Lipoly met welke onderdelen?

ja maar ook erg koud ;) Ik heb thuis niet de ruimte om echt figuren te vliegen met dat ding (heb het wel maar of iedereen daar zo blij mee is...) dus moet ik wachten tot ik op de club ben. In de winter is dat iets minder ;)

Goed nieuws :) Kreeg vandaag een email van Roel Woering (Heliman.com) dat hij een factuur heeft ontvangen voor 2 lipoly's :) Dit betekent waarschijnlijk dat de heli's naar hem onderweg zijn. Zodra hij er 1 naar mij heeft verstuurd krijg ik nog een email. Binnenkort beginnen met de bouw ;) Ik zal proberen een verslag te maken.

van bestelling tot levering met een half jaar ertussen ?

mijn ordertje was allang gecanceld, en ik vollg al met een andere heli rond schat ik.

wat een belachelijke levertijd.

Het is de 2e versie. Ze waren zo slim om na de eerste levering de reacties af te wachten en meteen een 2e versie te gaan leveren. Zo voorkom je slechte reacties :) Vindt ik een heel goed plan. Dat hij daardoor duurder is niet :(

Helaas zijn er weinig heli's in de klasse. Er zijn wel logo's enzo maar of die zo vliegen :) een kop van carbon en alu is toch best wel ok :)

En gerard, je zei zelf nog dat hij het wachten echt waard was ;)

Tadango zei:
Helaas zijn er weinig heli's in de klasse. Er zijn wel logo's enzo maar of die zo vliegen :)
Logo's zijn een stappie groter, en ja, die vliegen waarschijnlijk ook een stappie beter :P
Ik heb er nu 2 tandjes meer op m'n motor gezet... wow! dat ding gaat nu net zo snel als m'n Zoom :D

Ik denk dat een eolo meer in de richting komt van jou Lipoly

Goed spul laat op zich wachten en ik kan het weten :lol:

Wel een beetje onfatsoenlijk om in de tussen tijd de prijs te verhogen vooral voor de mensen die hem al besteld hebben. Heb je naar ArtFantasie gemaild voor een officiele reactie, moet toch iets te regelen zijn. Heb kort met de eigenaar op het EK F3C gesproken en het leek mij een schapelijke gast.

Rick
Die met smacht wacht op een mail van Jan

Ik had ook al gemaild naar artfantasie om informatie over de setup van Andreas Rummer. Geen reactie :(.

Kreeg vandaag een email van roel, heli gaat MAANDAG met de post. Vandaag dus of volgende week??? Naja, zien we vanzelf :)

Als hij vandaag verstuurd is wordt hij morgen bezorgd. Met een beetje mazzel kan mijn vriendin hem in ontvangst nemen en kan ik dus morgen beginnen met bouwen :) Wachten totdat de lijm droog is zal moeilijk worden ;) Dus eerst alle delen met epoxy lijmen en dan rustig wachten. Ik wil geen risico lopen dat het alsnog krom getrokken wordt. Eind van de avond beginnen met mechaniek

Woensdag avond mechaniek afbouwen en electronica inbouwen. Donderdag afstellen en even buiten (mits het goed weer is ;)) een test hover :)

Dan een weekend niets doen, ben weg vrijdag tot zondag :( (misschien als ik mijn vriendin lief aankijk mag de heli mee naar utrecht ;))

Dinsdag ook maar even goed oefenen op de sim. Moet die dode uurtjes tot doorkomen.

Tot zover de planning. Als als hij volgende week komt nog even geduld dan :)

Tadango zei:
Wachten totdat de lijm droog is zal moeilijk worden ;) Dus eerst alle delen met epoxy lijmen en dan rustig wachten. Ik wil geen risico lopen dat het alsnog krom getrokken wordt.

Lijmen... epoxy... ??? wat moet je in gods naam lijmen dan??
In m'n Logo zit niet meer dan een beetje blauwe locktite (en groene op het tandwiel)
Buiten dat, was dat ding niet allang gebouwd?

al dat carbon in de kop ziet er leuk uit, maar ik vrees dat dat wel allemaal naar de knoppen is na een aanvaring met "terra firma"

Daarom moet je ook niet crashen ;) Het is wel kwetsbaar inderdaad. 1 goede crash en ik kan een nieuwe bestellen (ja hele heli) Frame zal wel breken, carbon in de kop scheurt en de bladen slopen de rest wel ;) Gewoon hopen dat het een beetje goed gaat :)

tja... sorry Herman, wil je enthousiasme zeker niet onderuit halen. Maar dit is wel een beetje (2 beetjes) bagger. Misschien vliegt hij super. maar van een eventuele crash moet je toch wel uit gaan.
Moet je dan weer zo lang wachten op onderdelen???
Is heliman de enige leverancier...
Heb je bevindingen nou zo gevolgd maar vraag mij af of de lipoly zo'n goede heli is. Misschien vliegt hij goed hoor, daar twijfel ik ook echter niet aan.
Maar de service????

Jees, eerst maanden wachten om te horen dat hij wat kinderziektes heeft en die eerst verbeterd moeten worden.
Vervolgens moet je voor de "vernieuwde versie" geld bij betalen... (en wat is er nu veranderd???)
Uiteindelijk moet je weer maaaaaaanden wachten “want de lipoly wordt gebouwd”.
En dan blijkt dat je hem alsnog zelf moet bouwen??? Waarop moest je dan zo lang wachten??? Op het freesen van die onderdelen???

shìt man, dit is echt belachelijk. En alles moet je in elkaar lijmen. Zo goed als de hele heli bestaat uit gefreesde plaatjes. Zelfs de rotorkop, dit heb ik nog nooit gezien. Volgens mij zit er een of andere knutselaar achter die thuis een mooie CNC freesmachine heeft staan. En alles zelf maakt.

Nu maar hopen dat de onderdelen een beetje snel te krijgen zijn, anders zit je weer een half jaar zonder heli. :?

Volgens mij had je echt beter een lekker commercieel ding kunnen kopen. een Spirrit ofzo, die is in dezelfde maat. en tunningsparts / upgrade's / onderdelen overal te koop.

Tja, zit wel wat in :)

Aan roel ligt het niet. Dit moet gewoon lang wachten op de levering. Elke leverancier heeft daar mee te maken.

Onderdelen zijn straks wel leverbaar. Heliman wil er straks zoiezo 1 op vooraad hebben. Dit pas als iedereen 1 heeft en de bestellingen zjin afgerond. Wat ik begreep van hem is dat er maar 1 persoon die paketten maakt. Tja, dan duurt het even :) En in de eerste versie zaten niet erg kinder ziektes. Er zijn onderdelen nog meer verbeterd. Daardoor ook duurder. Misschien zijn de upgrades nu standaard (alu tuimelschuif, betere pulleys voor 3D vliegen enz).

En het crashen, tja.. Ik zie dit als een 3D vliegtuig, 1 crash daarmee en er is ook 0,0 van over. Wat denkte als ik met die funtana een radslag maak? Ligt ook overal doormidden. Gewoon een kwestie van rustig doen. Anders neem ik volgend jaar wel een zoom oid om dingen uit te proberen ;)

EDIT: Op moment van posten kwam er nog een email binnen. De leverancier heeft de advies prijs verhoogd naar 399, hun bieden hem aan voor 329. Roel doet dus niets fout (naja, niets fout ;))

1e Post :

Ik heb contact gehad met die duitse winkel. Zij reageerden erg snel en wisten niets van een 2e versie??? Ook hadden hun hem inderdaad op vooraad. Zij hebben toen nog nagevraagd bij artfantasie en die zei ook dat er geen 2e versie was. Nu zijn er wel steeds kleine aanpassingen maar 70 euro??? Ik heb roel al gemaild.

Duitse winkel :

Hello,

I asked the manufacturer Art Fantasie and was told that there is NO new version of the Lipoly.

-----

Ich gebe ja zu, dass wir laufend daran arbeiten unseren Lipoly, sowie den Baukasten und Bauanleitung zu verbessern.
So gibt es natürlich kleine Veränderungen im Detail, z.B. ein anderes Motorriemenrad, aber ansonsten gibt es keine neue Version.

-----

We had some Lipolys in stock for good prices.

Regards

Mit freundlichem Gruß,

Volker Desinger

--
rc-city.de http://rc-city.de
Bambergstr. 110 info@rc-city.de
D-59192 Bergkamen Fon: +49-2307-663620
Germany Fax: +49-2307-663622

Der Partner bei Fragen zu RC-Modell-Hubschraubern

Am 04.10.2004 um 20:35 schrieb Herman Kruisman:

> Thanx for the quick reply :)
>
> No there is another version witch costs 70 euro's more ;) It is the
> revised version with some enhancements. I don't know what is different
> because they aren't sold yet. The first new ones are shipped this
> week. That's what I heard and am waiting for comfimation.
>
> Kind regards, Herman Kruisman
>
>
> -----Original Message-----
> From: Volker Desinger [mailto:info@rc-city.de]
> Sent: maandag 4 oktober 2004 20:20
> To: Herman Kruisman
> Subject: Re: Anfrage Lipoly
>
> Dear sir,
>
> thanks for your interest in products from rc-city.de.
>
> What do you mean: 'older' - 'newest'?
>
> There is only ONE version of the Lipoly.
>
> And 'YES': It is in stock.
>
> Regards
>
> Mit freundlichem Gruß,
>
> Volker Desinger
>
> --
> rc-city.de http://rc-city.de
> Bambergstr. 110 info@rc-city.de
> D-59192 Bergkamen Fon: +49-2307-663620
> Germany Fax: +49-2307-663622
>
> Der Partner bei Fragen zu RC-Modell-Hubschraubern
>
> Am 04.10.2004 um 18:08 schrieb Herman Kruisman:
>
>> Dear rc-city,
>>
>>  
>>
>> Is the Lipoly heli in stock? Is this the older or the newest version?
>>
>>  
>>
>> Kind regards, Herman Kruisman
>
>
>

Dit draadje wordt interessanter en interessanter ;)

Van wat ik er van begrijp is er dus helemaal geen revisie geweest. (alleen een paar aanpassingen) maar niets wat het product 70€ duurder zou moeten maken. pffff.... balen voor je joh, wat een gedoe :(

Nou Sherlock, keep us updated!

Tja, die duitse winkel heeft gewoon veel ingekocht toen en heeft dus nog oudere op vooraad en kan die verkopen voor de oude prijs. Ik krijg dus wel een betere maar het zijn slechts kleine veranderingen. De prijs is gewoon omhoog gegaan, da's dus een nadeel.

Roel doet het opzicht wel goed. Hij heeft zo wel altijd de nieuwste versie ;) Dat die nu 70 euro duurder is kan je niets aan doen. Iederen winkel moet hem straks voor die prijs kopen....

Pakje is onderweg sinds gisteren :) Mijn vriendin ligt netjes bij de deur, ik moet gewoon werken....

Vanavond foto's en beginnen met een review :)

1 ding snap ik nog steeds niet. Er zijn best al wel wat verkocht, waarom zie je nergens een goede review online? Er zijn toch al wel een paar vliegend.... Is modelbouwforum misschien wel de eerste :)

Goede dag,

Ik heb eens gekeken waar het paket is, maar het moet bijna bij zijn huisdeur zijn. Het is al in Groningen.

Wat betreft over de up-dates / 2e versie.

Ik heb het een 2e versie genoemd. Het is zo dat er een maar kleine constructie foutjes in het systeem zaten. Deze is na het uitbrengen van de eerste versie gebleken. Toen zijn er een paar kleine aanpassingen gedaan. (helaas weet ik niet alles wat er veranderd is).

Dat RC-city sneller kan uitleveren heeft komt als volgt.
1 Ik denk dat RC-city een groter butchet heeft dat ik.
2 Ik studeer momenteel weer (TU eindhoven) en probeer daarnaast de zaken gewoon verder te laten lopen.

Het is namelijk momenteel zo bij Artfantasie dat de uitlevering van de Lipoly traag verloopt. Momenteel heb ik nog 1 op voorraad, en nog een paar als optie staan bij hem. Deze worden nu direct uitgeleverd bij een tekort bij mij.

Waarom ik weet van de up-dates is dat ik "bevriend" ben met de fabrikant van deze heli's. De Rebell ME / XL bijvoorbeeld heb ik ook voor hem getest en problemen die ik tegen ben gekomen heb ik in samenwerking met hem opgelost. (Ook dank aan dutchhelipilot).

Een ander voorbeeld is dat ik bij de uitgeleverde Lipoly heli's de updates als deze noodzakelijk zijn gratis toestuur.

Waarom de Lipoly 70 Euro duurder is geworden, komt doordat ( de leverancier de prijzen heeft opgeschroeft) RC-city heeft hem namelijk voor de oude prijs ingekocht, en zal als die door zijn voorraad is denk ik ook de prijs MOETEN opschroeven. De heli heeft namelijk nu een minimale verkoopprijs van 399,00 Euro-tjes.

Ik hoop dat het allemaal een beetje is opgehelderd.

Trouwens nog een kleine mededeling. Ik heb de Lipoly wel al 1 keer gevlogen, maar nog niet gebouwd, misschien dat er nu een klein bouwverslag komt zodat ik er ook van kan leren ;)

Groeten
Roel

Ik zie voorlopig nog maar 1 probleem in het bouwen : Het lijmen van sommige onderdelen. Als het scheef zit heb je een groot probleem. Die blade grips bv. schroef ik denk ik op het alu blok terwijl de lijm nog vloeibaar is. Dan zit het precies goed.

Er ligt thuis iets te wachten :) Hij was er al om 1 uur maar ze zei het nu pas. Anders zou ik niet goed meer kunnen werken ;) Jaja, alsof ik meteen naar huis zou gaan :yes: Is al 20 over 3 nu. Kan nog wel even volhouden tot 4 denk ik ;)

Back