Lipo Charger

Zucht :

:mad:Nee, waarom?: Input Voltage: 11~18v, dus de ingangsvoltage of voedings voltage voor deze lader is 11-18 Volt , dus je hebt een externe voeding nodig , dus past de stekker op jouw foto niet , hooguit op de exterrne voeding ............

11-18 Volt DC(Direct Current)is gelijkspanning , externe voeding nodig ,
220-240 Volt AC(alternating current) is wisselspanning zoals dat uit het stopkontakt uit de muur komt ....

Lezen, lezen en nog eens lezen Luuk , ik snap dat erg graag wat wilt kopen :D, maar lees eens alles goed .......:)

maximale capaciteit van 4000 mAh laden.
sorry die post kwam wat laat aan en stroom en elektrischiteit heb ik nooit goed begrepen, ruimte en tijd zijn meer mijn ding ;)

Ga even uit van je maximale specificatie, een accu met 3 cellen en een maximale capaciteit van 4000 mAh laden.

De spanning van een 3 cellen Li-Po is 12,6 volt. Als de lader een maximaal vermogen heeft van 50 watt dan is de maximale laadstroom 50 : 12.6 = 4 ampère. Dat is in theorie, waarbij geen rekening is gehouden met warmteverlies en specificaties die misschien aan de ruime kant zijn. Past allemaal net/net niet. Een lader met iets meer vermogen zou een betere keuze zijn.
Na wat zoeken heb ik deze gevonden, ietsje duurder maar meer mogelijkheid voor in de toekomst :)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__49450__Turnigy_Neutron_80W_DC_Touch_Screen_Charger.html

Ziet er prima uit, maar ook daar heb je een losse voeding voor nodig.
Kijk eens naar de Hype Xtreme X7 of de Maxtraxx die Steven noemde, die zijn ook 80 watt, maar met ingebouwde voeding.

Het zou ook wel helpen als Luuk zijn vragen in één draadje stelde in plaats van twee: link

Max.

Klopt, ik heb dat draadje daarom ook gemeld.
Dan blijft alles mooi en duidelijk in een topic.

Ik weet niet wat de verzendkosten zijn, maar in het International warehouse is hij in stock.
Dat lijkt qua specs inderdaad een prima lader.

Ik heb een imax b6ac lader en die was goedkoop... Chinese meuk.
Heeft dus de geest gegeven met een foutmelding waar ladingen anderen ook last van hebben.

Heb nu een ik hoop veel betere lader besteld.
Kost meer, nl bedrijf en ik hoop betere garantie.

De Graupner Ultramat 16S

Hoop dat deze het langer gaat volhouden.

Vandaag gelijk getest bij binnenkomst.
Perfect.
2 lipo's
Exact 12,6 volt.
Elke cel 4,2 volt.

Gelijk de multimeter erop die deze mooie waardes bevestigde.

Back