S
simonthemaster
Guest
Hey,
Sinds een tweetal maanden heb ik me een piccolo aangeschaft, om ook binnen te kunnen vliegen.
Alles gaat supergoed, qua hoveren dan toch, want ik heb binnen niet zo heel veel plaats.
Het enige probleem is mijn batterij-capaciteit. Nu zit er een 8.4 V NiMH pakje van 280 mAh in. De vliegtijd (hovertijd) is dan beperkt tot een 7-tal minuten, waarbij ik de laatste minuut ook wat te kort kom om echt goed uit grondeffect te geraken.
Met mijn lader (Ultramat 10) krijg ik er ook niet echt vlot een voldoende capaciteit in. Ingesteld op een delta-piek van 6 mV/cel gaat er soms 150 mAh in. Ik heb al geprobeerd om de cellen te laden als de heli begint te minderen (naar de grond zakken), ik heb ook al geprobeerd om de cellen te laden nadat ze bijna volledig leeg waren (het piccoboard schakelt dan de motoren uit, servo's blijven werken).
Wat er mij wel opvalt is dat mijn lader soms maar 6 cellen detecteert.
Wat kan het probleem zijn met dit batterypack? En hoe kan ik dit oplossen?
Een andere optie is om over te schakelen naar lipo's.
Het is een standaard piccoboardje, met een G310 motor.
Ik heb hier al in verschillende threads gelezen dat de hoofdmotor wel een 3S pack aankan, maar de staartmotor iets minder. Ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen en een 3S pack van rond de 1000 mAh ga kopen.
Maar hoeveel stroom moet die kunnen leveren voor de G310 motor? Lipo's schelen nogal wat in prijs als ze 10C, 12C, 15C of 20C zijn. Ik vond dit niet onmiddellijk terug.
Verder kan ik lipo's laden met mijn ultramat 10, maar der moet nog een balancer bij zeker? Een link naar een "how-to" of een faq ivm met alle benodigdheden en aansluitwijzen van lipo's is welkom, ik heb geen ervaring ermee.
Alvast bedankt!
R
Sinds een tweetal maanden heb ik me een piccolo aangeschaft, om ook binnen te kunnen vliegen.
Alles gaat supergoed, qua hoveren dan toch, want ik heb binnen niet zo heel veel plaats.
Het enige probleem is mijn batterij-capaciteit. Nu zit er een 8.4 V NiMH pakje van 280 mAh in. De vliegtijd (hovertijd) is dan beperkt tot een 7-tal minuten, waarbij ik de laatste minuut ook wat te kort kom om echt goed uit grondeffect te geraken.
Met mijn lader (Ultramat 10) krijg ik er ook niet echt vlot een voldoende capaciteit in. Ingesteld op een delta-piek van 6 mV/cel gaat er soms 150 mAh in. Ik heb al geprobeerd om de cellen te laden als de heli begint te minderen (naar de grond zakken), ik heb ook al geprobeerd om de cellen te laden nadat ze bijna volledig leeg waren (het piccoboard schakelt dan de motoren uit, servo's blijven werken).
Wat er mij wel opvalt is dat mijn lader soms maar 6 cellen detecteert.
Wat kan het probleem zijn met dit batterypack? En hoe kan ik dit oplossen?
Een andere optie is om over te schakelen naar lipo's.
Het is een standaard piccoboardje, met een G310 motor.
Ik heb hier al in verschillende threads gelezen dat de hoofdmotor wel een 3S pack aankan, maar de staartmotor iets minder. Ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen en een 3S pack van rond de 1000 mAh ga kopen.
Maar hoeveel stroom moet die kunnen leveren voor de G310 motor? Lipo's schelen nogal wat in prijs als ze 10C, 12C, 15C of 20C zijn. Ik vond dit niet onmiddellijk terug.
Verder kan ik lipo's laden met mijn ultramat 10, maar der moet nog een balancer bij zeker? Een link naar een "how-to" of een faq ivm met alle benodigdheden en aansluitwijzen van lipo's is welkom, ik heb geen ervaring ermee.
Alvast bedankt!
R