Lipo's/ Brushless steeds goedkoper

• Topicstarter Topicstarter xanderdude
  • Startdatum Startdatum
Hier nog wat cijfers van de ELE-150PW:
Prop Volts Amps Thrust
8x4 7.4V 5.4A 286g
8x4 11.1V 9.6A 560g
8x4.3 7.4V 6.1A 317g
8x4.3 11.1V 10.3A 589g

Prop Voltage Thrust
GWS EP7035 7,2 340
GWS EP7060 7,2 390
GWS EP8040 7,2 440
GWS EP9050 7,2 485
GWS EP7035 12 540
GWS EP7060 12 565
GWS EP8040 12 n/a
GWS EP9050 12 n/a

Ik heb gisteren in plaats van een APC SF 8x3,8 prop een 7x4 gemonteerd op m'n BP-21.

De reden hiervoor was een steeds maar afslaande regelaar. (YGE 18A)

Max amps met de 8x3,8 lag rond de 13A. Het lipo pakketje (3S1P GWS 1300mah 8C/10C, slechts 80 gram) produceerde dusdanig veel warmte dat de ESC zijn warmte niet meer kwijt kon.

Met de 7x4 trek ik keurig 10A. Da's 100W en omdat dit propje sneller draait, denk ik dat dit stukken beter gaat vliegen.

Ik was in ieder geval behoorlijk onder de indruk.

Marijn duikt nu onder de magische € 20,- grens met een 3S lipo pack 1100mah 10C:

LP11-1100-10.jpg

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35&products_id=577

en een lekkere lichte 3S 400mah 10C:

LP11-400-10.jpg

Weer dat ELE spul he. :P Dat schiet overal als paddestoelen omhoog en et is nog behoorlijk goed spul ook. Ik heb net dat 150 motortje van hun geprobeerd in te bouwen in mijn piepkleine 70cm spanne vliegtuigje van alles bij elkaar (zonder motor, esc en accu) maar een gram of 200. Beangstigend! Ik schrok ervan toen ik gas gaf. Ik denk ook dat ie nu een beetje overkill is, maar dat zien we dan wel weer. :lol:

Weet iemand mischien waarom et kleine 400mAh packje net zo duur is als zijn grotere broer van 1100mAh.? Je zou toch zeggen de helft van et materiaal, de helft van de prijs. :lol:

Weet iemand mischien waarom et kleine 400mAh packje net zo duur is als zijn grotere broer van 1100mAh.? Je zou toch zeggen de helft van et materiaal, de helft van de prijs.
nou, die prijs van die 400mAh is gewoon normaal.(eigenlijk nog erg laag)

het bijzondere is wel dat de 1100mAh erg, maar dan ook erg, goedkoop is 8O :lol:
maar wel zwaar is, die 1000mah is lichter, maar die is dan ook 15c.
licht niet helemaal in verhouding volgens mij....
wel wat zwaar, maar wel erg goedkoop!

Dat de prijs eigenlijk normaal is wist ik al, maar de prijs zn grotere broertje is abnormaal. :lol: Dus waarom et kleintje van etzelfde merk en dezelfde discharge prestaties (ook 10~15C) ook niet? Et zal wel een aktie zijn, of omdat de grotere iets gewilder is ofzo. :P

Et zal wel een aktie zijn
Wij doen niet aan akties, alleen aan goede pijzen :lol:

De Lipos zijn besteld, maar komen over enkele weken pas binnen.
De prijzen worden op dat moment pas 100% zeker. Veel zal het sowieso niet schelen...

:D :D gister zijn mijn 2 regelaars en motoren binnengekomen
ele 17a en motor bm2408-21.
ik moet zeggen dat de service prima is .
gister nog even geprobeert draaid ok maar ik heb nog wel een vraagje .
staat er ergens op het web een gebruiksaanwijzing voor de regelaar
[met rem zonder en hoe zit het met dat draadje en kortsluit dingetje.]
ik moet wel zeggen dat hij als je langzaam de stik naar voren beweegt.
hij soms niet opstart
is verder geen probleem als je het weet .
ik denk wel dat dit lekker draaid op mijn twinstar2.
verdere resultaten volgen
groeten wiebe

Tja, die dingen inzake de regelaar zou ik ook wel willen weten. Ik denk dat we dezelfde gekocht hebben. Kan je hem trouwens op 8NiMh cellen gebruiken? (moet je natuurlijk van te voren naar informeren :oops: )

een vraagje, die cellen van 400mAh zijn dus 10C, dus als ik het goed begrijp tot max 4A te belasten? Dat lijkt me niet zoveel, of zie ik dat mis? Kan je die dan wel gebruiken voor motortjes ala shockflyer aandrijving?

Het jumpertje is als volgt: Niet kortsluiten is 3cell lipo cut-off (9v) en jumpertje dr op is 2cell lipo cut-off (6v). Over de rem ben ik overgens wel benieuwd, want dat stond bij mij niet op het papiertje.

8cells zal moeilijk gaan denk ik, want die pack mag MAX tot 6.4v leeg getrokken worden. En de 2cell cuttof is dus te laat, en 3cell veel en veel tevroeg.

De 400mAh lipotjes zijn eigenlijk teklein voor een shockflyer denk ik, maar wat mensen vaak doen is kleine lipo packs aan elkaar knopen zodat ze dubbele capaciteit krijgen, maar volgens mij ook et dubbele aan C. Met 2 van die 400mAh lipo packjes zou je dus een 800mAh. packje kunnen maken die tot maarliefst 20C (16A) continue en tot 30C (24A) piek belastbaar is en dat is volgens mij wel ruim voldoende voor een shocky.

Eh Freak, met 2 packs parallel kun je uiteraard de dubbele stroom leveren.

Dus: 2x400 parallel=800, max stroom (10C) is dan 8A.

volgens mij krijg je als je zo'n 2 pakjes parallel schakelt, een paket vaan 800mA dat nog steeds 10C is dus max 8A. Of sla ik de bal mis? De cellen blijven toch gelijk dus kan je die toch niet zwaarder belasten??

edit: Bert was gelijktijdig aan het posten, blijkbaar had ik het toch nog juist.

Back