen op basis van het materiaal dat ik reeds had.
Gelukkig heb ik dit schip "voor handen".
Ik kan zo ergens aan boord stappen en foto's maken, een kopje koffie is altijd gratis bij mijn vader, en dat is natuurlijk mooi meegenomen.
Om een beeld te geven van wat ik tot op heden gedaan heb:
De stuurboordzijde heb ik nagenoeg geheel getekend, de bakboordzijde verschilt alleen in de opbouw een beetje. (met name het hoge, achterste deel) Dus dit zal zoveel tijd niet kosten.
Ik wil het schip nog van boven en recht van voor op de foto zetten, om de lijnen goed te kunnen zien.
Nu maar weer vrolijk verder tekenen, ik hoop de eerste bouw dit jaar nog te starten. Met het huidige tempo van tekenen gaat dat wel lukken.
Tot zo ver.

De Linquenda. Een verlengde Friese maatkast uit 1916.
Gebouwd in Hoogezand op een lengte van 31,54.
De verlenging is na-oorlogs en een maakt het schip 41,54 meter.
In huidige toestand meet de Linquenda 335 ton op 2,11 meter maximale diepgang.
Al een hele tijd staat dit specifieke schip op mijn verlanglijstje om te bouwen.
Wie wil er nu niet een model hebben varen van het schip waarop men is opgegroeid?
Dit schip heb ik nu een maand (actief) op mijn tekentafel liggen.
De werkwijze in het kort:
Ik ben begonnen met alle foto's bij elkaar te harken die ik van dit schip heb.
De Linquenda is het schip van mijn vader, dus dit waren toch al gauw enkele honderden foto's (!) van vroeger en nu.
Vervolgens ben ik een paar dagen zoet geweest met kijken naar wat er bruikbaar zou zijn en welke foto's ik niets mee zou kunnen. Uiteindelijk heb ik er zelfs nieuwe foto's bij moeten maken omdat ik de nodige details niet in kaart kon brengen op basis van het materiaal dat ik reeds had.
Gelukkig heb ik dit schip "voor handen".
Ik kan zo ergens aan boord stappen en foto's maken, een kopje koffie is altijd gratis bij mijn vader, en dat is natuurlijk mooi meegenomen.
Om een beeld te geven van wat ik tot op heden gedaan heb:

De stuurboordzijde heb ik nagenoeg geheel getekend, de bakboordzijde verschilt alleen in de opbouw een beetje. (met name het hoge, achterste deel) Dus dit zal zoveel tijd niet kosten.
Ik wil het schip nog van boven en recht van voor op de foto zetten, om de lijnen goed te kunnen zien.
Nu maar weer vrolijk verder tekenen, ik hoop de eerste bouw dit jaar nog te starten. Met het huidige tempo van tekenen gaat dat wel lukken.
Tot zo ver.