Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zat nog eens te denken over dat opwarmen, en bedacht me toen dat de luchttemperatuur een betre weergave geeft van de opwarmingssnelheid van de box, dan de temperatuur van de lipo. Dus een volgende logje gemaakt, gecombineerd met de lipo-temperatuur:
![]()
Je ziet dat de box in 4 minuten op 40 graden zit. Dus de snelheid van opwarmen zit wel goed . De lipo volgt langzamer, het is goed te zien dat het goed opwarmen van een lipo een uur duurt.
Zonder lipo in de box gaat de heater maar eens in de 10minuten aan, met is dat iets meer, maar er is dus ruim voldoende verwarmingscapaciteit aanwezig met de bandenwarmers, anders zouden ze langer en vaker aangaan. Klopt ook wel, de meeste heaterboxen hebben 20-30W, deze 60W.
Variatie in luchttemperatuur ongeveer 5 graden, de lipo temperatuur varieert 1 graad, ik vind het prima zo.
Een voordeel van dit soort constructies tov een koelbox is dat dit gemiddel 1.5Ah-2Ah uit de accu neemt per uur, een koelbox al snel 4 a 5Ah. Dat kan op een dagje vliegen veel schelen, als de heaterbox een uurtje of 6 a 7 aanstaat is dat toch al 20Ah verschil.
Groet,
Gerben
Wat bedoel je daar mee, of wat is het?... verliesvrije diodebrug. ...