Hoi Bert,
Je kunt de lipo's ook laden terwijl ze in de warmte box liggen. Wel zou ik zorgen dat ze etegen het einde van het laadproces egaal doorgewarmd zijn (als je een 40minuten laadt zijn ze dat wel), zodat alle cellen ongeveer even warm zijn , zich gelijk gedragen en de balans dus ook gelijk is.
Ik heb heaterboxen gezien waar ze een verlengkabeltje voor de balancer in gemaakt hadden en een aansluiting voor de laadkabels, dat werkt best mooi. Ik doe het ook wel eens, maar dan ligt het deksel gewoon op een kiertje met de kabels ertussendoor.
Zeker de aluminium kant van de verwarmingsdekens zou ik wel tegen een aluminium plaat leggen. De draden in de dekens worden heel snel erg warm en kunnen de folie zelfs doorsmelten. Door er een aluminium plaat tegen te klemmen wordt die piekwarmte afgevoerd en warmt de boel egaler op. Bovendien warmt die grote aluplaat de lucht beter op dan dat die losse draadjes de lucht op moeten warmen, dat oppervlak is erg klein.
Doordat de lipo's op een warme aluminium plaat liggen warmen ze in mijn beleving ook sneller op.
Ik heb trouwens een modificatie uitgevoerd. Het bleek dat de diode in the thermostaat erg heet wordt. Die heb ik eruit gesoldeerd en daarvoor in de plaats heb ik een 16A diode in TO220 behuizing (van mijn electronicaboer kreeg ik een MBR1660) op de grote aluminium plaat geschroefd, natuurlijk met een isolatieplaatje ertussen.
Groetjes,
Gerben