Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
t is gewoon een grapje!
als je logisch nadenkt dan weet je toch dat er geen lipo's van 4,8v bestaan.
je ziet toch duidelijk dat het bewerkt is!
4 x 1,2v = 4,8 v
dus je zou een lipo van 4,8 v kunnen gebruiken :lol: of iets dat in de buurt komt![]()
Het is geen kwestie van logisch nadenken maar van kennis, en ik heb geen idee hoe ver jouw kennis reikt want ik ken je verder niet. Ervan uitgaande dat je misschien niet beter weet probeer ik je dus wat wijzer te maken.als je logisch nadenkt dan weet je toch dat er geen lipo's van 4,8v bestaan.
je ziet toch duidelijk dat het bewerkt is!
Wanneer de losse cellen aan elkaar gesoldeerd zijn en de uiteinde weer een snoertje heeft met stekker ben je niet afhankelijk van 4x2 of 6x2 contacten waar een haar al kan zorgen voor een fatale spanningsuitval. Of veertjes die de cellen aan drukken slap worden of (oude) lekkage en corrosie die voor meer weerstand of geen contact zorgen. De cellen uit de zender halen is ook niet meer nodig want je kunt hem intern laden.Is er reden om aan te nemen dat NMH's sneller slechte contacten krijgen dan Eneloops?
Dat is duidelijk, maar dat was de vraag ook niet.
In post 26 leek het of Wimb dacht dat hij minder snel last zou krijgen van slechte kontakten door Eneloops te gebruiken, en dat trok ik in twijfel, waarop hij in post 28 uitlegde dat dat niet was wat hij bedoelde.
Ik heb ook een DX6i en vind losse batterijen ondanks de nadelen opzich wel handig maar onder de hoeveel V kan ik het beste mijn penlites weer opladen?
Ik ben het gesodemieter met losse cellen ook zat, en ben ook een beetje "on edge" met die lage spanning. Normaliter gaat er 6V in (4 penlites) en mt 4 NiMH celletjes ben je wel een beetje krap bezig.