Lipoly met welke onderdelen?

Is een risico inderdaad. Heliman zegt straks een complete heli op voorraad te willen hebben.

Ik ga zoiezo erg rustig aan doen ;) Lekker sheuren doe ik met de piccolo. 3D kan op de sim. De lipoly wordt echt een oefen heli zonder grenzen :)

Wel een beetje raar dat de lipoly in een keer €70 duurder is geworden :?

Tadango zei:
...De lipoly wordt echt een oefen heli zonder grenzen :)
Ik zou je picco als oefen heli houden ;)

Theo B zei:
Wel een beetje raar dat de lipoly in een keer €70 duurder is geworden :?
Waar haal je dat vandaan dan? Ik neem aan dat je (herman) niet bij moest betalen omdat je nu een 2de revisie versie Lipoly krijgt?

Niet raar, wel jammer. Hij is duurder omdat een aantal onderdelen worden vervangen door beter. Meer carbon misschien ;) Zou er leuk zijn, carbon romp. Kop was al alu en carbon dus die kunnen ze alleen veranderen. Andere snaar? Motor? Ik heb echt geen idee. We zien het wel. Gister net de verhoging verdiend dus het geld heb ik er wel voor. Als hij net zo goed vliegt als hij eruit ziet maakt het me ook weinig uit. Ik wil gewoon een kleine heli die met Windkracht 4 nog super strak vliegt. Ik hoop alleen dat hij een beetje fel reageert. Op de filmpjes vergeleken met de Rebell is hij traag en die is een stuk zwaarder. Naja we zien wel.

@Michel
Ik heb nog niets betaald. Alleen gereserveerd. Als hij er is zou ik het geld enz overmaken. Heb dus geen rechten maar probeer wel korting te krijgen als ik er ook cfk bladen en een accu + een orbit pro lader bij neem. Moet ook een goede review van komen op het forum ;)

Oefenen doe ik natuurlijk ook met de piccolo maar als ik zie hoe ik daar nu mee vlieg. Windkracht 3 tussen de bomen en de flats. Stall turn enz.. Ik probeer zelfs nu een bijna autorotatie ;) Helemaal kan niet anders heb ik geen staart meer. Met een mooie daal hoek met genoeg voorwaarte snelheid kan je het gas echt bijna dicht gooien. Ondanks dat hij maar 240 gram weegt heeft hij met de like90 bladen genoeg toeren om nog goed te reageren. Zit ook wel erg veel uitslag op ;) Ik ben zelfs een nette flat spin aan het oefen alleen moet dat echt met weinig wind. Ook moet er nog een horizontale fin op de staart anders knikt hij zo bij hoge snelheden.

Toch vind ik het raar dat nadat je je lipoly al besteld hebt, er achteraf nog een verhoging van 70€ komt.

Volgens mij is dit wettelijk niet in orde en zou heliman de heli gewoon voor het afgesproken bedrag de goederen moeten leveren.

8O Autorotatie???
Heb je er een 1-weg lager op zitten dan ofzo? Als ik het gas dicht trek van mijn hummingbird ligt die in 0.3 seconde te wachten op een seconde-lijm behandeling :lol:

zonder vrijloop schieten ze als een raket naar beneden inderdaad.

thrust me........i know :wink:

Goed nieuws :) Hij is over 2 weken leverbaar dus review binnenkort ;)

Heeft een echt heli vlieger zin om dat ding goed te komen testen? (moet wel heel blijven maar 3D mag ;))

Geloof me, piloot ;)

Ik krijg hem deze week misschien... moet het nog maar zien....

Alles ligt klaar :) Ik heb nog vakantie deze week en uit verveling bouw ik alvast indoor vliegtuigjes :)

Zondag hebben we een electro meeting... zou leuk zijn als hij dan mee kon. Als hij inderdaad in de fabriek al gebouwd is heb ik heb weinig tijd nodig ;)

Filmpje bekeken.. WHOW!!!!!! Welke setup heeft hij!!!! Vast geen standaard motor en Hitec 81 servo's.... en 3s lipo's... En zoja, JIPPIE!!! Dan kan de mijne ook zo vliegen :)

Hij lijkt aardig wat accu's aan boord te hebben. 3s2p 1500 of 2000... ik doe het eerst met 3s1p of 3s2p 2000HD cellen, ligt aan de balans. Goede cellen komen volgend jaar wel.

Rick_NT, weet je de setup waarmee hij vloog? Ben erg beniewd :) Ook is dit de eerste versie. Ik krijg de 2e versie, moet dus nog beter zijn ;)

En nu maar weer wachten... eeh... vliegtuigjes bouwen....

Ik mag wel heeeeeeeeeeeel erg goed uitkijken de eerste keer...... en 2e.... en 3e enz..... Is heel wat anders dan mijn eco piccolo..... Leuk voor thuis zit er ook haast niet in (achter thuis op een veldje bedoel ik ;) niet binnen.) tenzij je erg rustig aan vliegt.

Deze heli stond ook in Bitburg bij het EK. Vloog toen inderdaad met een 3s2P pakket. Weet alleen niet meer welke capaciteit.
Informeer anders eens bij Art-Fantasy (oid) want hij kon ook paketten leveren. Prijzen klonken enigzins redelijk.
Vraag naar de Setup van Andreas.

Welke cellen zijn volgens jou dan beter dan de Kokam's 2000HD.

Rick

3s2p 1500 ;) Qua gewicht dan... of thunder power 2100 ers (of de 2000?) die zijn 141 gram. Ik zag ook net andere cellen van 2500 3s1p voor 114 gram! Die passen er ook mooi in.

3s2p 1500 is wat ze aanbevelen dacht ik. Ik ga het eerst gewoon proberen met wat ik heb. Geen geld meer voor andere cellen ;) En volgend jaar zijn er toch beter dus dan kan ik beter even wachten....

Ik ga even informeren naar die setup ;) Hoop niet dat het 4s was... kan ik weer een andere regelaar gaan zoeken...

De heli geeft mij juist een heel stabiele indruk, maar het leuke is wel als je stuurt dan gebeurt er ook iets.

Heb zelf nooit met een picollo oid gevlogen, maar denk wel dat dit ding een stuk stabieler zal zijn maar ook directer reageerd op stuursignalen.

Aan dat eerste ben je (na enige verbazing) zo gewend maar dat directer reageren kan misschien tricky zijn. Misschien is het raadzaam om voor de eerste vluchten de uitslagen van de cyclic op 75% van het geadviseerde te houden en de negatieve pitch wat hoger te zetten.

Tadango zei:
Heeft een echt heli vlieger zin om dat ding goed te komen testen? (moet wel heel blijven maar 3D mag )

Vlieg je toevallig single-stick met pitch links en trekkend?

Rick

helaas....
kan wel instellen op zender :)

Mijn piccolo is ook aardig aangepast en vliegt ook heel direct nu. Lekkere head speed met like90 bladen. Sneller servo's met veel uitslag, stuurt ook erg fel en snel. Is ook aardig stabiel zonder wind alleen een simpele gyro dus geen stabiele staart. wel 720 graden per seconden piro's :)

Okee, net handleiding gelezen... dat wordt sleutelen ;) Beter, weet ik hoe hij inelkaar zit en dat het goed vast zit ;) 3s2p 1500 voor normaal vliegen en 3s2p HD voor 3D. Ik heb een 40A regelaar dus dat zit wel goed. Alleen voor 3D heb je een Upgrade Pully nodig.. hoop niet dat die erg duur is... over een par jaar :)

En zoja, JIPPIE!!! Dan kan de mijne ook zo vliegen

nu alleen de piloot nog :wink:
ik sta ook altijd te kijken als cracks als john met mijn raptor vliegen :D
geeft wel een goed gevoel te weten dat je heli het alvast kan, dat het dus alleen nog maar aan jezelf ligt ! :P

pcies :) Dan heb je ruimte zat om te leren... Op de sim gaat het al aardig de goede kant op. Kan het misschien volgend jaar voorzichtig in het echt proberen na een hele winter training ;)

Alsof het niet mogelijk is in de winter te vliegen.
Je zit toch nog gewoon op school???

Overdag is het gewoon licht hoor ;)

Back