Lipo Zippy

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door JeePee16v, 30 jun 2014.

  1. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Elke lipo lader zal bij 4.2V per cel stoppen met laden dus daar verwacht ik weinig van.
    In een emmer van 10 liter kan maar 10 liter in en als er al een paar bakstenen in liggen dan kan er nog maar 5 liter of minder in.
    Een grotere pomp om er meer in te krijgen helpt dan echt niet.
    Bij 4.2V celspanning is een lipo vol maar dat zegt niets over hoeveel er in zit.
    Dat merk je pas als je hem leeg trekt en merkt dat er veel minder uit komt als je verwacht.
    In jouw geval is er dus maar 1000mAh in geladen en je verwacht tocht minstens 6000mAh.
    Dan merk je da dust het een emmer met bakstenen is.;)
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2014
  2. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
    Even een waarschuwing. Uit het voorgaande verhaal lees ik dat je nog niet zo veel kennis van electronica hebt. Je wil de accu ontladen en daarna een weerstandsmeting uitvoeren. Doe deze weerstandsmeting niet met een ohmmetertje op je accustekers want ik voorspel je op zijn minst een hoop rook, misschien nog wel een vuurtje. Een weerstandsmeting op een accu kun je met een geschikte lader uitvoeren. Wat er gebeurt is dat de accuspanning gemeten wordt in onbelaste en in belaste toestand. Afhankelijk van de spanningsdaling bij bepaalde stroomsterkte kun je de inwendige weerstand berekenen.

    Ik ben niet bekend met traxxas. Was je vorige accu ook een lipo, of een NIMH accu? Misschien staat je accutype in de regelaar verkeerd.

    Welke gegevens staan op je accu? 3s 8400 is al bekend, maar welke C waarde. Welke tandwieloverbrenging gebruik je. Daar kan een anderre rijder een inschatting mbt stroomverbruik van maken. Stel je C waarde is 10, dan kan de accu max 10 * 8.4 = 84A continu leveren.
     

Deel Deze Pagina